Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vegaani synnyttäjä valitti ruoasta koko ajan.

Vierailija
21.08.2014 |

Pari viikkoa sitten jaoin huoneen naisen kanssa laitoksella. Nainen oli vegaani ja sillä oli myös joku ihme allergia, joku leipäpuu tms. 

Sinä valittajanainen, arvaa olinko väsynyt synnyttämisestä. Ja arvaa väsyinkö ja ärsyynnyinkö entisestään, kun jouduin kolme päivää kuuntelemaan valitustasi siitä, ettet saanut ravintolatason vegaaniannoksia eteen kannettuna!? Et tykännyt punajuurista, et kikherneistä. Marmatit siitä, että tomaatit olivat löllöjä. Annoskin oli tosi epähoukuttelevasti aseteltu.

Syö pääsi! Ai niin, et voikaan, koska olet vegaani.

Kommentit (159)

Vierailija
121/159 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:33"]Kylläpä vegaaneja käsitellään niin kauniilla kielellä. Opetattehan saman lapsillennekin. Taitaa ketjun lihaa syövä valkoinen heteromies olla henkisesti ahtaalla. Mitään perusteltua kritiikkiä veganismin moraalista perustaa vastaan ei tietysti taaskaan esitetty, ala-arvoista räksyttämistä vain.

[/quote]

Kelaapa vähän ylöspäin idiootti niin löydät kritiikin. Ja kyllä, olen opettanut myös lapsilleni, että ruuasta ollaan kiitollisia ja arvostetaan mitä luonto tarjoaa. Juuri yksi päivä poikani oli kovin surullinen, koska taajamassa ei voinutkaan ansastaa oravia. Reppana olisi halunnut niin kovasti oravapataa. Olen myös kertonut, että jos ei syö monipuolista ruokaa kuten luonto on meille ihmisille tarkoittanut, sairastuu ja jää heikoksi ja tyhmäksi.

Vierailija
122/159 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:33"]

Kylläpä vegaaneja käsitellään niin kauniilla kielellä. Opetattehan saman lapsillennekin. Taitaa ketjun lihaa syövä valkoinen heteromies olla henkisesti ahtaalla. Mitään perusteltua kritiikkiä veganismin moraalista perustaa vastaan ei tietysti taaskaan esitetty, ala-arvoista räksyttämistä vain.

[/quote]

Siis täällä on nyt muutama raivohärkävegaani (anteeksi, siis raivosoijarouhevegaani), jotka eivät osaa lukea ja sisäistää alkuperäistä aloitusta. Kyse oli vegaanista, joka sai vegaaniruokaa, josta se vegaani ei tykännyt. Ei tykännyt! Tomaatti oli löllöä ja tämä kyseinen vegaani ei tykännyt kikherneistä, eikä punajuuresta. Tämä lukee aloituksessa. Kyse oli siitä, että vegaani valitti saamastaan ravitsevasta ja vegaanisesta ruoasta vain maun tai koostumuksen takia. Tästä on kyse. 

Ollaan armollisia näitä rastapäitä kohtaan. Lähtevät kohta laatikkopyörillään polkemaan lapsiaan päiväkotiin, kunhan saavat aamujoogansa suoritettua. Työpaikoilla ei toimi wifi, joten nämä vegaanien vastahyökkäykset olematonta uhkaa vastaan loppuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/159 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ap, kirjottele vaan keskenäsi. Kirjoitustyylistä ja silmittömästä aggressiosta huomaa, että sama mamma asialla. 

Jos tarina oikeasti olisi tosi, niin ehkä ap:lla olis tureena äitinä tärkeämpääkin tekemistä kuin raivota täällä.

Mitä taas nro 72:n kommenttiin tulee, niin ei vegaani välitä siitä, mitä joku anonyymi tyyppi sylki roiskuen raivoaa vauva-palstalla. Eläinten oikeudet ja maapallon tulvaisuus ovat meille huomattavasti tärkeämpiä. :) Eettinen vakaumus kun on siitä jännä juttu, että sitä ei paljon puskista huutelut hetkauta. 

Mutta siitähän te ette tiedä mitään. Mukavaa päivänjatkoa! Muistakaa syödä ne kasvikset myös! (Erityisesti ap. Se on tärkeää tän sun pariviikkosen vauvan terveydelle.) 

Vierailija
124/159 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:39"]vegaanitveti herneet nessuun... kaikkeen tyytymätöntä , muka maailmanpelastavaa paskasakkia koko porukka!... Millä vegaanisnägärillä kävitte? Sotkeentuiko rastanne tomaattikastikkeeseen... vegaanit ovat saastaa... tyypilliset rastapää-vegaanit ovat wt...rakas aivosi ruoholla rappeuttanut puunhalaaja... pössyttelijä-loinen... vegaanit ovat ylimielisiä kusipäitä..

s**tanan vegaanit olette kyllä yksiä helvetin ruualla leikkijöitä... Yhtä rupusakkia kaikki ja vielä kuvittelee olevansa jotain muutakin kuin kikherneen syvällä ahterissa... Pilaatte vielä lastennekin elimistön... jos sattuu joku niri nari samaan huoneeseen, ei varmasti valita kauaa!... nirisevä vegaani! Voisin senkin eukon ahterin rasvata ihan helläkätisesti itse niin johan lakkaa kitinät ja narinat:)... ituhippiin kyrsiintynyt äiti nyrkkiperseraiskasi! =DDDDDDDDD... Mikään ei ole niin wt kuin vegahörhö,joka kuvittelee olevansa pyhällä asialla ja nostaa itsensä jalustalle muita parempana. Menen nyt nukkumaan ja toivon, että kaikki suomen ronklaajat tukehtuvat kuiviin kikpurilaisiinsa ennen maanantaita... tekevät itsestään täysiä pellejä =)... voi saatana mitä porukkaa. Olkoot nälissään... Tuntemani vegaani on juuri tuollainen kestovalittaja. En lähde hänen kanssaan enää edes syömään. Se on jotain todella rasittavaa, kun kitisee ja marisee ja närppii ruokaa...

[/quote]Mainio kooste "keskustelusta". Silmitön raivo vegaaneja kohtaan on fakta. Hyökkääjillä täytyy olla paha olo.

Vierailija
125/159 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:33"]

Kylläpä vegaaneja käsitellään niin kauniilla kielellä. Opetattehan saman lapsillennekin. Taitaa ketjun lihaa syövä valkoinen heteromies olla henkisesti ahtaalla. Mitään perusteltua kritiikkiä veganismin moraalista perustaa vastaan ei tietysti taaskaan esitetty, ala-arvoista räksyttämistä vain.

[/quote]

Siis täällä on nyt muutama raivohärkävegaani (anteeksi, siis raivosoijarouhevegaani), jotka eivät osaa lukea ja sisäistää alkuperäistä aloitusta. Kyse oli vegaanista, joka sai vegaaniruokaa, josta se vegaani ei tykännyt. Ei tykännyt! Tomaatti oli löllöä ja tämä kyseinen vegaani ei tykännyt kikherneistä, eikä punajuuresta. Tämä lukee aloituksessa. Kyse oli siitä, että vegaani valitti saamastaan ravitsevasta ja vegaanisesta ruoasta vain maun tai koostumuksen takia. Tästä on kyse. 

Ollaan armollisia näitä rastapäitä kohtaan. Lähtevät kohta laatikkopyörillään polkemaan lapsiaan päiväkotiin, kunhan saavat aamujoogansa suoritettua. Työpaikoilla ei toimi wifi, joten nämä vegaanien vastahyökkäykset olematonta uhkaa vastaan loppuvat.

[/quote]Kun luki koosteen hyökkäyksistä vegaaneja kohtaan, täytyy ihmetellä, mitä keskustelua olet lukenut.

Vierailija
126/159 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:23"]

Ap, hakeudu terapiaan. Terveyskeskuksen kautta varmasti onnistuu. Ei ole tervettä noin pakkomielteisesti lietsoa vihaa vegaaneja kohtaan. Kun sinulla kerran on se kaksiviikkoinen vauvakin, niin miten lopetat iltasi keskiyöllä raivoamalla vegaanien "nyrkkiraiskauksella", josta fantasioit, ja aloitat sen taas vihapuheella. Mikset anna aikaasi vauvalle? Ei ole hyväksi pienelle ihmistaimelle, että äiti vain raivoaa netissä. 

Itse vegaaniudesta sen verran, että se on eettinen elämäntapa. Mutta kaikille eivät eläinten hyvinvointi tai oikeudet ole tärkeitä. Kuitenkin oman verenpaineen takia, ap, kannattaisi harkita sitä lihansyönnin rajoittamista. Et sitten ihan niin pakkomielteisesti raivoaisi ja levittäisi vihaa vegaaneja kohtaan, semminkin kun koko tarinasi kuulostaa vain heikolta provolta. Mutta nyt lääkäriin, hopi hopi! Ihan jo vauvasi takia. Varmasti neuvolastakin voivat antaa tukea mielenterveysongelmiisi. 

t. vegaani

[/quote]

Kumoan kaikki väitteesi:

1. En lietso vihaa vegaaneja kohtaan. Jos luet aloitukseni ja MINUN kirjoittamat viestit uudestaan, purnasin tuosta vegaaniruoasta valittavasta huonetoveristani. En mistään muusta. En vegaaniudesta, en naisista, en synnyttäneistä, vain tuosta vegaanihuonekaverista.

2. Minulla on edelleen vuorokausirytmi aivan sekaisin. Yöllä ja päivällä ei ole mitään eroa. Vauva nukahti, olin hereillä ja muistelin siinä iltapalaa syödessäni, miten ärsyttävä se vegaani siellä sairaalassa oli. Vauva nukkui, silloin sen kanssa ei tietääkseni erityisesti pidä olla.

3. En ole todellakaan kirjoittanut mitään mistään nyrkkipuuhista. Ihan niin ärsyyntynyt en ollut, että edes näin väsyneenä olisin alentunut kirjoittamaan sellaista roskaa. 

4. Syön vähemmän lihaa kuin moni muu. En ole syönyt punaista lihaa seitsemään vuoteen, jos olen itse voinut tähän vaikuttaa. En mistään eettisestä syystä, vaan ihan sen takia, etten tykkää punaisesta lihasta ja se aiheuttaa vatsanväänteitä. Syön paljon kasvisruokaa, mutta myös kalaa, kanaa ja äyriäisiä.

5. Mielenterveydessäni ei ole mitään vikaa. Sen sijaan on aika outoa, että vegaanit ärsyyntyivät tästä aloituksesta näin suhteettomasti. Ehkä teillä on jotain parantamisen varaa vitamiini- ja hivenaineiden saamisessa? 

ap (joka kirjoitti aamulla tänne taas jotain, nukkui välissä vauvan kanssa ja heräsi taas - vauva nukkuu edelleen)

[/quote]

Kiitettävä lista, mutta eihän tuo mitään kumoa tai todista. Minäkin voisin väittää olevani HYKS:in ylilääkäri. Mitä jos keskittyisit siihen vauvan hoitoon, tai ainakin jättäisit ihmisryhmää vastaan kiihottamisen vähemmälle. Nostaa turhaan verenpainetta. Itse ainakin omistin todella paljon aikaa omalle vauvalleni, enkä röllännyt palstalla. 

[/quote]

Kerropa minulle, oi vegaani, mitä minun pitäisi tehdä vauvan kanssa silloin, kun se nukkuu? En ymmärrä, miksi olet noin vihainen. Edelleenkään et ole lukenut aloitusta ajatuksella, vaan itse suu vaahdossa näit vain sanan 'vegaani' ja sormet ruvella puolustat jotain, mitä vastaan en ole edes hyökännyt.

ap

Vierailija
127/159 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:45"]

No, ap, kirjottele vaan keskenäsi. Kirjoitustyylistä ja silmittömästä aggressiosta huomaa, että sama mamma asialla. 

Jos tarina oikeasti olisi tosi, niin ehkä ap:lla olis tureena äitinä tärkeämpääkin tekemistä kuin raivota täällä.

Mitä taas nro 72:n kommenttiin tulee, niin ei vegaani välitä siitä, mitä joku anonyymi tyyppi sylki roiskuen raivoaa vauva-palstalla. Eläinten oikeudet ja maapallon tulvaisuus ovat meille huomattavasti tärkeämpiä. :) Eettinen vakaumus kun on siitä jännä juttu, että sitä ei paljon puskista huutelut hetkauta. 

Mutta siitähän te ette tiedä mitään. Mukavaa päivänjatkoa! Muistakaa syödä ne kasvikset myös! (Erityisesti ap. Se on tärkeää tän sun pariviikkosen vauvan terveydelle.) 

[/quote]

Minä en ole ap ja olen kirjoittanut tänne kaksi viestiä. Mietipä sitä! Miten se voi olla mahdollista? Tällä palstalla on siis ainakin ap, sinä ja minä. Wou!

Vierailija
128/159 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:48"]

Ap, hakeudu terapiaan. Terveyskeskuksen kautta varmasti onnistuu. Ei ole tervettä noin pakkomielteisesti lietsoa vihaa vegaaneja kohtaan. Kun sinulla kerran on se kaksiviikkoinen vauvakin, niin miten lopetat iltasi keskiyöllä raivoamalla vegaanien "nyrkkiraiskauksella", josta fantasioit, ja aloitat sen taas vihapuheella. Mikset anna aikaasi vauvalle? Ei ole hyväksi pienelle ihmistaimelle, että äiti vain raivoaa netissä. 

Itse vegaaniudesta sen verran, että se on eettinen elämäntapa. Mutta kaikille eivät eläinten hyvinvointi tai oikeudet ole tärkeitä. Kuitenkin oman verenpaineen takia, ap, kannattaisi harkita sitä lihansyönnin rajoittamista. Et sitten ihan niin pakkomielteisesti raivoaisi ja levittäisi vihaa vegaaneja kohtaan, semminkin kun koko tarinasi kuulostaa vain heikolta provolta. Mutta nyt lääkäriin, hopi hopi! Ihan jo vauvasi takia. Varmasti neuvolastakin voivat antaa tukea mielenterveysongelmiisi. 

t. vegaani

[/quote]

Kumoan kaikki väitteesi:

1. En lietso vihaa vegaaneja kohtaan. Jos luet aloitukseni ja MINUN kirjoittamat viestit uudestaan, purnasin tuosta vegaaniruoasta valittavasta huonetoveristani. En mistään muusta. En vegaaniudesta, en naisista, en synnyttäneistä, vain tuosta vegaanihuonekaverista.

2. Minulla on edelleen vuorokausirytmi aivan sekaisin. Yöllä ja päivällä ei ole mitään eroa. Vauva nukahti, olin hereillä ja muistelin siinä iltapalaa syödessäni, miten ärsyttävä se vegaani siellä sairaalassa oli. Vauva nukkui, silloin sen kanssa ei tietääkseni erityisesti pidä olla.

3. En ole todellakaan kirjoittanut mitään mistään nyrkkipuuhista. Ihan niin ärsyyntynyt en ollut, että edes näin väsyneenä olisin alentunut kirjoittamaan sellaista roskaa. 

4. Syön vähemmän lihaa kuin moni muu. En ole syönyt punaista lihaa seitsemään vuoteen, jos olen itse voinut tähän vaikuttaa. En mistään eettisestä syystä, vaan ihan sen takia, etten tykkää punaisesta lihasta ja se aiheuttaa vatsanväänteitä. Syön paljon kasvisruokaa, mutta myös kalaa, kanaa ja äyriäisiä.

5. Mielenterveydessäni ei ole mitään vikaa. Sen sijaan on aika outoa, että vegaanit ärsyyntyivät tästä aloituksesta näin suhteettomasti. Ehkä teillä on jotain parantamisen varaa vitamiini- ja hivenaineiden saamisessa? 

ap (joka kirjoitti aamulla tänne taas jotain, nukkui välissä vauvan kanssa ja heräsi taas - vauva nukkuu edelleen)

[/quote]

Kiitettävä lista, mutta eihän tuo mitään kumoa tai todista. Minäkin voisin väittää olevani HYKS:in ylilääkäri. Mitä jos keskittyisit siihen vauvan hoitoon, tai ainakin jättäisit ihmisryhmää vastaan kiihottamisen vähemmälle. Nostaa turhaan verenpainetta. Itse ainakin omistin todella paljon aikaa omalle vauvalleni, enkä röllännyt palstalla. 

[/quote]

Kerropa minulle, oi vegaani, mitä minun pitäisi tehdä vauvan kanssa silloin, kun se nukkuu? En ymmärrä, miksi olet noin vihainen. Edelleenkään et ole lukenut aloitusta ajatuksella, vaan itse suu vaahdossa näit vain sanan 'vegaani' ja sormet ruvella puolustat jotain, mitä vastaan en ole edes hyökännyt.

ap

[/quote]

Ainut joka tässä on vihainen olet  sinä, ap. Rauhotu. 

t. sekayöjä

Vierailija
129/159 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:45"]

[/quote]

Kirjoitustyyli: suomen kieli. Ahaa! Täällä on siis vain ja ainoastaan ap, joka kirjoitti aloituksen ja vastaa itse itselleen. Ja tämänkin on tietenkin kirjoittanut ap, koska muita ihmisiä ei voi olla olemassa.

Vierailija
130/159 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 23:16"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 23:14"]

Laitapas osote tuohon ryhmään. Kiinnostaa näin vegaanina. 

Muuten, ei kannata olla noin aggressiivinen. Pariviikkoinen vauvasi tarvitsee stressaamattoman mamman maitoa. Verenpaine turhaan nousee toisten eettisen vakaumuksen vuoksi. 

Olis muuten vauvallekin parempi, jos jättäisit ne hunajabroitskut vähän vähemmälle... 

[/quote]

https://www.facebook.com/groups/638905626192350/?fref=ts

Olitko se sinä se synnyttäjä??

[/quote]

En tod. Jos olisin kaksi viikkoa sitten synnyttänyt, en riehuisi keskiyöllä av:lla kiihottamassa kansanryhmää vastaan. 

Huomasitko muuten tän ryhmän sisarryhmän, jota suositellaan siinä sivulla: 

https://www.facebook.com/groups/1435350556727077/?fref=ts

Kuvia herkullisista ja laadukkaista annoksista joita vegaaneille tarjotaan ruokaloissa ja ravintoloissa eri puolella maailmaa.

Kannattaa tutustua, ap! Opit ehkä, ettei joka aterialla tarvitse syödä lihaa. Vauvastasikin saattaa isona kasvaa - hui kauhistus! - vegaani! O__o

[/quote]

On kuule päivärytmit vähän hukassa, kun vauva on kaksiviikkoinen. Hyvä, että valaisit nyt olevan keskiyö. En olisi huomannut.

Mä alan epäillä, että se synnyttäjävegaani on tällä palstalla nyt - oletko se sinä?

Ap

[/quote]

Mä epäilen, ettei sitä vegaania ole olemassakaan, ei myöskään kaksviikkosta vauvaa. Mee pois, ap

[/quote]

Miksi pitää epäillä? Alkaa pikkuhiljaa jurppimaan kun jokaisessa ketjussa joku urpå epäilee ja provoa huudellaan. Miksi ihmeessä? Onko niin vaikea aihe? Liian epätodellinen? Vai liian tavallinen? Mikä edes saa ihmisen miettimään, ettei joku voisi olla totta? 

Otan osaa ap, on varmaan ollut tosi ikävät päivät valivalittajan kanssa. Tiedän samankaltaisia ihmisiä mm. työkaverini. Ei huvita mennä enää lounaalle sen nirppiksen kanssa.

Vierailija
131/159 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh aika erikoista vegaanivihaa :O Mie olen lääkäri ja vegaani ensisijaisesti ympäristön ja terveyden vuoksi. Jos ravintoloissa olisi parempia kasvisruokia voisi se rohkausta ihmisiä syömään enemmän kasviksia. Se olisi suorastaan kansanterveysteko! Mikäli haluaa selkeää ja viihdyttävää tietoa kasviperäisen ruokavalion terveysvaikutuksista kannattaa katsoa Forks over knives-dokumentti. Oli ainakin netflixissä viime viikolla.

Kolesterolilääkkeet ja sydän- ja verisuonisairaudet olisivat lähes historiaa jos kaikki söisivät kasvisperäistä ruokaa. Samoin syöpätaudit vähenisivät. Suomen Lääkäriliittokin listaa veganismin keinona estää sydän- ja verisuonisairauksia.

Mukavaa viikonloppua kaikille :)

Vierailija
132/159 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 23:16"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 23:14"]

Laitapas osote tuohon ryhmään. Kiinnostaa näin vegaanina. 

Muuten, ei kannata olla noin aggressiivinen. Pariviikkoinen vauvasi tarvitsee stressaamattoman mamman maitoa. Verenpaine turhaan nousee toisten eettisen vakaumuksen vuoksi. 

Olis muuten vauvallekin parempi, jos jättäisit ne hunajabroitskut vähän vähemmälle... 

[/quote]

https://www.facebook.com/groups/638905626192350/?fref=ts

Olitko se sinä se synnyttäjä??

[/quote]

tää ryhmä on todella naurettava. katsoin juuri sitä kitinää tuolla.

miksi edes menevät ravintolaan? kunnon jeesustelua ja idiootti sakkia!

[/quote] Argh mitä vatipäämarttyyreitä tuo ryhmä täynnä. Jos 3. maailmansota alkaa, voin ainakin iloita siitä että tuo jengi joutuu joko ottamaan pään pois hanuristaan tai kuolemaan nälkään.

Vierailija
133/159 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:48"]

t. vegaani

[/quote]

Kumoan kaikki väitteesi:

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

t. sekayöjä

[/quote]

Minä olen ärsyyntynyt. Siksi, että vain sekasyöjät voivat olla älykkäitä ihmisiä. Älykkäillä ihmisillä ei ole kiihkeitä aatteita. Enkä kestä tyhmiä ihmisiä ja heidän typeriä kommentteja! Ärsyttää.

Ap ei ole kirjoittanut yhtään raivoavaakommenttia. Ivallisia kylläkin, mutta ihan rauhallisia.

Sinä edustat nyt sitten niitä älyllisesti köyhiä sekasyöjiä, olen pahoillani puolestasi.

Terv. EN OLE AP!!

Vierailija
134/159 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:51"]

t. sekayöjä

[/quote]

Mistä viestistäni olet saanut sen vaikutelman, että olisin vihainen?

Edelleen kerron sen, jonka ehkä jo kymmenen kertaa olen kirjoittanut: ärsyynnyin vegaanista, joka valitti saamastaan vegaaniruoasta sen maun ja koostumuksen vuoksi. Ihmiset saavat olla sekasyöjiä, vegaaneja tai vaikka millä kivikausiruokavaliolla, jos haluavat. En silti lähtisi valittamaan ruokavaliolleni sopivasta ruoasta (joka oli ravitsemuksellisesti oikein hyvää!), jos oma ruokavalio poikkeaa todella merkittävästi muiden ruokavaliosta. 

En ole vihainen. En vihaa vegaaneja. Voi, kunpa lukisit nyt sen aloituksen.

ap (vauva heräilee, palailen tänne joskus, jos jaksan ja muistan)

Vierailija
135/159 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:52"]

Ohhoh aika erikoista vegaanivihaa :O Mie olen lääkäri ja vegaani ensisijaisesti ympäristön ja terveyden vuoksi. Jos ravintoloissa olisi parempia kasvisruokia voisi se rohkausta ihmisiä syömään enemmän kasviksia. Se olisi suorastaan kansanterveysteko! Mikäli haluaa selkeää ja viihdyttävää tietoa kasviperäisen ruokavalion terveysvaikutuksista kannattaa katsoa Forks over knives-dokumentti. Oli ainakin netflixissä viime viikolla.

Kolesterolilääkkeet ja sydän- ja verisuonisairaudet olisivat lähes historiaa jos kaikki söisivät kasvisperäistä ruokaa. Samoin syöpätaudit vähenisivät. Suomen Lääkäriliittokin listaa veganismin keinona estää sydän- ja verisuonisairauksia.

[/quote]

On muuten hieno dokumentti! Myös minun omalääkärini kehuu vegaaniruokavaliotani aina. Kaikki arvot huipputasoa! Hyvää viikonloppua myös sinulle! 

t. eräs vegaani

Vierailija
136/159 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

HIENOA! Kiitos, lääkäri! Onneksi on olemassa myös älykkäitä, koulutettuja ihmisiä, jotka viitsivät ottaa asioista selvää. :) 

Moni sairaus paranisi vegaanisella ruokavaliolla. Se mm. paransi parhaan ystäväni erittäin aggressiivisesta nivelreumasta. Mutta toki tämä vihapuhe vegaaneja vastaan on tärkeämpi kuin terveydelliset näkökohdat. 

t. sekasyöjä

Vierailija
137/159 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:39"]vegaanitveti herneet nessuun... kaikkeen tyytymätöntä , muka maailmanpelastavaa paskasakkia koko porukka!... Millä vegaanisnägärillä kävitte? Sotkeentuiko rastanne tomaattikastikkeeseen... vegaanit ovat saastaa... tyypilliset rastapää-vegaanit ovat wt...rakas aivosi ruoholla rappeuttanut puunhalaaja... pössyttelijä-loinen... vegaanit ovat ylimielisiä kusipäitä..

s**tanan vegaanit olette kyllä yksiä helvetin ruualla leikkijöitä... Yhtä rupusakkia kaikki ja vielä kuvittelee olevansa jotain muutakin kuin kikherneen syvällä ahterissa... Pilaatte vielä lastennekin elimistön... jos sattuu joku niri nari samaan huoneeseen, ei varmasti valita kauaa!... nirisevä vegaani! Voisin senkin eukon ahterin rasvata ihan helläkätisesti itse niin johan lakkaa kitinät ja narinat:)... ituhippiin kyrsiintynyt äiti nyrkkiperseraiskasi! =DDDDDDDDD... Mikään ei ole niin wt kuin vegahörhö,joka kuvittelee olevansa pyhällä asialla ja nostaa itsensä jalustalle muita parempana. Menen nyt nukkumaan ja toivon, että kaikki suomen ronklaajat tukehtuvat kuiviin kikpurilaisiinsa ennen maanantaita... tekevät itsestään täysiä pellejä =)... voi saatana mitä porukkaa. Olkoot nälissään... Tuntemani vegaani on juuri tuollainen kestovalittaja. En lähde hänen kanssaan enää edes syömään. Se on jotain todella rasittavaa, kun kitisee ja marisee ja närppii ruokaa...

[/quote]Mainio kooste "keskustelusta". Silmitön raivo vegaaneja kohtaan on fakta. Hyökkääjillä täytyy olla paha olo.

[/quote]Ap:n ja ketjun sekasyöjien mielestä tällainen syyttely ja nimittely on ilmeisesti ihan ok.

Vierailija
138/159 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:52"]Ohhoh aika erikoista vegaanivihaa :O Mie olen lääkäri ja vegaani ensisijaisesti ympäristön ja terveyden vuoksi. Jos ravintoloissa olisi parempia kasvisruokia voisi se rohkausta ihmisiä syömään enemmän kasviksia. Se olisi suorastaan kansanterveysteko! Mikäli haluaa selkeää ja viihdyttävää tietoa kasviperäisen ruokavalion terveysvaikutuksista kannattaa katsoa Forks over knives-dokumentti. Oli ainakin netflixissä viime viikolla.

[/quote]

Et ole mikään lääkäri tai sitten oöet vain tyhmä kuin vasemman jalan saapas. Älä tule vääntämään mitään juttua kasvissyönnistä keskusteluun, jossa aiheena on vegaanius. Ne ovat kuin yö ja päivä. Liialliset aatteet ne vasta valtimoita heikentävätkin ja verenpainetta nostavat.

Vierailija
139/159 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:52"]Ohhoh aika erikoista vegaanivihaa :O Mie olen lääkäri ja vegaani ensisijaisesti ympäristön ja terveyden vuoksi. Jos ravintoloissa olisi parempia kasvisruokia voisi se rohkausta ihmisiä syömään enemmän kasviksia. Se olisi suorastaan kansanterveysteko! Mikäli haluaa selkeää ja viihdyttävää tietoa kasviperäisen ruokavalion terveysvaikutuksista kannattaa katsoa Forks over knives-dokumentti. Oli ainakin netflixissä viime viikolla.

[/quote]

Et ole mikään lääkäri tai sitten oöet vain tyhmä kuin vasemman jalan saapas. Älä tule vääntämään mitään juttua kasvissyönnistä keskusteluun, jossa aiheena on vegaanius. Ne ovat kuin yö ja päivä. Liialliset aatteet ne vasta valtimoita heikentävätkin ja verenpainetta nostavat.

[/quote]

Kasviperäinen ruokavalio ei sisällä eläinperäisiä ruoka-aineita. Lakto-ovovegetarismista toki usein puhutaan kasvissyöntinä.

Pitihän se arvata, että kyseenalaistetaan. Voin olla ihan omalla nimelläni tässä keskustelussa kyllä.

T. Eveliina Jaurakkajärvi (tarkistakaa julkiterhikistä jos epäilyttää)

Vierailija
140/159 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Juuri tämänkaltainen valehtelu ja vääristely edistää vegaanivihaa.