Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: niille joilla ollut raskausdiabetes

Vierailija
21.08.2014 |

Laita esimerkkejä aterioistasi, minä aloitan.

aamupala: kananmuna, minihiilarileipä, kinkkua, kurpitsan ja auringonkukansiemeniä, viinimarjoja, 3 mansikkaa

lounasesimerkkejä: kurkkua, kiinankaalta, kesäkurpitsa-jauhelihapaistos, raejuustoa

Tai tofua ja wokkivihanneksia, salaattia

Tai höyrytettyä kukkakaalia ja parsakaalia, pihvi tai kalaa

Tai kanakasviskeitto

perunaa, pastaa ja riisiä en syö, korvaan ne runsaalla määrällä kasviksia

iltapala esim. Munakasta

syön 5 ateriaa päivässä. Päivällinen samoin kuin lounas ja välipalalla samoin, kuin aamulla tai illalla

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin ihan normaalisti, mutta välttelin sokeria ja rasvaista ruokaa.

Vierailija
2/6 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että kun jätin aamupalalta appelsiinin pois niin heti auttoi, että arvot laski. Ja iltapalalla söin ennen rahkaa ja vähän viinimarjoja (ilman sokeria), kun vaihdoin sen munakkaaseen niin paastoarvo normalisoitui. 

olisiko muilla kokemuksia? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/6 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin, että ei saa syödä kuin max. puolikas appelsiini päivässä. Siitä tiesin, että herkkujen määrä pitää laittaa minimiin, parempi lopettaa kokonaan.

Vierailija
5/6 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain neuvolasta ohjeet mihin oli merkitty jokaisen ruokailun kalorimäärät. Noudatin tarkasti ja ajoin kuntopyörää joka päivä, sokerit pysyivät hyvänä.

Vierailija
6/6 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki herkut lopetin minäkin heti. Ai, että puolikaskin appelsiini voi vaikuttaa niin paljon. Minulle ei neuvolassa sanottu mitään, kun kerroin, että syön yleensä yhden appelsiinin aamupalalla kaiken muun lisäksi. No nytpä huomasin sen itse. Ap