Kerro kaunein harvinainen tytön nimi
Eli ei perus Sofiat, Islat, Emiliat, Ainot tai Emmat jotka nättejä nimiä mutta kovin maassa. Vaan kauniita harvinaisia nimiä.
Kommentit (5286)
Mirikli
Jos joskus saisin toisen tytön voisin antaa ensimmäiseksi nimeksi, mutta negatiivinen asia on romanivibat mitä tämä nimi herättää ja tuntuisi pahalta ”varastaa” tämä nimi heiltä ihan tavalliselle suomalaiselle.
Vieno
Olin kerran amerikkalaisten nuorten leirillä ja ne ihastui tuohon nimeen äänteellisesti ja valitsi sen kauneimmaksi.
Ainahan voi keksiä uusia: Pihlamiina, Dilda, Erea, Sohvikki, Dreea, Ameljonna, Kursa, Vehvi, Mirtti.
Olisiko vaikka joku näistä?
Toisaalta lapsen nimi on ehkä väärä foorumi vanhempien luovuuden harjoittamiseksi.
Itse iloitsen siitä, että vanhempani valitsivat mulle kauniin, perinteisen, eri kielissä tunnetun nimen, jota ei tarvitse tavata kuulijalle.
Victoria
Eleonora
Mariela
Amelia
Mirjam
Alissa
Adalmiina
Sofie
Felicia
Irina
Irene
Seelia
Emelia
Isabel
Milana
Valtaosa näistä nimistä on ihan kamalia!!!! Olis todella kamalaa omata noiden kaltainen nimi.
Muutamia kauniita nimiä oli mutta useimmat ihan järkyttävää erikoisuudentavoittelua jo niin että siitä on kadonnut kaikki kauneus...
Vierailija kirjoitti:
Alessa. Jos joskus saan tyttölapsen tulee hän olemaan Alessa. :)
Harkitse vielä. Haluatko tosiaan kuormittaa lapsiparan nimellä, jolle hevosetkin nauraa:
"Juu, tyttäreni on myynnissä, itse asiassa hän on Alessa!"
Madicken (suomalainen vastine Marikki, mutta tykkään alkuperäisestä), Tirlittan, Havu, Aurora (tosin ei vissin ole nykyään harvinainen?), Freyja, Artemis
Vierailija kirjoitti:
Petriikka
Petri-likka
Vierailija kirjoitti:
Siviä -nimen olen kuullut eräällä pian satavuotiaalla naisihmisellä, ihastuin.
Tahi Sävele.
Aiot siis antaa tupakkamerkit lapsen nimeks? Lapsi raukka...