Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko tätä finnien tuloa kestää?

Vierailija
21.08.2014 |

Olen nyt aloittanut veden juonnin ja ihon rasvaamisen rasvaisemmalla voiteella. Iho ollut siis aiemmin niin pintakuiva, ettei kosmetologi voinut edes tehdä ihonpuhdistusta kunnolla kun pinta on niin "kiinni" kaikista höyrytyksistä ym. huolimatta.

Mutta nyt tulee finnejä kamalasti :( Kauankohan tätä kestää, kokemuksia tai tietoa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 31 v ja finneistä kärsinyt eskarilaisesta lähtien. Joskus reilu 20-vuotiaana todettiin PCOS ja gyne sanoi, että PCOS ja tätä myötä akne helpottaa vaihdevuosien myötä eli ei auta kuin jaksaa. Myös minulla iho pintakuiva. Reilusti helokkiöljyä joka päivä suu kautta on paljon tehokkaampaa kuin mitkään kosteusvoiteet. Auttaa samalla muunkin ihon kuivuuteen.

Vierailija
2/9 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin hormonaalista, aika lievää aknea. pillereiden kanssa oon pelannut. viljatonta, maidotonta, sokeritonta kokeilin pitkään. otsonoitua oliiviöljyä, sinkkiä jne.. nyt tuli hirvee finniryöpsähdys kun aloitin pillerit uusiks. kaikista parhaiten on tehonnut korkea sinkkiannostus n. 60mg ja himalajansuolasaippua yöksi jätettynä. iho alkoi n. viikossa pikkuhiljaa muistuttaa vauvan pyllyä, vaikka pillereitä en siis ole edes 2 liuskaa syönyt vielä eli tuskin niistä johtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:39"]

Jotenkin ajattelen, että jos se iho nyt puhdistautuu kun paska pääsee pihalle, että tämä sitten loppuisi jonkin ajan päästä kuitenkin. Mutta sinkkiä voisin kyllä kokeilla!

Ap

[/quote]

Minäkin luulen, että ne epäpuhtaudet tunkevat nyt ihosta pihalle ja jonkin ajan kuluttua tilanne saattaa helpottaa.

Minä kirjoittelin myös omia kokemuksia siihen finnit/ruokavalio -ketjuun. Itselläni oli todella paha akne parikymppisenä ja nykyisin lievempää + jonkinasteinen couperosa. Siinä toisessa ketjussa tuli todettua, että eri ihmisillä toimivat erilaiset asiat. Jokaisen iho on yksilöllinen ja reagoi eri lailla.

t: 34-vuotias nainen

Vierailija
4/9 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä voi tulla jonkin aikaa. T. alkoi 16-vuotiaana, nyt 42 ja jatkuu vaan. Vaihdevuosia odotellessa. :D

Vierailija
5/9 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä kyllä varmaan viitsi pariakymmentä vuotta kärvistellä :D Olen siis jo 30, haluaisin tämän kuivuuden kuriin koska ryppyjähän se tekee.

Ap

Vierailija
6/9 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin eilen ketjun samasta aiheesta. Vastausten perusteella finnejä voi tulla hyvin eri syistä. Joillekin maitotuotteet ei sovi, toisella gluteeni aiheittaa näppyjä, joillain on puutos sinkistä. Kannattaa ensin kokeilla erilaisia ruokavalion muutoksia. Eli jätä vaikka maitotuotteet pois kuukaudeksi ja jos ei tehoa, jätä seuraavana kuukautena gluteeni pois. Jos ei vieläkään auta, syö sinkkiravintolisää. Jos näistä mistään ei ollut hyötyä, kannattaa kääntyä lääkärin puoleen. Ehkä saat jonkun rajun lääkekuurin tai e-pillereitä.

Tällaisia vastauksia siis minä sain. Päätin kokeilla tota maidotonta ruokavaliota. Laitan maitoa ainostaan kahviin. Tsemppiä sulle!

T. toinen finninaama

Vierailija
7/9 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ihon kosteuttamiseen voi kokeilla myös öljyjä. Minä käytän jojobaöljyä. Se on auttanut hieman. Siskollani ongelma lähti lähes kokonaan sen ansiosta.

Vierailija
8/9 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 ja 4 sama henkilö

Vierailija
9/9 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ajattelen, että jos se iho nyt puhdistautuu kun paska pääsee pihalle, että tämä sitten loppuisi jonkin ajan päästä kuitenkin. Mutta sinkkiä voisin kyllä kokeilla!

Ap