Kellään kokemusta Polar Loop -rannekkeesta?
Tekis mieli ostaa, mutta... Mietin, onko kuitenkin turhake, joka jää pöydälle viikon käytön jälkeen..
Onko helppo käyttää? Esim. Tietojen siirto koneelle (puhelimena Samsung, joten sen kanssa ei ilmeisesti yhteensopiva? Onko selkeä seurata? Piippaileeko, vilkkuuko, häiritseekö? Tai mitä muuta tulee mieleen kertoa :)
Kommentit (53)
Kuulostaa hyvältä! Olen miettinyt että taidan luulotella itselleni olevani aktiivisempi kuin olenkaan, olis kiva seurata mitä oikeasti tapahtuu. Työnpuolesta kyllä tulee hyötyliikuntaa, mutta muuten.. Ja ajattelin, että ehkä se tsemppaisi lähtemään vaikka lenkille jos ranneke näyttää "epäaktiivista". Tai mitä se nyt näyttääkään?
ap.
Mulla oli kaksi kuukautta ja sitten kyllästyin. Aika kallis siihen nähden. Se antaa loppujen lopuksi aika vähän tietoa. Toki askelmäärän ja aktiivisuuden ja "heräte" liikkumaan, mutta ei se nyt mulla ainakaan alkuhuuman jälkeen sytyttänyt
Siihen on tullut uusia päivityksiä ja nyt näkee myös unen laatua, paljonko on nukkunut rauhallista unta jne. Eli koko ajan paranee :)
Minulla on ollut 4 kk ja olen muuttunut 100% sohvaperunasta päivittäin liikkuvaksi ja painokin on pudonnut 9 kiloa.. Eli minun puolestani on jo maksanut itsensä!
Eikö Samsungin käyttis ole Android? Silloin kyllä appi on olemassa ja toimii hyvin.
Onko lisää kokemusta tästä laitteesta?
Mulla näyttää täysin vääriä lukemia. Askeleet valehtelew 300askelta. Kalorinkulutus täysin väärä. Onko laite viallinen vai mistä tää johtuu?
Turhake tämä on Mutta uskaltaisin väittää että jos kumminkin haluaa tälläiseen kuluttaa rahojansa niin tästä saa parhaiten vastinetta rahalle gigantin verkkokaupassa hinta jo välillä käynyt 66e
Minulla on ja vaikka askeleita näyttää liikaa, niin ainakin minua innostaa iltakävelylle. Mulla on Sony ja näin tosi huonona nukkujana synkronoin aina aamulla puhelimen ja loopin ja katson miten yö meni. Jää näppärästi muistiin omat yöt ja heräilyt.
Olen miettinyt tuota miehelle joululahjaksi. Oli mukava lukea kokemuksista. Jossain testissä oli, että nuo aktiivisuusrannekkeet laskee joskus tietokoneella työskentelyn askeleiksi, kun liikuttaa käsiä. Onko kenelläkään tästä kokemusta? Mieheni tekee todella paljon töitä koneella, joten pelkään rannekkeen antavan aivan väärän kuvan liikkumisesta. Toki mies myös lenkkeilee yms. eli ei ole aivan sohvaperuna :)
Minulla on Garmin Vivofit -mittari ja minusta se on tosi huippu! Innostaa lenkille kyllä. Tuossa oli se hyvä puoli, että toimii paristolla ja korvaa myös sykemittarin.
Kiva on käyttää, sain lahjaksi elokuussa. Tulee oikeasti liikuttua enemmän, jätettyä auto kauemmas, käytettyä portaita jne. että saisi tavoiteaskeleet täyteen. Käytän myös uidessa. Olen aikamoinen sohvaperuna, minut on kyllä saanut liikkeelle. Unen laadun ja määrän seuraaminen on ollut hyödyllistä, olen nähnyt mikä lääke auttaa.
.
Miehelle ostin rannekkeen myös ja nyt välillämme on hyvähenkistä kilpailua kerätystä liikunnasta. Taidan hankkia lisäksi sykeseurannan. Meillä käytössä se halvempi Polar Loop, joka maksaa jotain 98e.
12 jatkaa: mies tekee töitä tietokoneella, hänelle Polar ei tulkitse käsien liikkeitä askeleiksi. Itse olen huomannut, että virkkamisen ja neulomisen ajaksi ranneke kannattaa poistaa. Myös pyykin ripustaminen ja viikkailu vääristää askelia jo hurjasti. Äkkiä sen oppii mikä on todellista askellusta. Tietokoneella näkee sitten kuinka raskasta harjoittelu on ollut ja mikä on kalorikulutus.
Miten tuohon polar looppiin saa sykemittarin, onko sekin ranteessa vai rinnan ympäri?Meillä nyt käytössä sport tracker ja siihen sopiva rinnan ympäri kulkeva sykemittari. Voiko polar loopin ja sport trackerin tiedot yhdistää? Vai miten tämä toimii? Anteeksi tyhmät kysymykset, oon vaan ihan onneton näissä teknisissä asioissa :(
T. 10
Jos mies innostuisi pyykin käsittelystä sillä verukkeella, että siitä saa askelia se ei haittaisi minua kyllä yhtään :)
Hyvä tietää tuo neulonta asia. Kiitos vinkeistä!
T. 10
Googletin tuota sykevyötä. Pitäisi hankkia uusi, että on yhteensopiva. Oliko täällä ketään paikalla jolla olisi tuo sykevyötä myös? Oletteko pitäneet sykevyötä vain lenkillä käydessä tms. Aktiivisesti urheillessa? Ei varmaan ole kuitenkaan niin mukavan tuntuinen, että jaksaisi koko päivän pitää?
T. Edelleen se 10
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 10:06"]
Minkä ihmeen takia titokonella kaikki laitteeseen liittyvät ohjemat (mm. päiväkirja) englanniksi? Miten päiväkirjan saisi suomeksi?
Terv. tyhmä
[/quote]
Eikö se kysy kieltä siinä jossakin? Mulla päiväkirja ainakin suomenkielinen, varmaan saa vaihtaa jossakin valikossa.
Se sykevyö on tarkoitettu vain lenkeillä yms harjoituksissa pidettäväksi. Se on minusta aika kiva, koska se saa hyvin tarkasti laskettua kalorit sykkeen perusteella jos paino on kirjattu oikein. Yksi juttu mikä minua häiritsi on se, että eihän tuo tietenkään kirjaa askelia jos käsi ei heilu, joten esineiden kanniskelu tai esim. Kärryjen työntäminen vääristää askellukemaa. Muuten kiva, aktiivisuustavoitetta voi säätää ja eri päiviä on helppo verrata keskenään tietokoneella
En löytänyt mistään kohtaa, jossa kieltä kysytään. Löytääkö joku muu?
T:17
En huolisi mistään hinnasta. Kaikille työpaikan ihrakasoilla on sellaiset, sitten kahvitauoilla ihastelevat kuinka aktiivisia ovat taas olleet. oMG.
Osaisiko joku auttaa? Ostin tuon vempeleen eilen, ja toimii kyll ranteessa, mut mulla se ei synkronoi mihinkään - ei koneelle, ei puhelimelle (mulla android), ei löydä Bluetoothilla laitettani yms. Mis vika?
Mulla on ollut Polar Loop maaliskuusta käytössä ja suosittelen kovasti! Se on lisännyt huomattavasti arkiliikuntaani. Kun sen on saanut askarreltua sopivan pituiseksi ja ensimmäisen kerran kiinnitettyä tietokoneeseen niin käyttö on tosi helppoa. Ei se mitään äänimerkkejä tai tärinää anna. Huomaamaton on, jos ostaa mustan (netistä saa muutamaa muutakin väriä). Painetaan painikkeestä jos haluaa infoa päivän saldosta tai esim. tietää kellonajan. Käyn vesijuoksemassa ja sekin on ok, sillä se on vesitiivis.
Samsungistä en tiedä, sillä käytän sitä pöytäkoneen ja iPhonen kanssa. Kyllä se pelkällä pöytäkoneellakin on ihan pelittävä.