Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuumeen mittaus..

Vierailija
22.08.2014 |

Eli kuumemittarin ohjeissa sanotaan että pidä noin minuutin kainalossa ja sitten saat tuloksen. Mutta pidin sitä noin 5 minuuttia pidempään ja tulos näytti kuumetta kun taas silloin kun pidin minuutin ei mittarin mukaan kuumetta ollut. Joteb miten se nyt on? Olo on todella kipeä mutta kiinnostais tietää onko sitä kuumeyta vai ei.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko minuutin mittauksen tulos pätevä vaikka antaessa mittarin olla pidempään asteluku nousi kuumeeseeb asti -ap

Vierailija
2/4 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan viikon visaisin ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti käytit digitaalimittaria. Niiden käyttöohjeissa annetaan usein liian lyhyt mittausaika. Jos mittari näyttää pidempään mitatessa korkeampaa lämpötilaa, on tämä lämpötila lähempänä oikeaa. Periaatteessa mittarin lämpötila ei voi kohota korkeammalle kuin kehon lämpö mittausaikana, vaikka mittaisit puoli tuntia.

Minä olen luopunut täysin digitaalisista kuumemittareista, koska ne kokemukseni mukaan näyttävät mitä sattuu ainakin kainalosta mitatessa. Perinteiset analogiset mittarit tuntuvat toimivan selvästi luotettavammin, vaikka mittausaika onkin pitempi.

Vierailija
4/4 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 15:07"]Ilmeisesti käytit digitaalimittaria. Niiden käyttöohjeissa annetaan usein liian lyhyt mittausaika. Jos mittari näyttää pidempään mitatessa korkeampaa lämpötilaa, on tämä lämpötila lähempänä oikeaa. Periaatteessa mittarin lämpötila ei voi kohota korkeammalle kuin kehon lämpö mittausaikana, vaikka mittaisit puoli tuntia.

Minä olen luopunut täysin digitaalisista kuumemittareista, koska ne kokemukseni mukaan näyttävät mitä sattuu ainakin kainalosta mitatessa. Perinteiset analogiset mittarit tuntuvat toimivan selvästi luotettavammin, vaikka mittausaika onkin pitempi.

[/quote].

kiitos kovasti! Jep digitaalista käytän nyt eka kertaa niin oli ongelmia tuon asian ymmärtämisessä:)