Mun on tosi vaikea ymmärtää naisia, jotka eivät halua lapsia.
Jaa joo joo, eihän mun tarviikaan ymmärtää eikä se mun napaa kaivele, mutta hekilökohtaisesti ihmettelen vaan. Miten tyhjää elämä olisikaan ilman lapsia??
Kommentit (45)
Sitä mä en vaan ymmärrä, miksi jotkut niin avoimesti inhoavat lapsia? Mä en tykkää yhtään kaverini (ei tahdo lapsia), tavasta puhua lapsista. Ne on aina jotain räkäpääkakaroita ym. Multakin on monesti kysynyt että, " onko pakko ottaa se penska mukaan" ? jos vaikka ollaan ajateltu keskustassa nähdä. Me otetaan kaverini kanssa yhteen useinkin hänen tavastaan puhua lapsista. Se on jotain niin avointa halveksuntaa lapsia kohtaan, mitä mä en voi sietää, enkä ymmärtää ollenkaan.
Minulla ei ollut minkäänlaista biologista tarvetta lapsentekoon, mutta parisuhteeni vaati sitä ja se oli kompromissini, joita parisuhteissa tavataan tehdä. Olen lapsestani hyvin onnellinen, mutta ei elämäni ollut mitenkään tyhjää aiemminkaan. Minuakin huolestutti suuresti oman minäni kadottaminen ja ajatus siitä, että pääsenkö koskaan enää matkustamaan. No, heh, lapseni oli ensimmäisen ikävuotensa aikana jo 4 kertaa ulkomailla, joten onnistuu se matkustaminen lapsenkin kanssa, Toinen intohimoni on keikoilla käyminen, eikä siitäkään ole tarvinnut luopua: kuusi viikkoa synnytyksen jälkeen olin ensimmäisellä ja koko vuoden säännöllisesti ehkä kerran kuussa tahtiin.
Ja vaikka on ihan ok olla haluamatta lapsia, haluan sille 32-vuotiaalle kertoa, että minä vielä 33-vuotiaanakin julistin ikuistan lapsettomuuttani, koska en edes erityisemmin pidä lapsista. Ja kuitenkin siis minusta tuli 38-vuotiaana äiti:-).
Taikka lemmikit, taikka laihdutus tai sateenkaari tai ihan mitä vaan, ja kaikki nämä voivat johdattaa YLLÄRIYLLÄRI Vauva-lehden keskusteluihin..
T: 2
Joku muu voi kokea asiat toisella tavalla.
En tosin ymmärrä mitä tarkoita " elävällä nukella" , sillä
itse en ainakaan voisi kutsua lasta tai aikuista tai edes
eläintä " nukeksi" . Vauva on oma pieni persoonansa
alusta asti.
Vaipan vaihto ei muuten ole ollenkaan kamalaa. Kannattaisi
ehkä joskus kokeilla. Jos ei oman, niin sitten vaikka
kaverin vauvan kanssa.
Vierailija:
En myöskään tajunnut, mitä muuta tekoa nukeilla olisi kuin vaatteiden vaihtaminen.Elämä toi minulle elävän nuken, mutta vaippoja ei ole tarvinnut vaihtaa. Hyvä näin.
googletit vauva? etit infoa vauvoista netistä, koska niin paljon et vauvoja halua? vai joku äiti- ystäväsi suositteli vauva- palstaa, kun olet niin ei lapsia haluava?