Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Thyroxinin aloitus

Vierailija
22.08.2014 |

Minulle aloitettiin kokeiluksi Thyroxin-lääkitys epäiltyyn kilpirauhasen vajaatoimintaan. Oireita on, THS viimeksi 4 ja t4v 13.6. Millaisilla arvoilla teillä aloitettiin lääkitys ja kuinka kauan kesti että oireet alkoivat helpottaa? Itsellä nyt alkuun viikon ajan annos 25 mikrog ja sitten 50.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista arvojani, koska lääkitys aloitettiin vuosia sitten, mutta lääkityksen tultua kuvioihin olo alkoi helpottua heti. Samoin myös toisin päin eli jos lääkkeet loppuvat ennen kuin ehdin ostaa uusia, olo on kuin minua olisi kumautettu kattilalla päähän; kuljen sumussa väsyneenä.

Vierailija
2/7 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli THS ensin 4.5, viikkoa myöhemmin 7.2 ja 3 viikkoa myöhemmin 6.8. T4v oli ensimmisellä kerralla 17, en tiedä mitä se oli muilla kerroilla. Lääkitys aloitettiin suoraan tuon kolmannen verikokeen jälkeen annoksella 25 mg/päivä (tämä tapahtui siis kuukausi sitten). Väsymys on ehkä vähän vähentynyt ja ei ole niin sumuinen olo mutta olo ei siis tunnu täysin hyvältä. (Edelleen väsymys jonkun verran vaivaa, turvottaa, paino ei laske, hiuksia tippuu edelleen, kuukautiset on ihan sekaisin jne.). 

Seurantakäynti minulla on vasta lokakuun lopussa (siis 4 kk lääkkeen aloituksen jälkeen), ja minun pitää kuulemma syödä 25 mg/päivä sinne asti. Minusta tuo 4 kk seuranta-aika tuntuu tosi pitkältä näin alkuun ja ennen kaikkea se, että pitää 4 kk odottaa ennen kuin saa tietää, että pitääkö lääkkeen annostusta jotenkin rukata. (Veikkaisin, että pitää). Ajattelinkin soitella tässä joku kerta lääkäriin ja kysyä josko tuon seurantakäynnin saisi aikaisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti virheitä: TSH, ei THS. Seuranta-aikaan on siis 3 kk, ei 4.

Vierailija
4/7 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TSH 7,9. T4V jotain 13. Aloitus oli heti 0,1mg. Nyt niitä menee kaks päivässä muina paitsi kahtena päivänä yks.

Vierailija
5/7 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 22:47"]

Minulla oli THS ensin 4.5, viikkoa myöhemmin 7.2 ja 3 viikkoa myöhemmin 6.8. T4v oli ensimmisellä kerralla 17, en tiedä mitä se oli muilla kerroilla. Lääkitys aloitettiin suoraan tuon kolmannen verikokeen jälkeen annoksella 25 mg/päivä (tämä tapahtui siis kuukausi sitten). Väsymys on ehkä vähän vähentynyt ja ei ole niin sumuinen olo mutta olo ei siis tunnu täysin hyvältä. (Edelleen väsymys jonkun verran vaivaa, turvottaa, paino ei laske, hiuksia tippuu edelleen, kuukautiset on ihan sekaisin jne.). 

Seurantakäynti minulla on vasta lokakuun lopussa (siis 4 kk lääkkeen aloituksen jälkeen), ja minun pitää kuulemma syödä 25 mg/päivä sinne asti. Minusta tuo 4 kk seuranta-aika tuntuu tosi pitkältä näin alkuun ja ennen kaikkea se, että pitää 4 kk odottaa ennen kuin saa tietää, että pitääkö lääkkeen annostusta jotenkin rukata. (Veikkaisin, että pitää). Ajattelinkin soitella tässä joku kerta lääkäriin ja kysyä josko tuon seurantakäynnin saisi aikaisemmin.

[/quote]

Tarkoitat varmaan 25mikrog?

Mulla on 0,1 mg, mutta en tiedä onko mitään vaikutusta. Kun aloitin, niin ei silloinkaan ollut muita oireita kuin väsymys. Enkä muista arvoja, en varmaan ole koskaan kuullutkaan niitä. Lääkärit yleensä sanoo vaan arvojen olevan nyt hyvät, eivät selittele enempää. Pitäis taas mennä testeihin.

Vierailija
6/7 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 22:47"]Minulla oli THS ensin 4.5, viikkoa myöhemmin 7.2 ja 3 viikkoa myöhemmin 6.8. T4v oli ensimmisellä kerralla 17, en tiedä mitä se oli muilla kerroilla. Lääkitys aloitettiin suoraan tuon kolmannen verikokeen jälkeen annoksella 25 mg/päivä (tämä tapahtui siis kuukausi sitten). Väsymys on ehkä vähän vähentynyt ja ei ole niin sumuinen olo mutta olo ei siis tunnu täysin hyvältä. (Edelleen väsymys jonkun verran vaivaa, turvottaa, paino ei laske, hiuksia tippuu edelleen, kuukautiset on ihan sekaisin jne.). 

[/quote]

Et varmastikaan kÄytÄ 25 milligrammaa Thyroxinia vuorokaudessa

Vierailija
7/7 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TSH 3,8 T4V 12, noilla arvoilla viikko yhtä ns.lastentabua, sitten nosto kahteen ja nyt 0,1mg vuorokaudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan