Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sijoitusvinkkejä? Perustelut mukaan, kiitos.

Vierailija
22.08.2014 |

Mulla on 30 000 euroa, jonka haluaisin sijoittaa fiksusti. Mitä suosittelet? Äläkä laita pelkkää: osakkeisiin, vaan kerro, mihin osakkeisiin itse sijoittaisit ja miksi. Tai asuntosijoittaminen - onko kannattavaa ja millä perusteella.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaista riskiä siedät?

Vierailija
2/10 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siedän kohtuullista riskiä. Rahat voivat olla kiinni sijoituksissa kauankin. Esim. ostan joka kuukausi Intian ja Kiinan osakesalkkuja (sanotaanko se noin?). Sijoitan siis tuollaisiin rahastoihin. Ovat korkean riskin rahastoja. Sitten sijoitan Amerikkaan ja Pohjoismaihin. Yksi sijoitusasunto on velkarahoilla ostettuna.

Pikavoitot olisi tietysti kivoja, mutta niistä en ymmärrä mitään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat huipulta nyt ainakin Pohjoismaisilta osakemarkkinoilta. Tai Euroopan markkinoilta. Vaikka DAXista paukkui kyllä vähän ilmaa pois, kun Putin on ollut vauhdissa. Nyt on cash parasta, tai jos löydät jonkun halvan osinkokoneen kuten Elisan, joka ei luhistu seuraavan korjausliikkeen aikana enemmän kuin osinkot. Jos shortteja haluat, niin Orioniin kunnon shortti, ihan helvetin ylihinnoiteltu lappu.

Vierailija
4/10 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin sellaisia osakkeita, jotka maksaa enemmän kuin 1 e osinkoa. Googlaa osinkokalenteri, niin löydät. Kaikkea ei kannata sijoittaa kerralla. Nyt ostaisin kolmella tonnilla kolmea eri hyvää osingonmaksajaa. Aktian jouknolainaan laittaisin kymppitonnin "piiloon". Kymppitonnilla lyhentäisin asuntovelkaa. Loput tilille, ja siitä ostaisinlisää osakkeita pikkuhiljaa.

Vierailija
5/10 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:12"]

Ostat huipulta nyt ainakin Pohjoismaisilta osakemarkkinoilta. Tai Euroopan markkinoilta. Vaikka DAXista paukkui kyllä vähän ilmaa pois, kun Putin on ollut vauhdissa. Nyt on cash parasta, tai jos löydät jonkun halvan osinkokoneen kuten Elisan, joka ei luhistu seuraavan korjausliikkeen aikana enemmän kuin osinkot. Jos shortteja haluat, niin Orioniin kunnon shortti, ihan helvetin ylihinnoiteltu lappu.

[/quote]

Saisitko hieman vähennettyä tuota ammattijargonia, josta en ymmärrä yhtään mitään :)

Yritän suomentaa sanomaasi itselleni. Tarkoitat siis, että kun ostan nyt Pohjoismaista, olen vähän hölmö, koska ne on ylihinnassa, vai? Sun mielestä paras olisi pitää toi 30 000 euroa nyt vaan käteisenä, niinkö? Shortti on joku lyhyt sijoitus, jolla on pikavoiton tavoite, vai? Ja Orion olis sun mielestä sellainen? Ymmärsinkö oikein?

ap

Vierailija
6/10 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin Intia 23% plussalla, Kiina plussalla.

Vierailija
7/10 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
8/10 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko joku alan ammattilainen paikalla?

Vierailija
9/10 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä palsta.

Vierailija
10/10 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä sijoittaminen on aika haastavaa. Jenkeissä on osakkeet 14 vuoden huipussaan, tosin saattavat kyllä vielä nousta. Korot ovat matalalla ja jos nyt sijoittaa korkorahastoihin, niin korot tulevat kyllä esim. jenkeissä nousemaan suht piakkoin, jolloin rahastojen arvot laskee. Asuntojen hinnatkaan eivät ole mitään halpoja.

Itse siis hajasijoittaisin kyllä omaisuutta. Esimerkki voisi olla vaikka, että pistäisi tietyn summan esim. mahdollisimman korkeakorkoiselle tilille (esim. Nordax tai jos ei sitä uskalla, niin Aktia tai Danske kai maksaa siedetäviä korkoja kans).

Lisäksi hajasijoittaisin varmaan indeksirahastoihin, esim 1000-2000 e kuussa vauhdilla. Europpaan, Jenkkeihin, kehittyville markkinoille jne.

Jos osakkeita haluat ostaa, niin voisit tutustua esim. osinkoaristokraatteihin.

Tervetuloa sijoittamisen mielenkiintoiseen maailmaan. Itse hurahdin vuonna 2008 ja vieläkin ihan innoissani harrastan. Tänään viimeiksi meni sijoituksiin rahaa.