Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 100g karkkia viikossa paljon?

Vierailija
21.08.2014 |

Olen yrittänyt vähentää makeisten syömistä, mutta en näköjään pysty olemaan nollatoleranssilla. Olenkin nyt muutamana viikkona ostanut 100g irtokarkkeja. Ja mietin, että onko se paljon jos syö tuon 100g viikossa. Tietysti parempi olisi olla kokonaan ilman, mutta se on osoittautunut hyvin hankalaksi. Paljonko te syötte makeisia/herkkuja viikossa ja mikä olisi järkevä määrä? En ole syönyt muita herkkuja (esim. keksejä tai leivonnaisia) noiden irtokarkkien lisäksi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 12:54"]

No ei ole :) Itse syön noin 100g edestä herkkuja melkein päivittäin (eli noin 300-400 kcal), BMI noin 21-22. Syön sitten ehkä vähän vähemmän ruokaa tai en syö ollenkaan iltapalaa, niin kuin monet tuntuvat tekevän.

[/quote]

Eikö tosta tuu huono olo? Mulle ainakin tulis :s

Vierailija
2/11 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kovasti herkkujen perään ja 100 g karkkia menee kevyesti. 400 g:n karkkipussikaan ei tee tiukkaa. Minusta 100 g viikossa on ok. Ei irtokarkkeja ei 100 g:ssa kovin montaa ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole paljon. Terveellinen ruokavalio ja tarpeeksi liikuntaa mahdollistaa pienen herkuttelunkin. :) itse nautin joka päivä iltakaffin kanssa jonkun pienen herkun, se voi olla 2-3 palaa suklaata, keksi, jotakin itse leivottua esim. pulla jne. Maistuu ihanalta kun ottaa vaan vähän per pv. Herkkuetkestä nauttii enemmän.

Vierailija
4/11 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pystyt syömään vain 100g? :D Itse ostan harvemmin irttareita, mut aina menee se vähintään kilo. Viimeks tänään, hyi hyi torstai. Ja bmi tosiaan 18,2 :D

Vierailija
5/11 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän tuo määrä ole ihan ok. Itse saatan vetästä puoli kiloa karkkia viikonloppuna :D Ja ei, en ole ylipainoinen, painoindeksi 20,6 :)

Vierailija
6/11 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo 100 g karkkia viikossa on ainoa herkuttelu ja muuten syöt terveellisesti, niin minusta tuo on hyvin kohtuullista ja ok :)

Vierailija
7/11 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paha ollenkaan :) Minua huvittaa kun yksi kaveri ostaa itselleen ja tyttöystävälleen irtokarkkeja yhteiseksi. Hän sanoo aina että nyt herkutellaan oikein kunnolla! Totuus onkin sitten että ostaa 4-10kpl irtokarkkeja heille viikonlopuksi. Siinä vasta melkoista mässäilyä ; D

Vierailija
8/11 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole :) Itse syön noin 100g edestä herkkuja melkein päivittäin (eli noin 300-400 kcal), BMI noin 21-22. Syön sitten ehkä vähän vähemmän ruokaa tai en syö ollenkaan iltapalaa, niin kuin monet tuntuvat tekevän.

Vierailija
9/11 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä aika paljon, melkeen puolkiloo kuukaudessa.

Vierailija
10/11 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

100g irtokarkkia viikossa on hyvä määrä. 

Joku kysyi HyväTerveys -lehdessä onko parempi, että alle 10v lapset syö karkkipäivänä 200g karkkia vai tuubillisen pringles-sipsejä (lienee 200g myös). Kysymykseen vastannut lääkäri ei ottanut kovastikaan kantaa siihen, kumpi näistä kahdesta vaihtoehdosta on parempi, totesi vain, että 200g karkkia per nenä on ihan liian iso määrä (olisko ne kersat ollu 6 ja 8).

Vierailija
11/11 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ihan ok välillä herkutella.

Jotkuthan ne kiskoo 400 gramman säkin yhellä istumalla (öööööörgh, en ymmärrä miksi.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi