Miksi lasten pitää liimata tarroja sänkyyn?
En ole oikein koskaan ymmärtänyt tätä. En omassa lapsuudessani, enkä vielä äitinäkään. Joskus näkyy myös autoja, joihin on liimattu (lasten) tarroja esim. ikkonoihin. Auton ns. matkustelutarrat olivat kai joskus 60-luvulla vähän statusjuttu, kun oltiin monessa paikassa matkusteltu.
Meillä lapset liimaavat tarroja tarravihkoon tai muuhun vastaavan. Huonekaluihin, seinään tai oveen liimaminen on kiellettyä.
http://kuvat2.huuto.net/9/58/42fb572c32c2cd3ca3f2b0af9f13f-orig.jpg
http://kuvat2.huuto.net/2/4a/bada1d84ca2786615acd06f2ef8d4-orig.jpg
Kommentit (51)
Mä pienenä liimasin uimakoulun suoritustarrat sänkyyn. Ja barbi-tarroja. Siinä ne oli esillä, oli vaatekaapissakin niitä. Kivempi sellaisessa paikassa missä voi katsella ne puhki kun jossain vihon sisällä.
Musta se on jotenkin tosi hienoa että lapsena arvostaa niin pieniä asioita ja niitä lärpäkkeitä pitää aarteina. Laittaahan aikuisetkin ties mitä roinaa esille, tavalla tai toisella.
En todellakaan antaisi lasten liimailla tarroja huonekaluihin. Ei meillä lapsuudenkodissakaan saanut, vaan opetettiin pitämään hyvää huolta tavaroista. Mutta tuo taulujuttu oli kiva, sellaisen voisi tehdä omillekin lapsille jos haluavat pitää tarroja esillä.
Minä en saanut liimailla lapsena mitään huonekaluihin tai seiniin eikä minulla käynyt mielessänikään, että lapseni liimailisivat tarroja mihinkään, kunnes yhtenä kauniina päivänä minut kutsuttiin ylpeyttä äänet huhkuen lasten huoneeseen, jossa sängyt olivat saaneet yltäpäältä hienot tarrakoristeet. En raskinut ottaa niitä poiskaan, vaikken niistä yhtään pidä.
Muistan itekkin, että lapsena (90-luvulla) tuli liimattua tarroja sängynpäätyyn..niillä tavallaan koristeltiin sitä sänkyä. Ja niitä oli kans kiva katella kun kävi nukkumaan :) Liimailin tarroja myös tarravihkoon. Luulin, et tää on enemmän menneen vuosituhannen juttuja, mutta näköjää nykyjäänkin näitä vielä on..mut mikäs siinä, aika viatonta touhuahan tuo loppujen lopuks on.
Nyt tuli paha mieli. Olen liimannut tarroja tietokoneen näyttöön. Olen ehkä vähän lapsellinen, mutta ei haittaa! :)
Ei haittaisi ollenkaan, jos tyttäreni liimaisi tarroja sänkyynsä. Ihme nipottamista. Olemme ostaneet aivan uuden valkoisen sängyn hänelle ja ostamme hänen kasvaessaan uuden. Siinähän ne tarrat menisivät. Sängyn voi myydä halutessaan halvalla pois sellaiselle, joka haluaa muutenkin maalata ja hioa sen uusiksi, ei se vuosikausia uudenveroisena muutenkaan säily. Lapseni huone ei ole minun esittelyhuoneeni tai minua varten, vaan paikka jossa hän viihtyy, saa myös "sisustaa" itse. Ja olemme ihan akateeminen perhe, naurettavaa edes vihjata että kaikki tällainen liittyisi johonkin alempaan yhteiskuntaluokkaan. Voi herrajumala, mitä populaa täällä liikkuu..
Jotenkin Se oma sänky pitää merkata. Saahan ne pois jos joskus on tarvetta, kunhan tietää oikeat konstit. Ärsyttävää Se tarrojen poistaminen on kieltämättä, mutta ei mikään elämää suurempi ongelma kuitenkaan.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 10:54"]Itseasiassa muistan omasta lapsuudestani näitä tarrojen liimailijoita. Olivat kyllä yleisesti ottaen alempaa sosiaaliluokkaa ja tosiaan sisustus just jollain Milkkis-tarroilla tehty :/ Oisko nää vastine nykyajan wt-perheille.
