Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Krooninen migreeni- onko mahdollista päästä eroon?

Vierailija
06.08.2021 |

Voiko kroonisesta migreenistä parantua?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Migreenistä ei voi koskaan parantua. Kuten ei epilepsiastakaan.

Minun hyvä ystäväni on kyllä parantunut epilepsiasta. Samoin olen kuullut, että moni kroonisesta migreenistä kärsinyt on päässyt kroonisuudesta, toki yksittäisiä kohtauksia voi tulla.

Vierailija
22/37 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siitä parantua tai ainakin voi vähentyä särkypäivät huomattavasti :) !

Toisaalta mm. riippuu millaista hoitoa saa.

Ilmeisesti mahd.parempaa hoitoa saa yksityisellä, on se kallista kroonista migreeniä sairastavalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun hyvä ystäväni on kyllä parantunut epilepsiasta. Samoin olen kuullut, että moni kroonisesta migreenistä kärsinyt on päässyt kroonisuudesta, toki yksittäisiä kohtauksia voi tulla.

Mutta totta se on että jos on migreeni, niin siitä ei koskaan pääse pysyvästi eroon. Se voi välillä rauhoittua, vuosiksikin. Oireet voi myös muuntua erilaisiksi, mutta itse migreeni ei ikinä parane pysyvästi. Neurologi on tämän mulle aikanaan sanonut. Itsellä siis myös kroonistunut migreeni. 

eri

Vierailija
24/37 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona oleva voi niitä vähentää tuurilla, tuskin se täysin kokonaan lähtee jos on geeneissä. Mutta jos on kiire, kylmää, stressiä, kirkasta, kuumaa, hajuja, meluisaa, työkiire - se ei ainakaan paranna asiaa. Silmälasit tummenuksella ja verensokeri tasaisemmaksi ruokavaliolla. Lihakset jumivat helposti pitäisi olla magnesiumia, vitamiinia ym. En tiedä mitä shamaania tässä voisi vielä kokeilla.

Vierailija
25/37 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein tehokkain on ollut kuukautiskierron loppuminen eli vaihdevuodet.

Nyt kuukautiset ja migreeni olleet poissa jo yli kolme vuotta. Ennen migreeniä oli kerran viikossa (1-3 päivää kerrallaan).

Vierailija
26/37 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä paranin vuosia kestäneestä kroonisesta migreenistä. Koko tarinan ja keinot, miten paranin voit lukea täältä: https://sinimalism.com/miten-paasta-eroon-kroonisesta-migreenista/

Vierailija
27/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ainakin yrittää muuttaa elämänsä sellaiseksi, ettei sitä tulisi, että voi paremmin. Stressi ei sovi siihen yms.

Mielenterveysongelmat ja persoonallisuushäiriö kannattaa hoidatuttaa, niin migreenit loppuu. 

Vierailija
28/37 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo kokeillut NAC'kia (N-asetyyli-kysteiini)?

Vierailija
29/37 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Aloita suola- ja nestetasapainon kuntoon laittamisella ja siitä pikkuhiljaa muut ruokailuasiat kuntoon. Jos sinulla olisi tyyliin joku aivokasvain, niin tietäisit sen varmaan jo ihan aavistamalla

Vierailija
30/37 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lääketeolliset "diagnoosit" ovat kirouksia, noseboa. Iso osa ihmisistä paranee ihan vaan kun ei usko sitä alkuunkaan vaan jatkaa normaalia elämäänsä. Yksi hyvä tapa on myös etsiä terve esikuva ja imitoida tätä parhaansa mukaan

Vierailija
31/37 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on hemoglobiinisi, onko mitattu ap?

Minulla luultiin olevan krooninen migreeni, kunnes paljastui verikokeessa hemoglobiini 200 ja verisyöpä.

Vierailija
32/37 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta totta se on että jos on migreeni, niin siitä ei koskaan pääse pysyvästi eroon. Se voi välillä rauhoittua, vuosiksikin. Oireet voi myös muuntua erilaisiksi, mutta itse migreeni ei ikinä parane pysyvästi. Neurologi on tämän mulle aikanaan sanonut. Itsellä siis myös kroonistunut migreeni. 

eri

Ei pidä paikkaansa. Toki omat rutiinit ja tavat voivat olla sellaiset, että keho oireilee jatkuvasti, sillä et anna sille mitä se tarvitsee voidakseen hyvin

Esim. itselläni oli "kroonistunut vti" nuoruudessa, johon määrättiin aina antibiootteja. Lopulta kun vaiva ei muuttunut miksikään, lakkasin menemästä lääkäriin ja aloin juomaan oireesta 0,5 litraa vettä. Pienen tauon jälkeen toisen vastaavan, aina 2 litraan asti. Vaiva katosi aina parissa tunnissa

Lääkärit myyvät lääkkeitä. Suomalaiset ovat tässä asiassa todellakin hölmöläisiä. Maailmalla on paljon kirjallisuutta, myös lääketeollisuuden sisältä tullutta, mm. suuresta kolesterolihuijauksesta, ja onpa sellainenkin, missä kielletään "lääkitsemästä janoa". Antti Heikkilät ja Maria Nordinit ovat aivan oikeassa

Vierailija
33/37 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on hemoglobiinisi, onko mitattu ap?

Minulla luultiin olevan krooninen migreeni, kunnes paljastui verikokeessa hemoglobiini 200 ja verisyöpä.

Diabetes, syöpä ja adhd ovat nykyajan trendidiagnoosit, joita myydään kaikille mahdollisille uhreille. Käyttäkää omaa järkeänne ja katsokaa suurempaa kuvaa

Vierailija
34/37 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ainakin yrittää muuttaa elämänsä sellaiseksi, ettei sitä tulisi, että voi paremmin. Stressi ei sovi siihen yms.

Tässä voi olla osittain perää, mutta kaikki stressitekijät tai muut migreeninaiheuttajat eivät ole ihmisen itsensä käsissä.

Vaikka tekisi kaiken ns. oikein, eli pitäisi huolta säännöllisestä syömisestä, säännöllisestä vuorokausirytmistä yms, kohtaus voi iskeä siitäkin huolimatta.

Migreenipotilas saa valitettavan usein kuulla vihjailua tai suoranaisia syytöksiä siitä, että tämä tekee takuulla jotain väärin, kun kohtauksia kerran tulee. Osa toki tekeekin, mutta ei missään nimessä kaikki.

Tämä on totta. Itsellä ollut migreeni lapsesta asti. Kolarin jälkeen pikkuhiljaa paheni.

Itsellä vaikuttaa hormonit ja rikkinäinen niska yllättävän paljon.

Pahin on ehkä kun kohtaus kestää päiviä ja unetkin sellasia että niissä on itsellä migreeni. Nukkuessakin kroppa huutaa apua kipuun.

Vierailija
35/37 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain vuosi sitten diagnoosin kroonistuneesta migreenistä. Olen kärsinyt 15 vuotta välillä melko rajusta toispuoleisesta särystä (useita kertoja viikossa) ja jokapäiväisistä näköhäiriöistä. Loppujen lopuksi näköhäiriöt selvisivät verkkokalvon reunaosien rappeumaksi. Toispuoleisen säryn olen saanut hallintaan akupunktiolla ja lihasharjoitteilla, stressin hallinnalla ja riittävällä särkylääkeannostuksella heti säryn alkuvaiheessa. Luulen, että saan välillä ihan oikeitakin migreenikohtauksia, joihin liittyy haju- ja makuhäiriöitä. 

Vierailija
36/37 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona oleva voi niitä vähentää tuurilla, tuskin se täysin kokonaan lähtee jos on geeneissä. Mutta jos on kiire, kylmää, stressiä, kirkasta, kuumaa, hajuja, meluisaa, työkiire - se ei ainakaan paranna asiaa. Silmälasit tummenuksella ja verensokeri tasaisemmaksi ruokavaliolla. Lihakset jumivat helposti pitäisi olla magnesiumia, vitamiinia ym. En tiedä mitä shamaania tässä voisi vielä kokeilla.

Päin vastoin, altistus ja siedätys auttavat, ei suojakuoreen meneminen

Vierailija
37/37 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä paranin vuosia kestäneestä kroonisesta migreenistä. Koko tarinan ja keinot, miten paranin voit lukea täältä: https://sinimalism.com/miten-paasta-eroon-kroonisesta-migreenista/

Aivan, eli tuossakin lääkkeinä kävely ja kevyt jooga, eivät lääkehullujen tropit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän