Mitä odotat hotelli aamiaiselta?
Eli kysymys yllä.
Mitä odotat hotelli /laiva etc aamiaiselta ja paljonko olet siitä valmis maksamaan jos se ei kuulu majoituksesi hintaan.
Kommentit (45)
Minä haluan hotelliaamiaisella leipää ja leivonnaisia. Mulle on ihan sama kuinka monta pekoni-munalaaria aamiaisella on, en koskekaan niihin. Minulle maistuvan hotelliaamiasen ja huonon hotelliaamiaisen erottaa muutama juttu:
-Mehu: Hyvällä aamiaisella on kunnon tuoremehua, huonolla laimennettua tuoremehua tai ehkä jopa jotakin tiivistemehutyylistä
-Leipä: Hyvällä aamiaisella leipä on tuoretta ja sitä on useata sorttia, huonolla on esipaistettuja vakuumisämpylöitä ja paahtoleipää
-Leikkeleet ja juustot: Hyvällä aamiaisella valikoimaa on paljon, huonolla kahta sorttia kinkkua ja jotain mautonta mietoa juustoa
-Makeat leivonnaiset: Tämä erottaa usein jyvät akanoista. Hyvällä aamiaisella on makeaa leivonnaista useata lajia esim. voitaikinaleivonnaisia, piirakkaa ja ehkä pannukakkuja tms, huonolla on jotain kuivaa kakkua yhtä sorttia
Hotellin tähditys ei kerro välttämättä aamiaisesta mitään. Esim Tallinnassa neljän tähden Nordic Hotel Forumissa on hyvä aamupala, kun taas niin ikään neljän tähden Hotel Europassa huono. Parhaan hotelliaamiaisen olen saanut Luxemburgissa ja se maksoi 22€. Leivonnaisten ja tuoreen leivän määrä oli päätä huimaava. Yleensä en maksaisi aamiaisesta noin paljoa, 10€ olisi hyvä hinta hotelliaamiaselle. Yleensä teen kuitenkin reissussa mielummin niin, että jos aamiainen ei kuulu huoneen hintaan, syön aamiaisen mielummin jossain kivassa kahvilassa. Ei toki saa samalla hinnalla niin paljoa, mutta todennäkösiesti parempaa.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:41"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:16"]
Minulla menee hotellien aamupalat hukkaan.
En yleensä pysty ahtamaan aamulla ruokaa mahaani täyteen. Minulle riittää pari kuppia kahvia ja pieni annos maustamatonta jogurttia siemenillä ja leseillä. Joten en maksaisi aamupalasta erikseen kuin vitosen.
[/quote]Ei aamiaisella, koskaan, milloinkaan, niinkuin ei muillakaan aterioilla ole tarkoitus ahdata mahaa täyteen. Hävettää toisten puolesta ja ajattelen, että miksi ihmeessä lautanen ahdetaan sekaisin täyteen kaikkea ka syödään kuin ei koskaan olisi mitään saanut suuhunsa riittävästä. Ollaan sitten hotellin aamiaisella tai bufee pöydässä. Vitosella et varmaan saa huoltamostakaan kuin tuon pari kupillista kahvia.
[/quote] Kahvikin riittää vallan mainiosti. Joskus tekee pahaa, kun katsoo suomalaisia ahnehtimassa aamupalaa. Suupielet valuvat pekonirasvaa ja nakkeja ja munakasta vedetään napa täyteen. Päälle muut ruoat ja sitten ollaan puolikuolleita ähkyssä, kun "ilmaiseksi saadaan"
Ap, se on hotelliaamiainen ja laiva-aamiainen. Siis yhdyssanoja kummatkin.
Parhaat aamupalani olen syönyt Saksassa ja Itävallassa. Paljon kaikkea ja se kaikki on tuoretta.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:15"]
En yleensä pysty ahtamaan aamulla ruokaa mahaani täyteen. Minulle riittää pari kuppia kahvia ja pieni annos maustamatonta jogurttia siemenillä ja leseillä. Joten en maksaisi aamupalasta erikseen kuin vitosen.
[/quote]Ei aamiaisella, koskaan, milloinkaan, niinkuin ei muillakaan aterioilla ole tarkoitus ahdata mahaa täyteen. Hävettää toisten puolesta ja ajattelen, että miksi ihmeessä lautanen ahdetaan sekaisin täyteen kaikkea ka syödään kuin ei koskaan olisi mitään saanut suuhunsa riittävästä. Ollaan sitten hotellin aamiaisella tai bufee pöydässä. Vitosella et varmaan saa huoltamostakaan kuin tuon pari kupillista kahvia.
[/quote] Kahvikin riittää vallan mainiosti. Joskus tekee pahaa, kun katsoo suomalaisia ahnehtimassa aamupalaa. Suupielet valuvat pekonirasvaa ja nakkeja ja munakasta vedetään napa täyteen. Päälle muut ruoat ja sitten ollaan puolikuolleita ähkyssä, kun "ilmaiseksi saadaan"
[/quote]
Ah näitä käytöstapapoliiseja, ain yhtä huvittavaa lukea teidän opettavaisia kommentteja :)
Kyllä minä syön hotelliaaamiaisella paljon enemmän kuin kotona, jossa yleensä en syö aamiaista lainkaan. Mutta: istun hotelliaamiaisella tunnin-puolitoista enkä ahda itseäni varttitunnissa täyteen.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:38"]
odotan hotelli aamiaiselta sitä että se olisi yhdyssana
[/quote]
Joo. Otsikon nähdessäni aloin pohtia, missä päin tällainen Hotelli Aamiainen on, kun en ole koskaan sennimiseen hotelliin törmännyt. Lisäksi pohdin, olisiko sen naapurissa myös Hotelli Päivällinen ja ja Hotelli Iltapala.
Ilmeisesti sitten kuitenkaan ei. :)
Maitokahvia niin monta kuppia kuin haluaa ja jotain suklaista makeaa, suklaacroissantteja tai suklaapullia.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:59"]
Tuoreita vihanneksia. Romaine-salaattia, hyviä tomaatteja, rapeaa tuoretta kurkkua ja makeaa suippopaprikaa. Minikarjalanpiirakoita, ciabattaa, rouhesämpylöitä ja ruisleipää, jossa on viljanjyviä joukossa. Voita, margariinia ja yrteillä maustettua rahkalevitettä. Kalkkunaa ja lohta. Herkkukurkkuviipaleita.
Maustamatonta jukurttia, mysliä ja muroja. Tuoreita hedelmiä ja marjoja, esim. kesällä nektariineja ja mansikoita. Tuore ananas on aina hyvä vaihtoehto, samoin vesimeloni.
Jälkiruoaksi jokin pieni makea, vaikka raparperipiirakkaa tai suklaabrownie.
Raikasta vettä. En juo teetä tai kahvia, joten toivon, että mehuvalikoima on hyvä. Kesällä laitan mehuun mielelläni jääpaloja.
Aamiaisesta voin maksaa 12-15 euroa.
Arvostan kaunista kattausta ja siistinä pidettyä aamiaispöytää. Parhaimmat aamiaispöydät ovat olleet Savonlinnan vanhassa kaupungissa, Dresdenin pikkuhotellissa ja Visbyssä. Syön erittäin mielelläni ulkona aurinkoisena aamuna.
[/quote]
Ihanaa!!!! Kuvailit juuri lempituotteitani <3
Teetä pitää olla. Oikeaa teetä, ei mitään jäteteepölystä tehtyä esansseilla maustettua ja parfymoitua pussiteetä. Siis hyvälaatuista haudutettua irtolehtiteetä pannussa pöytään tarjoiltuna. Tämä jos on kunnossa, niin todennäköisesti sitten muukin.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:15"]
[/quote]
Ah näitä käytöstapapoliiseja, ain yhtä huvittavaa lukea teidän opettavaisia kommentteja :)
Kyllä minä syön hotelliaaamiaisella paljon enemmän kuin kotona, jossa yleensä en syö aamiaista lainkaan. Mutta: istun hotelliaamiaisella tunnin-puolitoista enkä ahda itseäni varttitunnissa täyteen.
[/quote]Nyt et ymmärtänyt lukemaasi. Sinähän juurikin nautit aamiaisestasi ajalla, etkä ahda mahaasi vartissa yhden lautasen taktiikalla. 29
Odotan kaunista, siistiä kattausta. Rauhallista menoa. Ehkä hiljainen taustamusiikki, päivän lehtiä. Hyvää, monipuolista aamiaisruokaa, joka on tuoretta. En kaipaa nakkeja ja lihapullia, mutta tuoretta leipää. Mielellään paikallisen leipomon, ei mitään vaasan ruispaloja, mitä saa joka puolelta. Ei sillä, että hyvää ruisleipää se on, mutta hotelliaamiaisella odotan muuta saavani.
Paljon kasviksia ja hedelmiä, marjoja, munakasta ja rapeaa pekonia. Puuroa, joskus kaurapuuron tilalla/rinnalla voisi olla vaihteeksi riisipuuroa. Tuorepuristettua appelsiinimehua. Hyvää kahvia. Juustoa ja hyvää kinkkuleikkelettä. Sillitkään eivät olisi pahitteeksi...
Voi, kun rupesi tekemään mieli hotellille viikonlopun viettoon miehen kanssa ja tähän aamupalaan, ihanan illan ja yön jälkeen...
Jäin miettimään, miksi joku kysyy tälläistä? Kartoittaako joku hotelli, miten heidän kannattaisi kehittää aamiaistansa?
Kymmenen euroa oliis sopiva hinta. Aamiaisella tulee olla mm. lohta leikkeleenä, pekonia, erikoisjuustoja, munakokkelia ja hedelmiä. Nämä siis perusjuttujen lisäksi ainakin.
Jos ei pekonia, aamiainen on huono.
Kympin voin maksaa, en enempää. Monipuolista odotan. Käytiin kaupunkilomalla kesällä. Aamiainen olis maksanu 16 euroa. Päädyttiin siihen että ostettiin hotellihuoneeseen aamuksi syötävää tai käytiin jossain kahvilassa aamupalalla. Eipä tarvinnu noustakaan välttämättä niin aikaisin. Kahvia pystyi keittämään huoneessakin. aika ylihintaisia aamupalat monesti on ja tulee vaan syötyä liikaa.
Minä en voi sietää pekonia ja sen samoin kuin prinssinnakkien hajukin etoo hotellin aamiaisella.
Monipuolisuutta odotan: kananmunat (plussana munakas täytteillä) leikkeleet, juustot, marmeladit, vihannekset, tuoremehut, myslit/corn flakesit, hyvä sämpylä- ja leipävalikoima, croissantit. Kahvi kahvikoneesta, ei mitään suodatinlitkua, erilaisia teesortteja. Jotain makeaa voisi olla myös tarjolla.
En tiedä mitä maksaisin, tilaan hotellin aina niin, että aamiainen kuuluu hintaan. Ja jos menen ennestään tuntemattomaan hotelliin, luen myös asiakkaiden antamia palautteita aamiaisesta.
15 euroa normaalista ja hyvästä 20 euroa.
Pitää olla ainakin muutamaa tuoretta leipää, pekonia, kinkkua, juustoja, salaattia ja muita vihanneksia, jotain hedelmiä. Munia, ei niitä vanhoja. Joku baakelsi, croissant on ok.
Hyvässä on yllämainittujen lisäksi paikallisia leivonnaisia tai leipää, luonnonjugurtteja, tuoreita hedelmiä, hyvää kahvia eli voi tilata pöytään tuotavaksi, munakaskokki, tuoremehuja. Joku hyvä kakku jälkkäriksi.
Minä odotan erityisesti laatua, toivomani ruoat ovat usein aika yksinkertaisia ja määrällisesti en syö kovin montaa erilaista. Toivon tuoretta hyvää vaalea leipää ja jotain laadukasta tummaa leipää, mielellään siemenleipää.Tuoreet hyvälaatuiset vihannekset leivän päälle: Esim. salaatti, kurkku ja paprika riittävät. Hyvä kinkku (ei joku vetinen halpiskinkku) ja juusto.
Maustamatonta luomujugurttia ja sen kanssa hedelmiä tai marjoja (ei säilyke) tai mysliä ja kuivattuja hedelmiä ja pähkinöitä, nekin mielellään luomuna.
Hyvää tuoretta puuroa, ei limaista löllöä, johon joskus, onneksi harvoin törmää.
Kananmunan tai hedelmiä syön yleensä myös. Esim. tuore ananas, melonit yms. ovat hyviä, mutta ihan appelsiini ja omenakin kelpaavat.
Maukasta kahvia ja laadukkaat teet.
Jos näiden lisäksi on vielä jotain pientä ekstraa, mun aamiaiseni on täydellinen. Valikoimaa tärkeämpää on kuitenkin raaka-aineiden laadukkuus.
Aasialainen aamiainen vaikutti hyvältä, vaikka olen tottunut suomalaiseen aamiaiseen.