[/quote] Sano ettet ole tosissani, ei jumankauta. Vai alempaa sosiaaliluokkaa vallan olivat :D
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 23:49"]
Nyt tuli paha mieli. Olen liimannut tarroja tietokoneen näyttöön. Olen ehkä vähän lapsellinen, mutta ei haittaa! :)
[/quote]
Tunnustan, alkoi siitä kun peitin tarralla webkameran linssin. Sitten piti laittaa kulmiinkin pari tarraa, silleen tasapainon takia ;)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 23:57"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 10:54"]Itseasiassa muistan omasta lapsuudestani näitä tarrojen liimailijoita. Olivat kyllä yleisesti ottaen alempaa sosiaaliluokkaa ja tosiaan sisustus just jollain Milkkis-tarroilla tehty :/ Oisko nää vastine nykyajan wt-perheille.
[/quote] Sano ettet ole tosissani, ei jumankauta. Vai alempaa sosiaaliluokkaa vallan olivat :D
[/quote]
Siis kuvitelkaa, että tällaisia ihmisiä oikeasti on! Ja kun kyseessä tuskin on mikään sote-ministeri, vaan joku lähiömamma, joka miettii kaupassakin ettei voi ottaa Pirkan vessapaperia, kun luulevat vielä wt:ksi. Mitä hei naapuritkin ajattelisivat.... Ja naapurin perheellä oli lasten sängyssä tarroja, ajatelkaa mikä WT!
Voiko ihmisen epävarmuudella olla rajaa? Pakko todeta, että tällaisella ihmisellä ei varmaan ole sitä kuuluisaa "elämää"....
Meillä lapsi nukkuu metalliritiläpohjaisessa ja putkirunkoisessa varavuoteessa, sellaisessa heteka-tyylisessä jota yleensä käytetään kesämökillä. Siinä ei ole tilaa liimailla tarroja. :)
meillä sai liimata vanhaan, käytettynä ostettuun. kun sai uuden sovimme, että siihen ei sitten tarroja !
Ostin valkoisen tason lapsen huoneeseen. Hän duunasi sen heti sekä tarroilla, että kynillä. Ja hänestä se on nyt hieno. Ei se minua haittaa vaikka se ei visuaalisesti niin harmoninen olekaan. Muistan itse kuinka sain maalata maaleilla kuvia huoneeni seinään. Mielestäni satumetsäseinäni oli hieno. En ymmärrä miksi tuollainen pitäisi kieltää. Mielestäni siihen pitäisi rohkaista.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 00:12"]
Onhan se Stokken tai Lundian valkoinen design-sänky lapsen silmin todella tylsä, vaikka äidin silmin se onkin täydellinen toteutunut sisustushaave, joka tekee lastenhuoneesta harmonisen kokonaisuuden. Onko lapsen huone sisustettu lasta vai vanhempaa varten?
[/quote]
Jos seinät ovat lapsen mielestä tylsät, niin hän saa varmaan piirrellä siitä mielenkiintoisemmiksi?
Tarrojen liimailu on hauskaa!! :) t. Oman lapsuutensa muistava; tosin äitini kielsi tarrojen liimailun sittemmin
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:59"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 00:12"]
Onhan se Stokken tai Lundian valkoinen design-sänky lapsen silmin todella tylsä, vaikka äidin silmin se onkin täydellinen toteutunut sisustushaave, joka tekee lastenhuoneesta harmonisen kokonaisuuden. Onko lapsen huone sisustettu lasta vai vanhempaa varten?
[/quote]
Jos seinät ovat lapsen mielestä tylsät, niin hän saa varmaan piirrellä siitä mielenkiintoisemmiksi?
[/quote]
Omistusasunnossa yks vatun hailee, ne seinät voi maalata vaikka muutaman vuoden välein (siis eihän perus-av-mamma osaa, mutta noin niin kuin periaatteessa). Maalit ei maksa niin paljoa.
Apua! Me ollaan wt-perhe! ♥♥♥