Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisareni on minua kauniimpi ja lahjakkaampi. Olen kateellinen.

Vierailija
21.08.2014 |

Ahdistavaa. En edes ole muille ihmisille kovin kateellinen siitä, että osaavat jotain mitä minä en tai että ovat kovin paljon kauniimpia - onhan heillä ollut eri lähtökohdat elämälleen, eri geenit jne. 

Mutta sitten on pikkusiskoni. Minua pari vuotta nuorempi, kaunis, oppii nopeasti kaiken mihin minulla tuhraantuu hirveä määrä aikaa ja monia asioita joita minä en koskaan kykene oppimaan ponnisteluista huolimatta. Olemme kaiken tämän lisäksi muutoin hyvin samannäköisiä, mutta hän on ikään kuin se paranneltu versio minusta: hoikempi, sirompi, symmetrisemmät ja feminiinimmät kasvot, suorat hampaat, vahvemmat hiukset, hyvä iho...

On todella masentavaa kun tietää, että geenilotossa olisin yhtä hyvin voinut saada hänen ominaisuutensa, mutta enpä vaan saanut :'(
Kohtalotovereita?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sulla on kykyjä ? Kehitä niitä

Vierailija
2/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä susta saa tekemällä paljon kauniimman kuin siskosi. Oletko häntä pidempi? Jos olet, voit olla näyttävämpi. Kehitä niitä taitoja joita sinulla on ja ole niistä ylpeä. Älä ole kateellinen, sillä siihen ei ole syytä. Vahvista hiuksiasi, valkaise hampaasi (myös kotikonstein!) ja näytät paremmalta hänen vierellään. Väheksy siskoasi kaikissa mahdollisissa tilanteissa ja pane välit muuten poikki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:31"]

Missä sulla on kykyjä ? Kehitä niitä

[/quote]

Mulla ei ole mitään erityisempiä kykyjä, en ole hyvä oikeastaan missään. Ja jos jostain kiinnostun, niin sisareni osaa joka tapauksessa aina paremmin. Meillä siis kiinnostuksenkohteetkin ovat oikeastaan identtisiä.

Vierailija
4/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:36"]

Kyllä susta saa tekemällä paljon kauniimman kuin siskosi. Oletko häntä pidempi? Jos olet, voit olla näyttävämpi. Kehitä niitä taitoja joita sinulla on ja ole niistä ylpeä. Älä ole kateellinen, sillä siihen ei ole syytä. Vahvista hiuksiasi, valkaise hampaasi (myös kotikonstein!) ja näytät paremmalta hänen vierellään. Väheksy siskoasi kaikissa mahdollisissa tilanteissa ja pane välit muuten poikki!

[/quote]

Tämä oli varmaan trollaus... Mutta pakko vain sanoa että olemme sisareni kanssa täysin saman pituisiakin. Hän vaan on kauniimpi, eikä minusta ilman rajuja leikkauksia saisi kauniimpaa tai edes yhtä kaunista. Tykkään siskostani kovasti, mutta olen silti ihan hirveän kateellinen.

Vierailija
5/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kakkosen kans. Ja onko niillä ulkoisilla seikoilla niin merkitystä? Mun sisko on kans kuulemma paljon kauniimpi mua, sillä on rakastava mies, ihana talo ja muutenki ulkoiset puitteet kunnossa. Toisaalta sillä on vammainen lapsi ja toinen lapsi käyttää huumeita. Ja en osaa olla kateellinen.

Vierailija
6/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:39"]

Samaa mieltä kakkosen kans. Ja onko niillä ulkoisilla seikoilla niin merkitystä? Mun sisko on kans kuulemma paljon kauniimpi mua, sillä on rakastava mies, ihana talo ja muutenki ulkoiset puitteet kunnossa. Toisaalta sillä on vammainen lapsi ja toinen lapsi käyttää huumeita. Ja en osaa olla kateellinen.

[/quote]

Siskoni ei ole pelkästään minua kauniimpi vaan kuten aloituksessa sanoin, myös lahjakkaampi. Hänellä ei ole mitään erityisempiä ongelmiakaan.

Vierailija
7/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on itsetunto-ongelma. Ja kuulostat tosi pinnalliselta. Olet varmaan aika nuori?

Vierailija
8/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:43"]

Sulla on itsetunto-ongelma. Ja kuulostat tosi pinnalliselta. Olet varmaan aika nuori?

[/quote]

No kiva että kuulostan tosi pinnalliselta. Siskoni on kaunis ja sen näkee kuka tahansa. Minua harmittaa, etten itse ole, vaikka tavallaan olisin voinut saada itsekin yhtä hyvät ominaisuudet. Arvostan ihmisissä paljon muitakin asioita kuin ulkonäköä, totta kai. Mutta kyllähän minä mieluummin olisin kaunis kuin ruma.

Nuori ja nuori, av-palstan mukaan vielä teini, mutta ikää on lähemmäs 24v.

Vierailija
9/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se tietysti ikävää jos et osaa mitään muuta arvostaa kuin kauneutta. Kai tiesit, että sekään ei ole ikuista. Mistä sitten vanhana ja ryppyisenä olet siskollesi kateellinen?

Vierailija
10/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:53"]

No onhan se tietysti ikävää jos et osaa mitään muuta arvostaa kuin kauneutta. Kai tiesit, että sekään ei ole ikuista. Mistä sitten vanhana ja ryppyisenä olet siskollesi kateellinen?

[/quote]

Johan minä olen nyt useamman kerran sanonut että arvostan muitakin asioita kuin kauneutta! Otsikossakin lukee jo tuo lahjakkuus, josta olen siskolleni myös kateellinen varmaan sittenkin kun vanhana ja ryppyisenä ei ole enää yhtä kaunis kuin nyt nuorena.

ap

Vierailija
11/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika sama tilanne, mutta mä olen jotenkin tosi iloinen ja ylpeä siskostani. Teininä olin kateellinen, mutta nyt aikuisempana en enää jaksa murehtia asiaa, ja mun mielestä on vain ihanaa että edes siskoni on saanut hyvät geenit :)

Vierailija
12/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän, todella! Mun 2 v nuorempi sisko on laiha, minä plösö, ammatillisesti mua pätevämpi (sama ala, mm. mun pomo ehdotti "leikillisesti" mun korvaamista mun systerillä), sukulaisten enemmän rakastama jne jne. Olen kade.

Vierailija
13/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jutellut siskosi kanssa asiasta?

Mieheni sisko otti nimittäin samanlaisen asian puheeksi mieheni kanssa aikuisiällä. Asia oli siis vaivannut häntä lapsuudesta asti ja vielä aikuisenakin. Veli tuntui olevan kaikessa parempi (ulkonäöltäänkin, vaikka sukupuoli eri).

Mieheni oli asiasta aidosti kauhean hämmästynyt. Hän ei ollut ikinä ajatellut että isosisko olisi jotenkin häntä huonompi. Hän myös ajatteli että siskohan on esim. paljon sosiaalisempi ja hänellä on enemmän kavereitaja hän on näin pidetympi ihmisten silmissä eli ns. mukavampi. Sisko tuohon heti sanoi, että velihän voitti  "hymypoikapatsaan" ala-asteella ja hän ei, joten veli on siinäkin asiassa parempi, vaikka mies oli toista mieltä. 

Eli voi olla että siskosi löytää sinusta paljon sellaista hyvää, mitä itse et huomaa.

Samaan asiaan liittyen onko vaikka ap:lla tai muilla vastaavassa tilanteessa olleilla vinkkiä miten vanhempien pitäisi toimia? Meillä siis itsellämme on kaksi lasta, joista toinen käytännössä kaikessa parempi kuin toinen, vaikka se "heikompikin" on varsin "hyvä". Toki sillä "heikommallakin" on omat parhaat puolensa (on esim. sinnikkäämpi ja tekee enemmän koulun eteen yms.) mutta lähes kaikessa se sisko kyllä voittaa. Eli ettei tulisi ainakaan kauheita kaunoja sisarusten välille tai meitä vanhempia kohtaan niin miten tässä pitäisi toimia.

Vierailija
14/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:58"]

Mulla on aika sama tilanne, mutta mä olen jotenkin tosi iloinen ja ylpeä siskostani. Teininä olin kateellinen, mutta nyt aikuisempana en enää jaksa murehtia asiaa, ja mun mielestä on vain ihanaa että edes siskoni on saanut hyvät geenit :)

[/quote]Aikuisena meillä ainakaan se vertailu ei ole niin jokapäiväistä, joten sisaruksestaan on helpompi olla ylpeä. Mä ainakin voin aidosti ajatella, että en edes haluaisi niin vaativaa ammattia kuin veljelläni (en sitä ikinä olisi pystynyt saamaan vaikka olisin halunnutkin). Ihan tyytyväinen olen itseeni, vaikka en olekaan superihminen, kuten veljeni. Ihan ok kuitenkin.

Vierailija
15/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän :) Minullakin on kaunis ja hurmaava pikkusisko!

Älä kuitenkaan kadehdi häntä, uskon että olet kaunis itsekin. Onko sinulla huono itsetunto? Ovatko vanhempanne kohdelleet teitä eriarvoisesti? Jos näin on ehkä tunnet alemmuutta.

Minäkin tunsin pitkään. Olen kuitenkin oivaltanut että olen minäkin kaunis, en samalla tavalla mutta olen oma kaunis persoonani. :) Turha kadehtia siskoasi, opi häneltä ja hänkin oppii sinulta. Rakasta häntä aidosti ja itseäsi myös, pian huomaat että olette yhtä hienoja ja taitavia molemmat.

Vierailija
16/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tää nyt sen yhen eilisen "ap:n" isosisko, josta kirjoitettiin eilen "wt:nä" lukikohan kukaan muu. Sopisi niin täydellisesti yhteen nää kaks alotusta.

Vierailija
17/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kadehdin siskoani koko tähänastisen ikäni (40 v.), hän tuntui olevan aina niin paljon fiksumpi, kauniimpi ja itsevarmempi ja onnistui joka asiassa. Nyt viime aikoina olen ruvennut huomaamaan, kuinka paljon hän on alkanut rupsahtaa ja näyttää todella paljon pöhöttyneeltä alkoholistiäidiltämme. En enää kadehdi häntä. Olen mielelläni oma itseni.

Vierailija
18/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pikkusisko on myös aina ollut kauniimpi, fiksumpi, pidempi, sosiaalisempi... Mutta on toisaalta paras kaverini enkä ole kateellinen. Ehkä nuorempana olin. Nykyisin olen kuitenkin ehkä hoikempi tai ainaki painan vähemmän kun olen niin paljon lyhempi.

Vierailija
19/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun löytää onnen omasta elämästään, ei tarvitse kadehtia muita. Tsemppiä sen löytämiseen:)

Vierailija
20/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusiskoni on myös paljon sirompi, kauniimpi, mutta minä olen saanut ne aivot. Enkä tosin itsekään mikään ruma ole. Olen toki välillä kateellinen, mutten mitenkään häiritsevällä tavalla.