Kaunein harvinainen pojan nimi?
Niin että kaunein/miellyttävin pojan nimi, joka olisi myös harvinainen tai harvinaisehko.
Kommentit (168)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 08:44"]
Andrei. Todella kaunis nimi ja ainakin suomessa vähän harvinaisempi. Venäjällä taitaa olla top vitosessa..
[/quote]
Ja siinä tulikin syy, miksi on Suomessa harvinaisempi. Kuka haluis tulla venakoksi tai ryssäksi haukutuksi. Vaikka 80-luvulla kukaan ei vielä tajunnutkaan, kuinka venakkonimi on Tanja tai Katja, mut ei monikaan silti antanut lapselleen nimeksi Tatjana.
[/quote]
Joo, en ymmärrä, miten suomalainen voi antaa lapselle nimeksi vaikka Nikolai tai Natasa.
Törmäsin nimeen Aamos, mun mielestä ihan kiva.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:00"]Törmäsin nimeen Aamos, mun mielestä ihan kiva.
[/quote]
Mä tykkään kanssa. Aamoksen pavut, sellainen mainos oli pari vuotta sitten. Taatusti tuleva muotinimi.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 08:44"]
Andrei. Todella kaunis nimi ja ainakin suomessa vähän harvinaisempi. Venäjällä taitaa olla top vitosessa..
[/quote]
Ja siinä tulikin syy, miksi on Suomessa harvinaisempi. Kuka haluis tulla venakoksi tai ryssäksi haukutuksi. Vaikka 80-luvulla kukaan ei vielä tajunnutkaan, kuinka venakkonimi on Tanja tai Katja, mut ei monikaan silti antanut lapselleen nimeksi Tatjana.
[/quote]
Elämme 2000 lukua. Kukaan ei paheksu enää jotain venakko nimiä. Nykyään on niin ihmeellisiä nimiä että venakkonimikin niiden rinnalla on tosi hyvä nimi. Kaikenmaailman nimiä kuten Kotivalo, Hupu Lupu Pupu, Lapanen, Rölli Peikko, Käpy ja Kulkunen. Voi Jeesus!
Kyllä se vaan on niin että jos haluaa häiritä lapsensa tulevaa työnhakua todella paljon, kannattaa antaa sille huomiotaherättävän venäläinen nimi. Tietysti asian ei pitäisi olla näin, mutta takuulla on, ainakin tällä hetkellä. Eihän sitä tietysti tiedä mitä on 20 vuoden kuluttua, mutta jos nyt tätä nykytilannetta katsoo niin veikkaan ettei ainakaan parempaan päin olla menossa.
Ennemmin minä työnantajana karsastaisin jotain Käpy Virtasta. Kuin vaikka Andrei Virtasta.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 08:52"]
Javier Horttanainen, maanviljelijän poika Nurmeksesta. =D
[/quote]
Horttanaisen Xavier, noin kamujen kesken
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:00"]
[/quote]
[/quote]
Joo, en ymmärrä, miten suomalainen voi antaa lapselle nimeksi vaikka Nikolai tai Natasa.
[/quote]
Tunnen yhden supisuomalaise perheen joka yksi lapsista on Nikolai. En voi käsittää.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:02"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:00"]Törmäsin nimeen Aamos, mun mielestä ihan kiva.
[/quote]
Mä tykkään kanssa. Aamoksen pavut, sellainen mainos oli pari vuotta sitten. Taatusti tuleva muotinimi.
[/quote]
Voihan Aamoksen pavut! Alkeissivistys olisi ihan kiva: Aamos on iankaikkisen vanha nimi raamatusta, yksi profeetoista.
Ja Suomessakin EHKÄ joskus olet kuullut Amos Anderssonista? (Minä taas en ole kuullut Aamoksen enkä Amoksen pavuista)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:02"]
[/quote]
[/quote]
Voihan Aamoksen pavut! Alkeissivistys olisi ihan kiva: Aamos on iankaikkisen vanha nimi raamatusta, yksi profeetoista.
Ja Suomessakin EHKÄ joskus olet kuullut Amos Anderssonista? (Minä taas en ole kuullut Aamoksen enkä Amoksen pavuista)
[/quote]
Huoh. Tiedän, Aamos oli Mooseksen veli. Ja tiedän Amos Andersonin. Mutta luulenpa, että sen Oivariinimainoksen myötä, jossa annettiin jonkun julkkiksen pikkupojan mukaan nimettyjen Aamoksen papujen resepti, toi nimen ihmisten tietoisuuteen ja siitä tulee muotinimi.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Huoh. Tiedän, Aamos oli Mooseksen veli. Ja tiedän Amos Andersonin. Mutta luulenpa, että sen Oivariinimainoksen myötä, jossa annettiin jonkun julkkiksen pikkupojan mukaan nimettyjen Aamoksen papujen resepti, toi nimen ihmisten tietoisuuteen ja siitä tulee muotinimi.
[/quote]
Ja jos olisit niin viksu, kuin yrität siinä päteä, tietäisit, että Amos Andersonin sukunimi kirjoitetaan yhdellä s:llä. Vain moukka kirjoittaa ihmisten nimet väärin.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja jos olisit niin viksu, kuin yrität siinä päteä, tietäisit, että Amos Andersonin sukunimi kirjoitetaan yhdellä s:llä. Vain moukka kirjoittaa ihmisten nimet väärin.
[/quote]
Niiin että missäs se alkeissivistyksesi on?
Teppo, Tauno, Kaarlo, Risto, Voitto, Unto, Erkki, Juha