Nuorena saatu lapsettomuustuomio on todellakin musertava
Eipä mulla muuta. Huono päivä taas itsellä tän asian suhteen, itkettää.
N22
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 16:30"]
oonko mä nyt kamala ihminen jos sanon että toivoisin itselleni "lapsettomuustuomiota"? ei tarvis koko ajan ehkäisystä huolimatta olla pelko perseessä että jos sittenkin olen raskaana. koska tulee lastenlapsia -kyselyt loppus ku seinään, jos sanois etten voi saada lapsia. ylipäätään ei tarvitsisi tuntea itseään huonoksi naiseksi kun ei halua lapsia.
voi kun voisin oman hedelmällisyyteni antaa jollekin hedelmättömälle :( vaan eihän se elämä niin mene. toivottavasti ihme tapahtuu ja ap vielä joskus lapsen saa.
t. toinen n22
[/quote]
Sinunkin mielesi voi kuule muuttua 15 vuoden aikana. Turha toivoa itsellesi tuollaista taakkaa elämässä jos olet 22 vuotiaana sitä mieltä ettet lapsia halua. Suurinosa kuitenkin haluaa ennenkun täyttää 40 v. Ei kaikki, mutta suurinosa. Ja voithan ollaakkin kyvytön saamaan lapsia, mistä sitä tietää. Kumppanille kertominen "ei tulla sitten koskaan saamaan lapsia" on myös varmasti vaikeaa vaikka kumppanikaan ei olisi vielä varma haluaako lapsia. Tuo tuomio on kuitenkin usein lopullinen.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 16:30"]
oonko mä nyt kamala ihminen jos sanon että toivoisin itselleni "lapsettomuustuomiota"? ei tarvis koko ajan ehkäisystä huolimatta olla pelko perseessä että jos sittenkin olen raskaana. koska tulee lastenlapsia -kyselyt loppus ku seinään, jos sanois etten voi saada lapsia. ylipäätään ei tarvitsisi tuntea itseään huonoksi naiseksi kun ei halua lapsia.
voi kun voisin oman hedelmällisyyteni antaa jollekin hedelmättömälle :( vaan eihän se elämä niin mene. toivottavasti ihme tapahtuu ja ap vielä joskus lapsen saa.
t. toinen n22
[/quote]
Sinunkin mielesi voi kuule muuttua 15 vuoden aikana. Turha toivoa itsellesi tuollaista taakkaa elämässä jos olet 22 vuotiaana sitä mieltä ettet lapsia halua. Suurinosa kuitenkin haluaa ennenkun täyttää 40 v. Ei kaikki, mutta suurinosa. Ja voithan ollaakkin kyvytön saamaan lapsia, mistä sitä tietää. Kumppanille kertominen "ei tulla sitten koskaan saamaan lapsia" on myös varmasti vaikeaa vaikka kumppanikaan ei olisi vielä varma haluaako lapsia. Tuo tuomio on kuitenkin usein lopullinen.
[/quote]
tämä mua ärsyttää ehkä kaikista eniten. "kyllä se sinunkin mieli vielä muuttuu". tuskin muuttuu. siitä asti kun olen asioista mitään ymmärtänyt, olen ajatellut tekeväni abortin jos raskaaksi satun tulemaan.
sen sijaan olen kyllä kovasti harkinnut sijaislasten ottamista hieman vanhempana ja adoptoidakin voisin. omia biologisia lapsia en kuitenkaan ole koskaan halunnut. en pidä geenejäni niin hyvinä että sen vuoksi pitäisi lapsia tehdä, kun orpoja ja huonoissa oloissa eläviä lapsia on maailma pullollaan. adoptiossa tosin edelle taitaa mennä ihmiset jotka eivät itse pysty niitä saamaan. senkin takia lapsettomuustuomio kelpaisi.
ja olisi senkin takia kiva tietää jos ei voi saada lapsia etten sitten turhaa söisi hormooneja. kumppanilleni olen sanonut että lapsia ei minusta ulos tule. hän taas ei halua adoptoida. mieheni olisi kyllä hyvä isä ja tiedostan kyllä että hänelle voi lapsikuume tulla kunhan vanhenee ja silloin voi olla että ero tulee.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 16:21"]Luonnon tapa vaan sanoa että ei tarvitse lisääntyä. Mutta sitten on pakko yrittää väkisin pakottaa luontoa pilsuilla ja leikkauksilla että akka raskautuisi. Aika moni väkisin alulle saatettu raskaus päättyy keskenmenoon tai sikiöllä on vakava kehityshäiriö. Miksiköhän? Adoptoikaa.
[/quote]
Sun äitisi olisi voinut harkita parempaa ehkäisyä