Miksi lasten pitää liimata tarroja sänkyyn?
En ole oikein koskaan ymmärtänyt tätä. En omassa lapsuudessani, enkä vielä äitinäkään. Joskus näkyy myös autoja, joihin on liimattu (lasten) tarroja esim. ikkonoihin. Auton ns. matkustelutarrat olivat kai joskus 60-luvulla vähän statusjuttu, kun oltiin monessa paikassa matkusteltu.
Meillä lapset liimaavat tarroja tarravihkoon tai muuhun vastaavan. Huonekaluihin, seinään tai oveen liimaminen on kiellettyä.
http://kuvat2.huuto.net/9/58/42fb572c32c2cd3ca3f2b0af9f13f-orig.jpg
http://kuvat2.huuto.net/2/4a/bada1d84ca2786615acd06f2ef8d4-orig.jpg
Kommentit (51)
Mä jo lapsena mietin miksi jotkut kaverit liimasivat tarroja sänkyyn, musta ne näytti rumilta. Huomasin että muuten ei kyllä panostettu sisustukseen eikä leluihin niin ei ihme että lapsen ainoa ilo oli liimata jotain lauantaipussin tarroja sänkyyn :D köyhää!
Meillä ei saa liimata sänkyyn tarroja.
Monet pistää liimailun lasten syyksi. Oikeastiko joku 2v keksii itse, että tarroi pitää liimata sänkyyn tai oveen? Vanhemmat sen on keksinnet.
Meillä lapset saa liimata sänkyihin. Kokevat ne omaksi paikakseen ja haluavat katsoa niitä tarroja koko ajan. Kyllä minäkin muistan vielä lapsuudestani, kuinka ihanaa Se oli...
Kaverin lapset keräävät hedelmätarroja sänkyihinsä. Kyllä kieltämättä ihmetyttää...
Ei mun lapsi ole liimaillut. Ei ole tullut mieleen. Ei ole poika liimaillut muuallekaan. Kyllä se tietää, että on oma huone ja sänky muutenkin.
Sänky pitää kustomoida. Kustomoihan aikuisetkin tietokoneitaan ja puhelimiaan.
Meillä on lastenhuoneessa pari huonekalua johon saa liimata. Ei ole liimattu muualle. Ja itse kerroi mihin saa, kun teki mieli. On ne tarrat kiva laittaaa johonkin näkyville, eihän ne vihossa näy ;)
Ja ovat muuten vanhoja ja kolhiintuneita, olis voinut maalatakin, mutta saavat laittaa tarroja kun mieluummi haluavat. Heisän huoneensa.
No ei mun puhelimessa eikä tietokoneessa ole mitään liimattuja lisätarroja. Ainoa on taustakuva, mutta ne häviää napinpainalluksella.
Varmaan nämä samat ihmiset myös kustomoi vartalonsa tatuoinneilla...
Jos lapset haluaa liimailla tarroja, huonekalujen ja seinäpintojen kannalta paljon parempi vaihtoehto on askarrella lapselle oma tarrataulu (esim A3 kokoinen värillinen kartonki tai sopivan kokoinen pala tapettia kehyksissä), tauluun saa ihan luvalla liimata tarroja niin paljon kuin mahtuu.
En ole ikinä ennen edes ajatellut asiaa, vaikka itse alle kouluikäisenä siskon kanssa liimattiin kaikki hienot tarrat kiinni meidän yöpöytiin! Kaiketi se oli jotain oman reviirin merkkaamista tai ihan vain hienon näköistä lapsen näkökulmasta ;)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 00:01"]
Meillä on lastenhuoneessa pari huonekalua johon saa liimata. Ei ole liimattu muualle. Ja itse kerroi mihin saa, kun teki mieli. On ne tarrat kiva laittaaa johonkin näkyville, eihän ne vihossa näy ;)
Ja ovat muuten vanhoja ja kolhiintuneita, olis voinut maalatakin, mutta saavat laittaa tarroja kun mieluummi haluavat. Heisän huoneensa.
[/quote]
No kyllä ne meillä vihkossa ihan näkyvillä on. Sieltä voi katsoa. Lapsi vielä saa soittotunnilta tarran ja kerää ne vihkoon, joka kulkee aina mukana.
Ei meillä valokuviakaan liimata sänkyyn tai ruokapöytään, vaan osa kuvista on kansioissa, joista niitä voi katsoa.
No esim. nää ovet on kyllä vaan tosi kodikkaan näköset:
http://maikkimaalainen.blogspot.fi/2014/04/remonttireiskoja-liikkeella.html
Meistä on ainakin ihana, kun kotona näkyy elämä ja lasten vallattomuus :)
Onhan se Stokken tai Lundian valkoinen design-sänky lapsen silmin todella tylsä, vaikka äidin silmin se onkin täydellinen toteutunut sisustushaave, joka tekee lastenhuoneesta harmonisen kokonaisuuden. Onko lapsen huone sisustettu lasta vai vanhempaa varten?
Mun lapsella oli huoneessa maalattua liituseinää, korkkitauluja lisäksi sellainen ikean maalausteline.kyllä siihen voi toteuttaa mielikuvitustaan. Lisäksi lapselle rakkaita tauluja, viiru ja pesos - aiheisia.
Minulla on vielä näin 23-vuotiaana jotain tarranjämiä pöytälampussa, kun ne eivät lähde pois, vaikka kuinka hinkkaisi. Olen siis joskus lapsena ne siihen liimannut, ja lampun tosiaan otin mukaan lapsuudenkodista. Vähän joskus nolottaa, jos joku vieras huomaa ne...
Minä sain liimata lapsena tarroja sänkyyni ja muistan ne selvästi vieläkin. Ja muistan, miten säälin yhtä kaveria, joka ei saanut... siellä piti kaikki muutenkin olla tip top.
Lapsena vaan tuntui hienolta liimata tarroja sänkyyn ja katsella niitä.
Jos lapsilla on tarroja liimattuna, kehun ja sanon hienoiksi, vaikkeivät olisikaan, tulee silti lapselle hyvä mieli, kun ne huomataan ja kehutaan. Kysyn mitä ne ovat ja mistä saatu, saavat kertoa. Hauskaahan se on.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:51"]Monet pistää liimailun lasten syyksi. Oikeastiko joku 2v keksii itse, että tarroi pitää liimata sänkyyn tai oveen? Vanhemmat sen on keksinnet.
[/quote]
Meidän lapset kyllä keksii... vaikka mitä