Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheistä..

Vierailija
21.08.2014 |

Minulla ja miehelläni on uusperhe, minulla on yksi lapsi ja miehelläni kaksi lasta lisäksi meille on syntymässä yksi yhteinen lapsi. Mieheni tulee minun pojan isän kanssa erittäin hyvin toimeen, mutta ongelma on alkanut olemaan mieheni lasten äiti. Kaikki sujui useita vuosia erittäin hyvin ja asiallisesti siihen asti kunnes mieheni ex kuuli että meille tulee yhteinen lapsi. Mieheni lapset ovat jo koululaisia ja minun poikani menee vuoden päästä esikouluun, lapset ovat vuoroviikoin meillä koska asumme hyvin lähekkäin toisiamme. Nyttemmin mieheni ex on alkanut epäröidä että onkohan järkevää että lapset ovat meillä jokatoinen viikko ja olisiko parempi että olisivat vain joka toinen viikonloppu, lapset vastustavat tätä voimakkaasti ja niin myös mekin sillä vuoroviikko asuminen on toteutunut jo useiden vuosien ajan. Ex puolustelee tätä sillä että ei ole hyväksi lapsille että minä olen heitä vauvan kanssa koulusta vastassa tai että olen heidän kanssaan kotona kun pääsevät koulusta vaan sen tulisi olla lasten isä joka on kotona. Vaikka olen tähänkin asti ollut lasten kanssa keskenään kotona koulun jälkeen ja ollut heitä vastassa koululla. Lisäksi yhteisiltä tuttaviltamme olemme kuulleet että ex on alkanut puhumaan hyvin ikävään sävyyn meistä, esimerkiksi että minä olen hänen mielestään huijannut mieheltäni lapsen (lapsi on ivf-hoidoilla aikaan saatu) ja olen mieheni takia vain siksi että mies on "rikas". Mieheni on keskituloinen eikä mielestäni sen rikkaampi kuin minäkään. Onko oikeasti kaikissa uusperheissä tällaista kränää varsinkin ex-naisten kanssa? Miksi miehet osaavat käyttäytyä eron jälkeen ja naiset tuntuvat pimahtavan täysin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko pakko hankkia se yhteinen lapsi, kun uusperhe-elämä sujui jo noin mutkattomasti? Lastensa perinnöstä on varmaan huolissaan exä.

Vierailija
2/9 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vähän saman tyyppisiä ongelmia. Lopulta paljastui, että ex oli mustasukkainen vauvalle omien lastensa puolesta ja pelkäai, että isä ei enää huomioisi heitä ja että minä (äitipuoli) veisin hänen paikkaansa lasten mielissä "perheen äitinä". Suora keskustelu tunteista ja käytännöistä perheneuvolassa auttpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaisi nimenomaan mustasukkaisuudelta, mitä edellinenkin tuossa kommentoi. Äidille voi olla kova paikka, että lapset viihtyvät hyvin äitipuolensa kanssa ja haluavat viettää jopa vielä enemmän aikaa, kun vauva syntyy. Yhteinen palaveri asioista voisi olla paikallaan, jos ex sellaiseen suostuu. Tai kävisitte ainakin miehenne kanssa hakemassa neuvoja ja tukea tilanteeseen!

Vierailija
4/9 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exällä on uusperhe. Molempien aiemmat lapset ovat vuoroviikkoisin, ja yhteinen taapero. 

Olin tosi huolissani, kun vauva syntyi. Ajattelin, että se on minun lapsiltani pois. Pelkäsin. Mutta en enää, sillä pelkoni osoittautui aiheettomaksi. Eli anna ajan kulua.

Nyt kun nyxä on ollut vauvan kanssa kotona, niin omat lapseni ovat hermoraunioita, koska hän on aina kotona. Odottavat, että "äitipuoli" menisi jo töihin. Haluaisivat olla rauhassa iltapäivisin. 

Muuten, kun minulle tuli uusi mies, niin exäni pimahti....heti syyttämässä ain uutta suhdettani siitä, jos lapsi ei tottele häntä....eli ei se sukupuolesta ole kiinni, vaan siitä, että pelkää oman asemansa puolesta. Yleensä tosin naiset eivät koskaan ajattele, että uusi nainen veisi äidin aseman. Mies sitä vastoin ajattelee toisin helpommon.

Vierailija
5/9 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaaja 2. Rahan-ahneus näkyy tulee monessakin asiassa ennen lapsia ja lasten hyvinvointia.

Lasten kanssa olemme keskustelleet uudesta lapsesta ja he odottavat lasta innolla, jopa riitelevät keskenään että kenen huoneeseen uusi sisarus sitten aikanaan sijoitetaan. Lapset eivät itsekkään ymmärrä miksi äitinsä käyttäytyy niin ja ovat yrittäneet myös keskustella äidin kanssa asiasta. Olemme usein huomanneet että jos ostamme esimerkiksi minun pojalleni uuden talvipuvun kommentoi mieheni ex sitä samantien ivallisesti että "ei meidän lapsille sitten voitu ostaa" vaikka olisimme juuri lapsille uusia vaatteita ostaneet tarpeen mukaan. Voihan se olla että ex pelkää aikaisempien lasten jäävän uuden jalkoihin, vaikka minusta olemme ihan samalainen ydinperhe kaikkine lapsinemme kuin kuka tahaansa muukin.

Vierailija
6/9 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua höttöä. Meillä ei auttaneet hyvät keinot exän kanssa. Hän vei asiat mustasukkaisuudessaan oikeuteen asti. Nyt lapset käyvät hänen luonaan joka toinen vkl ja hän joutuu maksamaan meille elatuksesta. Lapset saavat toki käydä äitinsä luona kun haluavat, mutta käytännössä ovat siellä max. pitkää viikonloppua viettämässä + pidemmillä lomilla käyvät viikon tai pari.

Ei ole se optimitilanne, mutta itse hän halusi alkaa vääntämään.

Vierailija
7/9 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhe on luonnoton yhtälö. Tyhmät perustaa uusperheitä.

Vierailija
8/9 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 08:41"]

[/quote]

ei se perhemuoto, vaan lapset niitä ongelmia aiheuttaa.eli tyhmät hankkii lapsia.

Vierailija
9/9 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 08:41"]

[/quote]

Uusperheet syntyvät epäonnistuneista ydinperheistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi