Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko tärkeitä lankapuhelinnumeroita yhä ulkoa?

Vierailija
22.08.2014 |

Tuli vaan mieleen :-) Ei siitä nyt loppujen lopuksi niin kovin kauaa ole, kun puhelinnumeroita kirjoitettiin ylös ja vihkoihin ja soitettiin kavereille perheen yhteisestä (tai jos oli cool, oli oma) lankapuhelimesta, kaverin perheen yhteiseen puhelimeen. Jos taas tuli akuutti tarve soittaa kun oli vaikka kaupungilla, oli hyvä muistaa tärkeitä numeroita, ihan vaikka kotipuhelinnumero, tai isän työpaikan numero. :-)

Mietiskelin tässä vain, kun muistelin 2000-luvun alkupuolta, kun itse olin koululainen ja opettelin kavereiden numeroita ulkoa. Muistan yhä kolmen luokkakaverin numerot, äidin silloisen työpuhelinnumeron, paikkakunnan kirjaston, koulun ja kotipuhelinnumeron :-)

Keiden numerot sinä muistat? Muistatko?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
2/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta sukulaisten ja kaverien numeroa tuntuu muistuvan mieleen vieläkin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vain lapsuudenkodin numerot ulkoa (se alkuperäinen numero muuttui jossain vaiheessa, kun puhelinnumerot uudistettiin), kaikki muut katsottiin tarpeen vaatiessa puhelinluettelosta. Toisaalta äiti oli aina kotosalla, joten mitään työnumeroita ei tarvinnut muistaa.

Vierailija
4/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä muistan kotinumeron ja äidin työnumeron 70-luvulta. 

Vierailija
5/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodin, yhden kaverini ja äidin työpaikan numerot.

Vierailija
6/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolan ja parhaan kaverin. Omaa kotinumeroa en muista.

Vierailija
7/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kotinumeron 80-luvulta. Sitten jossain vaiheessa hätänumero oli 000 ennenkuin vaihtui 112:ksi.

Vierailija
8/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 01:03"]

Tuli vaan mieleen :-) Ei siitä nyt loppujen lopuksi niin kovin kauaa ole, kun puhelinnumeroita kirjoitettiin ylös ja vihkoihin ja soitettiin kavereille perheen yhteisestä (tai jos oli cool, oli oma) lankapuhelimesta, kaverin perheen yhteiseen puhelimeen. Jos taas tuli akuutti tarve soittaa kun oli vaikka kaupungilla, oli hyvä muistaa tärkeitä numeroita, ihan vaikka kotipuhelinnumero, tai isän työpaikan numero. :-)

Mietiskelin tässä vain, kun muistelin 2000-luvun alkupuolta, kun itse olin koululainen ja opettelin kavereiden numeroita ulkoa. Muistan yhä kolmen luokkakaverin numerot, äidin silloisen työpuhelinnumeron, paikkakunnan kirjaston, koulun ja kotipuhelinnumeron :-)

Keiden numerot sinä muistat? Muistatko?

[/quote]

No, lankapuhelimet ovat edelleen käytössä täällä Suomen ulkopuolella. En tiedä, mikä kokeilumaa Suomi on näissä asioissa ollut. Itse kysymykseen vastaan, että muistan kyllä lapsuudenkotini (lanka)puhelinnumeron edelleen.

Vierailija
9/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

059 tietenkin =) Piip kuka tuli?

Vierailija
10/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

005 oli palokunta. Suuntanumeroita oli valtavasti. Muistan myös mummolan ja oman kodin numeron 70-luvulta.

Vierailija
11/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

917-alueelta hei :)

Vierailija
12/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolan numeron muistan, mutta omaa kotinumeroa en. Mummola siitä syystä, että numerot menivät niin helpossa järjestyksessä (tyyliin ...321).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme