Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Maanantaita jOuLuNpAlLoT***

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan pakko tulla tänne iloitsemaan kun tuli niiiiin hyvä mieli. Tulin äsken töihin ja pomo oli ihan aidosti huolissaan olevan näköinen. Kysyi, että olenhan ihan 100% varma, että haluan olla töissä ja enhän missään nimessä epäröi olla poissa? Kysyi, että onko olo helpottunut ja jos on edes pikkuriikkisen sellainen olo, että epäilyttää olla töissä niin pitää heti lähteä kuulemma kotiin. Muistutti vielä, että tärkeitntä on vauvan terveys ja mikään ei ole niin tärkeää nyt kuin se, että pidän itsestäni huolen ja ettei vauva syntyisi vielä! Ihanaa kun hän välittää ja on vielä lapseton mies! Ajatelkaapa, aika harvinainen suhtautuminen. No, neljä päivää töitä jäljellä maksimissaan. Testailen tässä nyt, mitä tämä istuminen teettää...

Mikäs olikaan sellainen juttu, mihin en muistanut ottaa kantaa viikonlopun pinossa... Hmm, lahopää mulla, enpä muista. Taaskaan en muista, oliko juuri Teppis se henkilö, kenen veljellä oli syöpä? No, mutta sinulle kuitenkin, ihanaa, että ennusteesta on annettu noin hyvä! Prosentit on selkeästi parantumisen puolella!

Heinille sen verran, että mullakin on paino noussut jo sen 8kg (ainakin) ja makea maistuu! Olen surutta pistänyt suuhuni sitä mitä tekee mieli ja mitä kaapista löytyy niin edellisessä raskaudessa ja aion jatkaa samoin tässä ellei nyt ihan hulluksi mene! Ei mennyt viimeksi ainakaan. Mitenkä tuntuu, että kaikki laitetaan sokerirasitukseen? Mulla neuvolasta sanoivat, että pitää olla todella raju painonnousu tai muuten hälyttävä tilanne, että laittavat. Tässäkin lienee eroja...

Edelleen pähkäilen, soitanko neuvolaan ja pyydän päästä lekurin tutkimuksiin... Mielipiteitä siskot? Eihän se turhan päiten tehty sisätutkimuskaan ole hyvä juttu, näin ainakin olen ymmärtänyt.

Nyt töihin, motivaatiota tuli roppakaupalla lisää kun pomo oli niin mukava ja myötätuntuoinen (tai sitte ne vaan haluu päästä mun naamasta eroon mahdollisimman pian ;-))

Tiina 25+4

Vierailija
2/10 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi, kun viimeyön pyörin kuin hyrrä :( Mikään asento ei tuntunut hyvältä. Mitenkäs muuten: olen kuullut, että selällään ei saisi mielellään nukkua? Pitääkö paikkansa? Mä nukun selällään yleensäottaen melkein aina, jos en pari kertaa yön aikana pyörähdä kyljelleen. :)

Jep, mullekin painoa " siunaantunut" varmaan jo viisi kiloa. Saas nähdä miten sitä turpoaa vielä, heh. Pääasia, ettei berberi leviäisi. Eli kasvais vaan toi pallo mielummin edessä. :D *taitaa olla toiveajattelua*

En tiedä mitä muut ajattelee painon kertymisestä, mutta meikku hiukka pelolla tsiikaa tätä pyöristymistä.. Vaikka toisaalta, jos ylimäärästä jää, niin helmikuus alkaa aromoton salil käyminen, heh.

T. Tirppis ja Pimu 22+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin pikkusiskolle: se on muistaakseni Tinuri, jonka veljeä mietit.

Pähkäilit, pikkusisko, myös sitä neuvolaan menoa. Itse mietin vähän samaa asiaa. Tosin minulla on neuvolalääkäriaika torstaina. Vaikutti vain siltä, että edellinen terveyskeskuslääkäri (joka kyllä toimii neuvolalääkärinäkin eräässä toisessa kuin omassa neuvolassani) halusi varmistaa omat " tuloksensa" sairaalan päivystysvastaanotossa. Nyt pähkäilen, pitäisikö mennä suoraan sairaalaan alkuviikosta ja jättää neuvolalääkäri väliin. Hmm.

Niin, itselläni supistelee taas todella paljon. Edellisen kerran kävin lääkäreiden pakeilla kaksi viikkoa sitten. Toissa viikon olinkin sairaslomalla. Se auttoi pitkälle viime viikkoon, mutta nyt perjantaista lähtien on taas supistellut ja paljon. Tänään olen laskenut supistuksia tulleen varmasti jo 10.

No, itse taidan tehdä niin, että jollei tämä tästä muutu huonommaksi, odottelen torstaiaikaa. Ensi viikolla on tulossa viikonloppumatka. Täytyykin selvittää, vaatiiko Finnair jotain todistuksia lentokelpoisuudestani, hah.

Mutta takaisin pikkusiskoon. Halusit mielipiteitä. Minä ehkä sinuna pelaisin varman päälle. Taisit olla lähdössä vielä jonnekin syrjäseuduille loppuviikosta vielä. Mielestäni vara ei venettä kaada eli sinuna ehkä yrittäisin mennä tutkituttamaan tilanteen.

Nyt täytyy puurtaa töissä ihan siltä varalta, että torstaina alkaa uusi sairasloma. Eipä tunnu mukavalta venkslata edestakaisin töiden ja sairiksen väliä, mutta ilman muuta vauvan hyvinvointi ja omakin mielenrauha ovat etusijalla.

Hyvää viikon alkua kaikille!

Vierailija
4/10 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä Iituli: eikö kannattaisi vaan mennä sinne lääkäriin jo nyt eikä odottaa torstaita jos sua noin supistelee? Ja jos teillä on vielä joku viikonloppu reissukin edessä.. sinuna varmaan menisin. Riippuu tietysti onko supistelut kivuliaita? Ja pikkusisko sama homma :)

Ei siitä nyt ainakaan haittaa ole jos ottaa varman päälle. Ja ei sitä sairaslomaakaan kannata vieroksua.

Selällään nukkumisesta: Mä itsekkin nukun joskus siinä asennossa kun se on ainut asento missä nukahtaa, mä nukun vielä mahallanikin puoliksi ainakin ja kyllä sitä tulee sitten vaihdettua asentoa jos tulee vähän kun huono olo jostain asennosta. Olen kyllä kuullut tuosta selällään maku kiellosta mutta jospa se on vasta sitten ihan loppumetreillä..?

Äitiysraha/avustus hakemukset: En ole vielä jättänyt vaikka sainkin ne jo kuukausi sitten, mä odottelen vielä pari viikkoa ja tuon sitten ne tänne töihin. Mulla on siihen omat syyni :) sitten taitaakin olla jopa viitisen viikkoa siihen kun ä-loma alkaa... ihanaa sekin on jo pian!

Olin itse flunssassa tai olen vieläkin mutta sairaslomalla pari päivää viime viikolla niin kyllä sielä kotona muka onkin vaan kiva köllötellä että saisi se ä-loma jo alkaakin :)

Sokerirasituksesta: Mäkin kuulun niihin jotka siihen joutuvat, meillä oli neuvolassa ainakin rajana se että jos paino indeksi on 25 tai yli niin joutuu tuohon rasitukseen ja itselläni oli tietysti tasan 25. Mutta eipä toi rasitus koe nyt mikään kummonen ole vaikka siihen nyt joutuikin ja parempi tarkastaa tilanne kuitenkin.

Hyvää alkanutta viikkoa vaan kaikille.

rv. 25+4

Vierailija
5/10 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitinpa sitten neuvolaan ja saatiin kuin saatiinkin huomiseksi lääkäriaika. Meen jo tänään labraan ottaa testit, ettei ole streptokokkia ym (esim klamydia????) ja vastaukset saadaan jo huomiselle lekurikäynnille. Lääkäri on ultraääniyksikössä (meidän kaikkien turkulaisten tuntema ihana ja sympaattinen H.Virtanen ;-)), joten ehkäpä ultraa vielä, en tiedä! Edelleen jaksan siitä iloita, että pääsee suoraan synnytysten erikoislääkärille niin ei tarvi hänen ammattitaitoaan epäillä.

Tässä pikaisesti siis meikäläisen kuulumiset jälleen kerran, nyt labraan.

Tiina

Vierailija
6/10 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kiitos, Kukka, tsempistä.

Soittelin synnärin päivystysvastaanottoon. Siellä päädyimme kätilön kanssa siihen, että jos tilanne pysyy ennallaan, menen vasta torstaina lääkäriin. Matka on vasta vajaan kahden viikon päästä. Sitä ennen aion kyllä käydä Naikkarilla tutkimassa tilanteen, jollei sitten torstain neuvolalääkäri päää, ettei lentäminen ole suositeltavaa.

Sairaslomalle alan ilman muuta, jos se nähdään tarpeelliseksi. Sitä en aio ujostella lainkaan. Syy siihen, etten lähde aiemmin on varmasti, etten oikein jaksa uskoa kauheaa vahinkoa tapahtuneen. Tosin sehän ei ole mikään uskonasia!

Kiitti, pikkusisko, että kävit laittamassa tilannekatsauksen. Hienoa, että pääset todellisen ammattilaisen vastaanotolle. Käyhän sitten kertomassa, mitä huomenna kuului ja näkyi. :-)

Vierailija
7/10 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja tulen myöhemmin " raportoimaan" .

Kirsikka

Vierailija
8/10 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannanpa myös korteni kekoon :)

Käytiin perheen tyttöjen kesken katsomassa taloa maalla :) ai että oli ihana: vanha kunnon tupakeittiö, sali, lautalattiat ja vintti rakentamatta. Tontti oli valtava (tottunut kaupunkien vuokratontteihin). Olisi kyllä kiva. Puutteena oli ettei sillon ajateltu kodinhoitohuonetta ja näin lapsi-koira-perheenä aivan must.. mutta silti :))) No jaa, annetaan ajatuksen hautua...

Väsyttää, kyllästyttää, tylsistyttää.. työt ei kiinnosta vaikka ennen olen jopa sairaana sinne väkisin tunkenut kun on mukavan haastavaa ja melkein joka päivä oppii jotain uutta. Nyt voisin jo jäädä silittelemään ja kasvattelemaan masua, saatikka laittelemaan toukalle vaatteita ja omaa pientä soppia :)) Vielä kaksi kuukautta :(

Siitä sokerirasituksesta (jonne näköjään melkein kaikki ollaan joutumassa). Jos ovat kohollaan niin vaikuttaa lienee vauvan kokoon suurentavasti? Mitä muuta? Ennenaikaisen synnytyksen riski? Mulla edellisissä raskauksissa ei ollut tätä ongelmaa, mutta olinkin sillon nuori ja alipainoinen..

Nyt voin minäkin liittyä nivusten jomotukseen ja vihlomiseen. Nukkumiseen se ei vielä vaikuta *koputtaa puuta* mutta kävelemisen jälkeen tuntuu kyllä, ja varsinkin jos tallustaa portaita :/

Jaha, taitaa olla aika soittaa poika kotiin, huomenna sentäs koulupäivä. Ukko on taas ylitöissä, alkanu viihtymään siellä viime aikoina... hmmm...

Mukavaa odotusta meille kaikille

RauPotar ja toukka 25+2 (nuin paljon jo!!)

Vierailija
9/10 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa oli ihan mukavaa olla töissä. Hyvin päivä meni, vaikka aamulla kotona pyörrytti (taisi verenpaineet olla alhaiset niin kuin mulla yleensä raskausaikana on).

Pikkusisko: Onpa hyvä, että pääset Virtasen vastaanotolle. Olen itse käynyt hänellä joskus yksityispuolella ja vakuuttunut asiantuntemuksesta. Meillä, kun neuvolalääkärinä on terveyskeskuslääkäri niin melkein käy kateeks teitä turkulaisia...Viimeksi,kun tämä neuvolalääkäri tutki kohdunsuun tilanteen mulle jäi ihan epävarma olo, että oliko kaikki niin ku piti. Lääkäri, kun ei vaikuttanut itse kovin varmalta.:(

Nukkuminen selällään: Ei kai sitä suositella ainakaan ihan viimeisillä viikoilla. Vatsan ollessa jo iso, se painaa sisäelimiä ja verisuonia selällään maatessa ja muistaakseni myös istukan verenkierto heikentyy tämän takia (korjatkaa jos olen hakoteillä). Vauvan kannalta parhaat asennot oli kyljellä maaten ja siinäkin toinen kylki (olisko ollut vasen?) vielä parempi verenkierron kannalta. Itse olen edellisissä raskauksissa voinut todella huonosti jo lääkärin tutkimuksessa, kun on pitänyt hetken maata selällään. Siis jostain rv30+ lähtien ja varmaan aika yksilöllistä tämäkin. Kyllä oma kroppa varmaan viestii, jos asento on huono vauvalle.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :)

Tuuti73 rv25+5

Vierailija
10/10 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa olin pitkästä pitkästä aikaa kuntosalilla. Tein tosi kevyttä omaa treeniä ja ihmettelen taas miten on tullutkin niin pitkä tauko, kun siellä kuitenkin on kivaa!

Sokerirasitus taitaa tosiaa olla yleinen testattava juttu... vauvan kokoon se ainakin vaikuttaa, ja meidän pikkuinen on ikäänsä nähden suuri, oli jo yli 500 grammaa...

Oli taas pakko käydä kaupassa etsimässä vauvanvaatteita, kun ei löytynyt kivoja ostin tutin ja kumiset rinnansuojukset kun niitä on niin kehuttu. pääsinpähän vähän edes tuhlaamaan...

nyt ajoissa nukkumaan heini ja pikkupörriäinen rv 22