Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kalvava näläntunne jos vältän hiilareita, miksiköhän?

Vierailija
20.08.2014 |

Mistäköhän johtuu sellainen hyvin pian syömisen jälkeen tulevan kalvava näläntunne, jos välttelen hiilihydraatteja? Ei taida olla edes tottumiskysymys, sillä aikoinaan söin hyvin pitkään vhh-tyyppisesti ja sama juttu vaivasi koko ajan. Tuntuu niin kuin maha kaipaisi sitä leipää tai perunaa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi ja kaksi ruisleipää päällisineen on kertakaikkiaan paras aamupala jolla nälkä pysyy poissa. Oon kokeillut vaikka mitä smoothieita ja rahkoja mutta niistä tulee vaan kiukkuiseksi!

Vierailija
22/36 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:53"]

Mulla muuten tulee sama juttu myös jos syön pelkkää kaurapuuroa. Ihanne tuntuu mulle olevan se hiilari ja proteiini. Kaurapuurolla ja kananmunalla pysyy nälkä parhaiten poissa, siis verrattuna siihen jos söisin vain toista.

ap

[/quote]

Entä se rasva?

[/quote]

Niin no eipä se kananmuna kai ihan vähärasvaisimmasta päästä ole. Ja esim. tänään söin ison kasan lohta, joka sekään ei aivan rasvatonta ole. En oikein usko rasvateoriaan siis.

ap

[/quote]

Niin no, se kananmuna on pääasiassa proteiinia ei rasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:06"]Kahvi ja kaksi ruisleipää päällisineen on kertakaikkiaan paras aamupala jolla nälkä pysyy poissa. Oon kokeillut vaikka mitä smoothieita ja rahkoja mutta niistä tulee vaan kiukkuiseksi!

[/quote]

Ei auta mulla, nälkä tulee ennen lounastaukoa.

Mutta ei tietenkään karppaus sovi kaikille. Minä pysyn kylläisenä tosi hyvin sillä tavalla, energiaa piisaa ja on kiva olo.

Vierailija
24/36 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:05"]

Jos niitä hiilareita välttelee niin rasvaa täytyt ihan LISÄTÄ ruokaan, ei siinä riitä lohen tai kananmunan rasva. Kokeileppa päivä niin että lorautat ruokaan öljyä, voita, kermaa ym. REIPPAASTI.

[/quote]

Juuri näin. Mulla menee hiilaria selvästi vähiten ja rasvaa eniten. Rasvaa vähintään 150g päivässä, proteiinia noin 70g ja loput hiilaria. Päivän kalorit pyörii 1500-1800kcal/vrk. Ja ei ole nälkä, eikä naposteluhimoja!

Vierailija
25/36 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:09"]

Mulla muuten tulee sama juttu myös jos syön pelkkää kaurapuuroa. Ihanne tuntuu mulle olevan se hiilari ja proteiini. Kaurapuurolla ja kananmunalla pysyy nälkä parhaiten poissa, siis verrattuna siihen jos söisin vain toista.

ap

[/quote]

Entä se rasva?

[/quote]

Niin no eipä se kananmuna kai ihan vähärasvaisimmasta päästä ole. Ja esim. tänään söin ison kasan lohta, joka sekään ei aivan rasvatonta ole. En oikein usko rasvateoriaan siis.

ap

[/quote]

[/quote]

Kyllä se keltuainen on enimmäkseen rasvaa.

Vierailija
26/36 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:16"]

ap

[/quote]

Entä se rasva?

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Nyt alkaa tämä ap:n vhh-tyyppinen ruokavalio kuulostaa iltapäivälehdistä revityltä versiolta. Vhh:ssa energia otetaan rasvasta, kun vähennetään hiilareita. Iltapäivälehtien versiossa syödään proteiinia hiilareiden sijaan. On se niin kiva kertoa ettei vhh toimi, kun ei ole sitä edes kokeillut.

Vierailija
27/36 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ap tottunut isoihin sokeripommeihin.

elimistöltä menee viikkoja tottua niukkahiilariseen ruokavalioon.

itse jaksa laihduttaa tippaakaan juuri tämän takia.

lisäksi mieliala on maissa itselläni ilman ruoan tuomaa

mielihyvää.

ei auta kaloreita tulisikin rasvasta sekä proteinista.

Vierailija
28/36 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

Entä se rasva?

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos muna painaa keskimäärin 65 grammaa, rasvaa koko munassa on noin 7g. Ai rasvaista mielestäsi? Sitäpaitsi kananmunassa on kaikkea mitä ihminen tarvitsee paitsi c-vitamiinia. Se rasvakin on hyvää ja tarpeellista.

Vierailija
29/36 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä hiilareita välttelee niin rasvaa täytyt ihan LISÄTÄ ruokaan, ei siinä riitä lohen tai kananmunan rasva. Kokeileppa päivä niin että lorautat ruokaan öljyä, voita, kermaa ym. REIPPAASTI.

[/quote]

Voita, kermaa arkena... LDL-kolesteroliarvo näyttää ehkä hurjalta...

Vierailija
30/36 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paistan kaksi munaa voissa, lisäksi kolme siivua pekonia, niin miten hiton paljon sitä rasvaa pitää lisätä, että pitää nälkää iltapäivään asti? Mulla ainakin vatsa huutaa jo kymmeneltä, kun syön tuon seitsemältä. Mutta jos lisään tuohon näkkärin, reilusti tomaattia ja kurkkua, niin jaksan hyvin. Enkä ole tottunut sokeripommeihin minäkään. Mulla ei tosin ole tarvetta laihduttaa, mutta en halua lihoa. Kun vielä lisäksi liikun paljon, niin alkaa pyörryttää jos ei saa täysjyvää ja hedelmiä. 4. 

Vierailija
31/36 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:54"]

[/quote]

Voita, kermaa arkena... LDL-kolesteroliarvo näyttää ehkä hurjalta...

[/quote]

Ehkä, ehkä ei, tiedätkö sinä? Oletko kokeillut? Ja mittauttanut LDL:n partikkelikoon? Tai mittauttanut ApoB-100/ApoA-1? Eikä muuten pelkkä ApoB kerro sydäntautiriskistä sen enempää kuin kokonaiskolesteroli tai LDL.

Vierailija
32/36 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 08:20"]

Nää rasvanvälttelijät on niitä pahimpia. Väittävät noudattavansa vhh:ta ja sitten valittavat ruokavaliota.

En väitä, että se kaikille sopii, mutta täytyy edes tietää mitä on tekemässä.

[/quote]

No en mä ainakaan mitään rasvaa välttele, en oo koskaan vältellyt. En tietysti tiedä kehen näillä rasvanvälttelijöillä viitattiin. En toki syö puolikasta voipakettia aamupalaksi tai valele kaikkea ruokaani kermalla, mutta ikinä en ole pitänyt rasvaa pahana tai sitä vältellyt.

ap

Vierailija
33/36 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:35"]

[/quote]

Jos muna painaa keskimäärin 65 grammaa, rasvaa koko munassa on noin 7g. Ai rasvaista mielestäsi? Sitäpaitsi kananmunassa on kaikkea mitä ihminen tarvitsee paitsi c-vitamiinia. Se rasvakin on hyvää ja tarpeellista.

[/quote]

Heh, jotenkin karppajamainen reaktio alkaa puolustella rasvaa ja kananmunaa vaikka kukaan ei ole sitä moittinutkaan. Vain todennut, että kananmunassa on rasvaa. Ei kukaan sanonut, että se että kananmunassa on rasvaa olisi paha asia.

Vierailija
34/36 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:30"]

olet ap tottunut isoihin sokeripommeihin.

elimistöltä menee viikkoja tottua niukkahiilariseen ruokavalioon.

[/quote]

Niin no silloin taannoin mä välttelin hiilareita varmaan vuoden verran, en tottunut. Hoikka kyllä olin, ei siinä mitään, mutta aina oli tuo näläntunne.

ap

Vierailija
35/36 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nälkä pysyy pisimpään poissa maitoon keitetyllä kaurapuurolla ja voisilmällä. Sen voimin menee jopa 6 h. Toinen hyvä on spagetti ja jauhelihakastike eikä perunaruuatkaan ole huonoja. Joinakin kevennyspäivinä syön kanaa ja salaattia pääaterioilla, mutta niistä jää nälän tai mieliteon tunne.

Vierailija
36/36 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:22"]

ap

[/quote]

Entä se rasva?

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Nyt alkaa tämä ap:n vhh-tyyppinen ruokavalio kuulostaa iltapäivälehdistä revityltä versiolta. Vhh:ssa energia otetaan rasvasta, kun vähennetään hiilareita. Iltapäivälehtien versiossa syödään proteiinia hiilareiden sijaan. On se niin kiva kertoa ettei vhh toimi, kun ei ole sitä edes kokeillut.

[/quote]

Nää rasvanvälttelijät on niitä pahimpia. Väittävät noudattavansa vhh:ta ja sitten valittavat ruokavaliota.

En väitä, että se kaikille sopii, mutta täytyy edes tietää mitä on tekemässä.