Kumpi hygieenisempi: itsetehty bambutiskirätti vai kertakäyttöinen tiskirätti?
Olen käyttänyt tähän asti kertakäyttöisiä tiskirättejä esim. Wettex, jotka olen vaihtanut parin viikon välein. Onko aivan liian harva vaihtoväli? En kuitenkaan halua koko ajan olla heittämässä pois rättejä ja ostamassa uusia niin olisikohan itsevirkattu bambutiskirätti hyvä vaihtoehto? Voisin laittaa sen ainakin kerran viikossa pyykkikoneeseen 60 asteeseen. Onko itsetehty rätti epähygieeninen? Miten teillä nämä asiat on?
Kommentit (12)
No eihän ne Wettexit ole kertakäyttöisiä. Jos olisivat vain kerran käytössä niin totta kai ovat hygienisempiä.
Haista sitä rattiä. Heti kun se haiskahtaa niin pesuun. Oli mikä rätti tahansa. Jotkut steriloi rätin mikrossa.
Bambu on itsessään antibakteerista, joten se pysyy puhtaana kauemmin. Itse käytän vain bambua ja heittelen niitä pesuun aina tarvittaessa. Kestävät miljoona kertaa kauemmin ja tulevat halvemmiksi kuin jotkut Wettexit. Lisäksi niistä saa itse tekemällä todella kivan näköisiä.
Heitä ne bambuiset hevon kuuseen, ne ovat ihan kamalia! Osta mielummin normaaleja ohuita tiskirättejä, esim. Lidlistä, ne ovat ihan hyviä ja eivät mene rikki useammassakaan 60-90 asteen pesussa jos niitä kierrättää haluat. Jättäkää kauppaan kaikki paksut haisevat wetteksit sun muut jo ekan kerran jälkeen lemuavat bakteeripesät ja mihinkään mikroaaltouuneihin en rättejä pistäisi vaikka kuka niin neuvoisi. Arkijärkeä tavoittelisin tässäkn asiassa... Mikrokuituiset ovat hyvät viimeistelyyn, niistä ei jää pisarajälkeä, ohuilla räteillä saa taas muruset ja tahrat pois.
Wettex on ainoa oikea tiskirätti. Ihan tarpeeksi hygieeninen kun huuhtoo kuumalla ja antaa kuivua kunnolla. Jos näyttää likaiselta tai alkaa haista, niin konepesu 95 asteessa. Kestää normaalissa kotikäytössä monta kuukautta.
Osta 7 bamburättiä ja vaihda kerran päivässä
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 15:50"]
Wettex on ainoa oikea tiskirätti. Ihan tarpeeksi hygieeninen kun huuhtoo kuumalla ja antaa kuivua kunnolla. Jos näyttää likaiselta tai alkaa haista, niin konepesu 95 asteessa. Kestää normaalissa kotikäytössä monta kuukautta.
[/quote]
Makunsa kullakin. Omasta mielestäni Wettex ei toimi mitenkään erityisen hyvin, bambuiset ja mikrokuituiset ovat parempia.
wettexit voi tosiaan pestä paketin mukaan 60 asteessa. Kestävät jopa 95 asteen pesua.
Tiskirätti pitää vaihtaa päivittäin ja tiskirätit pestään 95 asteessa.
Mä käytän itsetehtyjä bambutiskirättejä ja välillä wettexejä.Molemmat pesen 60 asteessa päivittäin.Minusta bambuliinat ovat ovat kuitenkin parempia.ne on nopeita ja helppoja tehdä ja niistä voi tehdä lähes minkävärisiä tahansa.
Chifonet on ainoa rätti, johon suostun koskemaan. Ei haise ikinä ja kestää muutaman pesun 60 asteessa. Wettex on yök ja joku virkattu on yök, ällöttää muruset niissä silmukoiden väleissä.
Voihan sen Wettexinkin pestä. Itse asiassa se on jopa järkevää. Minä käytän itse tehtyjä rättejä, jotka nakkaan pesuun kerran tai pari päivässä.