G: niille joilla ollut raskausdiabetes
Laita esimerkkejä aterioistasi, minä aloitan.
aamupala: kananmuna, minihiilarileipä, kinkkua, kurpitsan ja auringonkukansiemeniä, viinimarjoja, 3 mansikkaa
lounasesimerkkejä: kurkkua, kiinankaalta, kesäkurpitsa-jauhelihapaistos, raejuustoa
Tai tofua ja wokkivihanneksia, salaattia
Tai höyrytettyä kukkakaalia ja parsakaalia, pihvi tai kalaa
Tai kanakasviskeitto
perunaa, pastaa ja riisiä en syö, korvaan ne runsaalla määrällä kasviksia
iltapala esim. Munakasta
syön 5 ateriaa päivässä. Päivällinen samoin kuin lounas ja välipalalla samoin, kuin aamulla tai illalla
Kommentit (6)
Huomasin, että kun jätin aamupalalta appelsiinin pois niin heti auttoi, että arvot laski. Ja iltapalalla söin ennen rahkaa ja vähän viinimarjoja (ilman sokeria), kun vaihdoin sen munakkaaseen niin paastoarvo normalisoitui.
olisiko muilla kokemuksia? Ap
Mulle sanottiin, että ei saa syödä kuin max. puolikas appelsiini päivässä. Siitä tiesin, että herkkujen määrä pitää laittaa minimiin, parempi lopettaa kokonaan.
Minä sain neuvolasta ohjeet mihin oli merkitty jokaisen ruokailun kalorimäärät. Noudatin tarkasti ja ajoin kuntopyörää joka päivä, sokerit pysyivät hyvänä.
Kaikki herkut lopetin minäkin heti. Ai, että puolikaskin appelsiini voi vaikuttaa niin paljon. Minulle ei neuvolassa sanottu mitään, kun kerroin, että syön yleensä yhden appelsiinin aamupalalla kaiken muun lisäksi. No nytpä huomasin sen itse. Ap
Mä söin ihan normaalisti, mutta välttelin sokeria ja rasvaista ruokaa.