Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä odotat hotelli aamiaiselta?

Vierailija
22.08.2014 |

Eli kysymys yllä.
Mitä odotat hotelli /laiva etc aamiaiselta ja paljonko olet siitä valmis maksamaan jos se ei kuulu majoituksesi hintaan.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun syömään huomattavan (liian) ison osan aamiaisistani hotelleissa. Odotan a) mahdollisimman suurta monipuolisuutta, b) tuoreutta, c) paikallisväriä. Jotta en joutuisi syömään aina samaa ja samanlaista. Todella hienoa, kun tarjolla on oman paikkakunnan tuotteita ja erikoisuuksia. Tuoreudella tarkoitan sitä, että pöytään tuodaan koko ajan lisää eivätkä kello 6 katetut kurkkuviipaleet nuukahda sinne neljäksi tunniksi.

Hinnalla ei oikeastaan ole väliä, työnantaja maksaa. Jos joskus vapaa-ajalla (pitkin hampain) menen hotelliin aamiaiselle tai brunssille, voin maksaa 10-30 euroa tarjonnasta riippuen.

Vierailija
22/45 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu tilanteesta, jos olen työmatkalla niin odotan kahvia, leipää ja juustoa. Jos lomalla niin kattavaa aamupalaa kuoharilla =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreutta ja monipuolisuutta vihanneksilta ja leikkeleiltä. Haudutettua teetä. Tuoretta leipää. Hedelmiä ja joku pieni makea jälkiruuaksi, esim. keksivalikoima, minimuffinssi tms.

Pienet erikoisuudet piristää aina, esim. Tamperelaisten hotellien musta makkara tai jossain vastaan tulleet "paista oma vohvelisi"-pisteet. Olen myös ollut aamiaisella, jossa yksi kokki valmisti asiakkaille "munia kuten haluat" sekä paikassa, jossa oli smoothie-baari.

Perusaamupalasta kymppi on aika sopiva, jos on jotain erikoisempaa tai erityisen hyvä palvelu, niin viisitoistakin voi mennä.

Vierailija
24/45 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

paahtoleipää ja marmeladia, tuon kun saa, tietää olevansa lomalla ja poissa kotoa!

Vierailija
25/45 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:03"]

Minä odotan erityisesti laatua, toivomani ruoat ovat usein aika yksinkertaisia ja määrällisesti en syö kovin montaa erilaista. Toivon tuoretta hyvää vaalea leipää ja jotain laadukasta tummaa leipää, mielellään siemenleipää.Tuoreet hyvälaatuiset vihannekset leivän päälle: Esim. salaatti, kurkku ja paprika riittävät. Hyvä kinkku (ei joku vetinen halpiskinkku) ja juusto.

Maustamatonta luomujugurttia ja sen kanssa hedelmiä tai marjoja (ei säilyke) tai mysliä ja kuivattuja hedelmiä ja pähkinöitä, nekin mielellään luomuna.

Hyvää tuoretta puuroa, ei limaista löllöä, johon joskus, onneksi harvoin törmää.

Kananmunan tai hedelmiä syön yleensä myös. Esim. tuore ananas, melonit yms. ovat hyviä, mutta ihan appelsiini ja omenakin kelpaavat.

Maukasta kahvia ja laadukkaat teet.

Jos näiden lisäksi on vielä jotain pientä ekstraa, mun aamiaiseni on täydellinen. Valikoimaa tärkeämpää on kuitenkin raaka-aineiden laadukkuus.

[/quote]

Komppaan tätä, paitsi puuroa en tarvitse hotelliaamiaisella.  Leipä ja laadukkaat päälliset, sekä maustamaton jogurtti marjojen kanssa, mehua ja kahvia.  Ehkä vähän hedelmiä. Siinäpä se!

Vierailija
26/45 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön harvemmin hotelleissa aamiaista joten silloin haluan kaikkea mitä en kotona yleensä syö: tuoretta leipää/croissantteja aamupalaksi, pekonia, nakkeja, munakokkelia, hyvää kahvia ja tuoremehuja. Kotona syön puuroa raejuustolla:)

Vierailija
27/45 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee hotellien aamupalat hukkaan. 
En yleensä pysty ahtamaan aamulla ruokaa mahaani täyteen. Minulle riittää pari kuppia kahvia ja pieni annos maustamatonta jogurttia siemenillä ja leseillä. Joten en maksaisi aamupalasta erikseen kuin vitosen.

Vierailija
28/45 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:09"]paahtoleipää ja marmeladia, tuon kun saa, tietää olevansa lomalla ja poissa kotoa!

[/quote]

Eikö teillä kotona ole paahtoleipää ja marmeladia?

Vierailija
29/45 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta ei kuulu meidän normiaamupalaan. Jostain syystä tuo uppoaa matkoilla hyvinkin.

Vierailija
30/45 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:19"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:09"]paahtoleipää ja marmeladia, tuon kun saa, tietää olevansa lomalla ja poissa kotoa!

[/quote]

[/quote]

Eihän Suomessa asuva av-mamma moista epäterveellistä moskaa voi syödä saati tarjota perheellensä. Reissumiestä ja puuroa se olla pitää, sekä rahkaa ja raejuustoa :-D!

Vierailija
31/45 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:11"]

Komppaan tätä, paitsi puuroa en tarvitse hotelliaamiaisella.  Leipä ja laadukkaat päälliset, sekä maustamaton jogurtti marjojen kanssa, mehua ja kahvia.  Ehkä vähän hedelmiä. Siinäpä se!

[/quote]

Mehun unohdin! Aika usein hotelleissa on liikaa laimennettua lirua mehuna. Jos saa tuorepuristettua mehua, siitä plussaa hotellille!

Mulla puuro on se, jonka syön melkein aina. Vaikka se onkin varmaan aamiaisen halvin osa. Kotona harvoin viitsin kunnolla keittää puuroa, joten hotellissa tykkään syödä hyvän puuron.

t. 7

Vierailija
32/45 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syökö joku Suomessa aamuisin paahtoleipää ja marmeladia? Mun puolesta saa syödä, oon vaan kuvitellut, ettei ole ihan suomalainen tapa?

Vierailija
33/45 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:26"]No syökö joku Suomessa aamuisin paahtoleipää ja marmeladia? Mun puolesta saa syödä, oon vaan kuvitellut, ettei ole ihan suomalainen tapa?

[/quote]

Meillä on aina lapsenakin ollut aamiaidpöydässä paahtoleipää ja marmeladia. 70- luvulta lähtien.

Vierailija
34/45 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:23"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:19"]

[/quote]

[/quote]

Eihän Suomessa asuva av-mamma moista epäterveellistä moskaa voi syödä saati tarjota perheellensä. Reissumiestä ja puuroa se olla pitää, sekä rahkaa ja raejuustoa :-D!

[/quote]

Mitä se haittaa jos tykkää syödä ennemmin puuroa aamulla? Minäkin tykkään paahtiksesta hillolla, mutta ei se minusta päivittäinen sapuska ole.

Vierailija
35/45 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohrakryynipuuroa ja tyrnimarjahilloa.

Vierailija
36/45 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan sen puuron hotelliaamiaisellakin, mutta erilaiset marjat, pähkinät, kuivatut hedelmät yms. siihen päälle ovat plussaa. Lisäksi maustamaton jogurtti, leipä erilaisilla päällysteillä (mielellään esim. lohi ja kananmuna), niin olen tyytyväinen. 10-15€ ok hinta.

Vierailija
37/45 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen ollut hotellissa, jossa aamiaisella saa suoraan kokilta tilata munakkaan niillä täytteillä mitä haluaa. Se on ollut tosi mukavaa.

Vierailija
38/45 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:31"]

Minä haluan sen puuron hotelliaamiaisellakin, mutta erilaiset marjat, pähkinät, kuivatut hedelmät yms. siihen päälle ovat plussaa. Lisäksi maustamaton jogurtti, leipä erilaisilla päällysteillä (mielellään esim. lohi ja kananmuna), niin olen tyytyväinen. 10-15€ ok hinta.

[/quote]

Tämä! ja lisäksi hyvää tuoremehua ja kahvia. Juon aina hotelli aamiaisella kahvin kermalla =)

Vierailija
39/45 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äiti, mä en tykkää tosta." "No maista vähän, se riittää." "EN MAISTA, EIII" *Keskustelu esikoisen kanssa siitä kuinka kaikkea pitää ainakin maistaa*
Sen keskustelun jälkeen toinen lapsista, kuopus kaataa vahingossa maitomukin niin että maidot läikkyy pitkin kuopuksen vaatteita ja mattoa. Kuopus alkaa itkeä... Seuraa kuopuksen rauhoittelua, kuivien vaatteiden vaihto, maton rullaus ja pöydän kuivaus.
Kun tämä on ohi voikin istahtaa. Juuri kun on hörppäämässä kahvia esikoinen haluaa lisää leipää. Eikun tekemään. Sillä välin kuopus on kerinnyt tunkea näppinsä muroihin.
*Keskustelu siitä kuinka lusikalla syödään, ei sormin*
Taas voi istahtaa... Kunnes esikoinen tajuaa että hänellä on kakkahätä. Eikun avuksi!
"Äitiii, leipää!" Kuuluu kuopuksen huuto keittiöstä. "Juu juu, odota hetki, äiti tulee kohta!"
Kuopuksen vessareissun jälkeen takaisin keittiöön, sitä ennen on tietysti käyty pieni keskustelu siitä kuinka kädet tulee pestä aina vessassa käynnin jälkeen.
Kuopukselle toinen leipä... Sen jälkeen pääseekin jo käsiksi omaan aamupalaan, eli leipään josta kuopus on ehtinyt haukata koska ei ole malttanut odottaa omaa leipää. Kahvikin on ehtinyt ikävästi jäätyä...

Eli eli, odotan hotelli aamiaiselta sitä että saan syödä rauhassa, ilman keskeytyksiä :D.
Ja ei, älkää käsittäkö väärin, tämä oli todella kärjistetty versio :D. Rakastan lapsiani ja suurimmaksi osaksi meidän arki on ihanaa, mutta... Välillä sitä tarvitsee sitä omaa aikaa ja mikäs sen parempaa kuin alottaa aamu rauhassa syöden miehen kanssa kaksin aamupalaa :). Hinnalla ei niinkään ole väliä sillä harrastamme hotelli aamiaisia tms TODELLA harvoin ja silloin harvoin kun sellaista harrastamme, voin satsata siihen :D.

Vierailija
40/45 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotan hotelli aamiaiselta sitä että se olisi yhdyssana 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan