Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku saanut miehensä osallistumaan aktiivisemmin kotitöihin?

Vierailija
21.08.2014 |

Hermot menee, kun pyöritän yksin tätä arkea. Siivoan, pesen pyykit, laitan ruokaa. Ja tämän kaiken teen myös miehen lasten hyväksi. Jos sanon asiasta, mies syyttää nalkuttamisesta. OK, ehkä nalkutankin, mutta onko se muka pahempaa kuin kotitöiden jättäminen toisen vastuulle? Muuten hyvä mies on kyseessä, joten "Jätä se sika" -kommentin joutunen ignooraamaan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään molemmat töissä.

Ap

Vierailija
22/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama, ettei mies "näe" mitä voisi tehdä, jos siellä sun täällä on kaikkia pikkujuttuja mutta asunnon yliesilme ei kuitenkaan mikään kaatopaikka. Vasta kun on kamala kaaos ja sotku, havahtuu, että täällä varmaan voisi siivota. Mun ei ole tarvinnut nalkuttaa, miehellä on tapana kysyä illalla, että mitä hän voisi tehdä, ja siinä vaiheessa yleensä sovitaan että tee sä lapsille puuro ja iltapesut niin mä haen petivaatteet ulkoa ja laitan sängyt jne. Joskus tehdään niin että toinen hoitaa lapset ja toinen siivoaa, tai sitten pidetään yhdessä siivoustuokio niin että sovitaan mitä kumpikin tekee, ja lapsille (1,5 ja 3,5v) jaetaan omat hommat, joissa auttaa. Kaksi aikuista saa 20 minuutissakin tehtyä vaikka mitä, ja kun joka päivä siivoillaan, ei pääse mitään kamalaa kaaosta syntymäänkään. Mä olen kotona niin luonnollisesti hoidan päivän aikana paljon kotitöitä, mutta jotain saattaa jäädä iltaan ja syntyyhän sitä sotkua vielä illalla lisää pienten lasten kanssa.

Sillon kun jäin kotiin, alussa miehellä tuntui olevan se asenne että hänen ei tarvitse enää tehdä mitään, mutta huomasi sitten kun oli itse pätkän kotona, ettei se olekaan ihan niin helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii parhaten se, että minä ensin luettelen, että tänään teen hommat a, b ja c ja sitten kysyn mieheltä, kumman hän tekee x:n vain y:n?

Vierailija
24/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lukee mustanaamiota, ei oo iisiii, ai ei oooo.

Vierailija
25/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies teki heti yhteen muuttaessa selväksi, miten paljon on valmis tekemään kotitöitä ja kuinka usein, ja että määrä ei tule tulevaisuudessa kasvamaan. Minusta tämä on paljon suoraselkäisempää kuin se, että aluksi skarppaa tehdäkseen vaikutuksen ja sitten alkaa perääntyä.

Vierailija
26/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:04"]Meillä mies teki heti yhteen muuttaessa selväksi, miten paljon on valmis tekemään kotitöitä ja kuinka usein, ja että määrä ei tule tulevaisuudessa kasvamaan. Minusta tämä on paljon suoraselkäisempää kuin se, että aluksi skarppaa tehdäkseen vaikutuksen ja sitten alkaa perääntyä.

[/quote]

Mites tuo onnistu, kun on lapsia?

Vierailija
27/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aavistustakaan. Meillä ei ole lapsia. -26

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi