Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5 kk vauvan rytmi

Vierailija
22.08.2014 |

Millaisia teidän muiden 5 kk vauvojen rytmit ovat? Meillä syödään pääasiassa vielä maitoa (rinnasta) ja nukutaan miten sattuu päivällä. Tai no, ekat unet ottaa n. 1,5-2 tunnin kuluttua heräämisestä ja sen jälkeen päiväunien kulku on mitä on. Nukkuu aina 40 min kerrallaan, tosin harvoin saan nukkumaan pidempään. Iltatoimet aloitetaan seitsemältä, nukahtaa yöunilleen joko kanniskeltuna tai syöden viimeistään kymmeneen mennessä, yleensä jo yhdeksältä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mitään rytmiä tuossa vaiheessa.

Vierailija
2/10 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:22"]

Ei ollut mitään rytmiä tuossa vaiheessa.

[/quote]

Kiitos. Sain mitä halusin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kunnon rytmiä. Päivän aikana otti kahet 1-3 h päikkärit. Yöllä sitten välillä saatto vetästä 8h putkeen, välillä heräs tunnin välein.

Vierailija
4/10 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te muut sitten teette vauvan hereillä ollessa? Pötköttelette ja kutittelette toisianne? Mä en keksi mitään tekemistä vauvan kanssa ja tylsistyn kuoliaaksi.

ap

Vierailija
5/10 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla saman iköinen tyttö, rytmi on jo jonkunlainen.2 päikkärit, yöt nukkuu hyvin paitsi herää syömään 3x. Päivisin me ollaan lattialla, minä palstailen, neulon, lue, teen ruokaa ja juttelen samalla vauvalle. Käydään vaunulenkillä ja luetaan kirjoja.

Vierailija
6/10 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5kk ikäinen vauva nyt. Herätään kymmenen maissa ja otan vauvan hetkeksi viereeni sänkyyn. Sitten siirrytään olkkariin, vauva leikkii lattialla ja laitan aamukahvin tippumaan. Silläaikaa kun kahvi tippuu suoritamme aamupesun ja vaipanvaihdon. Aamupalaksi laitan vauvalle puuroa ja maitoa (maitoa saa kyllä vähänväliä muutenkin). Sen jälkeen leikimme ja lausun loruja lattialla. 12-13 vauva alkaa näyttämään väsymisen merkkejä ja hän saa maitoa ja nukahtaa puolen tunnin päikkäreille. Sitten taas leikkii ja syö n. Viiteen asti jolloin tulee taas väsy ja puolen tunnin päikkärit. Illalla 21 maissa vauva alkaa nukkumaan ja herää kerran yössä syömään.

Pilttiä ja maitoa vauva saa aina kun on nälkä, pilttiäkin syödään n.3krt päivässä ja maitoa piltin kanssa ja pilttien välissä. Tukeva vauva:).

Tuollainen on meidän tyypillinen kotipäivä. Joskus käydään kirpparilla, lounaalla, ystävillä, kävelyllä, jäätelöllä, kirjastossa, puistossa rintarepun kanssa jne :).

Toivottavasti tästä oli apua :).

Vierailija
7/10 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, päivän aikana minä yritän saada siivottua, laitettua ruokaa jne mutta vauvamme on aika huomionkipeä.. Yleensä istun vauvan ja puhelimeni kanssa lattialla.

Vierailija
8/10 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaa siis kuin meillä, mutta mua puuduttaa tämä oleilu. Haluan jotain kunnon tekemistä, mutta oikeasti minkään tekemisestä ei tule mitään, kun tyyppi kitisee puolet ajasta syliin päästäkseen ja nukkuu 40 min pätkissä. Ei aina edes ruoanlaitosta tule mitään. A-P-U-A.

Vierailija
9/10 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysi on siis ap.

Vierailija
10/10 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lausut loruja?? Tsiisus...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi