Kerro kaunein harvinainen tytön nimi
Eli ei perus Sofiat, Islat, Emiliat, Ainot tai Emmat jotka nättejä nimiä mutta kovin maassa. Vaan kauniita harvinaisia nimiä.
Kommentit (5286)
Itse olen aina miehenä pitänyt Maurasta paljon...
Anastasia ? :) ei vissiin määritelty että pitää olla suomalainen nimi?
Täällä ehdotellaan kyllä myös todella yleisiä nimiä....
Jos nyt miettii oikeasti harvinaisempia nimiä, niin kauniita ovat esim. Bettina, Helmiina, Natalia, Adalmiina, Stina, Marielle, Loviisa, Elviira, Sofie, Emily, Emilie, Amelie,Matilde, Sandra, Selena, Julie
Ritvaliina, Pirkkolia, Päivinoora, Pirjostiina
Vierailija kirjoitti:
Lenita on harvinainen, ja kaunis nimi.
Lenita olisi kaunis nimi, mutta valitettavasti sen on liannut tämä eräs vauhko käkkäräpää.
Tuisku, yleisemmin annettu pojille mutta voin kuvitella talven pakkasilla syntyneen, pellavapäisen Tuisku-tytön :)
Meillä on MIMOSA ja toista ei ole vielä ollut samassa päiväkodissa tai nykyään koulussa.
Kun kutsun tyttöäni nimeltä niin useat alkaa hymyillä (jos kiinnitän huomiota yhtään) ja usein myös kuulen ihastuksen henkäyksien kera kuinka tyttärelläni on niin ihana nimi.
Toinen nimi on vielä harvinaisempi eli ILLUSIA. Tiedän hänellä olevan ainakin yksi kaima sillä nimeä pohtiessamme löytyi koko ihana harvinaisuus netistä ja se kolahti heti.
Toisen tytön nimi on tavallisempi, mutta mielestäni siksi juuri niin kaunis ja kulkee meillä suvussa. Hän on AINO ja toinen nimi MATILDA. Hänenkin nimi oli heti selvä minulle, samoin isälleen. Kun gänen elämänsä alkoi teholla niin minulta toki kysyttiin hätätapausta varten nimi papereihin. Tuolloin soitin isälleen sairaalasta ja kysyin saanko antaa toiseksi nimeksi Matilda kun se vaan tuntui niin oikealta. Isä myöntyi mielellään.
Jos kaipaat aitoa Suomalaista ja vanhaa nimeä, käy kävelyllä hautausmaalla. Siellä on ihastuttavia nimiä kivissä. Voi yllättyä ettei vanhat suomalaiset nimet olekaan pelkkää Juhania ja Saaraa. Me olemme lähtöisin Euroopasta ja kunkin esi-isät ovat tulleet vähän sieltä sun täältä, joten nimet ovat hyvin kansainvälisiä ja jopa ulkomaalaisen kuuloisia.
Sieltä löytyy varmasti nimi kuin koru ja pienellä muokkauksella voi pitkistäkin nimistä saada ihania ja persoonallisia, aidosti suomalaisia nimiä.
Linda.
Vai onko nykyään jo yleinen?
Animå (vrt pojan Arimå)
Flåra
Fawnaqe
Tyra-Rexya
Weloise-Rapace
Abatosin
Mos-Aufyn
Inda-Reya
Solja, Sirja