Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uupumus ja matala verenpaine

Vierailija
20.08.2014 |

Mikähän minua vaivaa? Verenpaine alhainen (ollut aina muttei näin alhaalla), lepopulssi matala. Kuntosalilla käyn mutta nykyään tuntuu etten pysty tekemään mitään kun alkaa heikottaa ja pyörryttää. Lääkärille tilattava varmaan aika.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala verenpaine on yleensä ainoastaan hyvä asia - ainoa mitä pitää varoa on pyörtyminen ylösnoustessa. Uupumus on tietysti asia erikseen.

Vierailija
2/8 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:13"]Matala verenpaine on yleensä ainoastaan hyvä asia - ainoa mitä pitää varoa on pyörtyminen ylösnoustessa. Uupumus on tietysti asia erikseen.

[/quote]

niin kyllä on mutta lähinnä huolettaa tuo jaksaminen salilla. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa lisämunuaisten uupumus tai urheilijan ylikunto. Lisämunuaisesi kenties piiputtaa..? Ikävä kyllä lääketiede ei usko, että kyseinen tila on todellinen. Mutta jos kerran ylikunto on niin miksei lisisuupumuskin.

Vierailija
4/8 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:20"]Googlaa lisämunuaisten uupumus tai urheilijan ylikunto. Lisämunuaisesi kenties piiputtaa..? Ikävä kyllä lääketiede ei usko, että kyseinen tila on todellinen. Mutta jos kerran ylikunto on niin miksei lisisuupumuskin.

[/quote]

Lisämunuaisen uupumusta olenkin tutkinut. Kesällä kun olin tosiväsynyt. Tein sen kyytabletti-testinkin... kilpparin vajiskin minulla on. Ap

Vierailija
5/8 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vajis on mullakin ja vaikka mulla on siihen yhdistelmähoitokin, eli T3-hormonilääkitys, niin silti on tota uupumusta. Se on tosi inhottavaa. Alkuun siihen auttoi reishi, se kai lisää lisämunuaisten toimintaa, mutta jotenkin mulle se ei sopinut sitten muutamaa kuukautta pidempään, tuli sellainen ylivirittynyt olo. Ja kun lopetin, sit mä vasta uupunut olinkin, kroppa otti laskuna ikään kuin antamansa energiat takaisin... :P

4

Vierailija
6/8 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla myös matala hemoglobiini? En nyt lähde googlaamaan, kuinka yleistä on, että kulkevat käsi kädessä, mutta meidän suvun naisilla ainakin näin on. Esim. itselläni on verenpaine yleensä jotain 110/70, ja joskus todella kuumilla ilmoilla ollut jopa 90/58 (!), joka kyllä sitten on jo oikeasti pyörryttänyt. Mutta heikotusta ja hapenpuutetta olen  yleisesti tuntenut eniten aneemisena, raskauden aikana esim. hemoglobiinini laski nopeasti (olisiko ollut viikko 16, kun mitattiin neuvolassa?) 95:een, ja se tosiaan tuntui.

Vierailija
7/8 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla matala hemppakin (tai rautavarastot). Mulla on taipumusta anemiaan ainakin ja kilpirauhashormonit ei pääse vaikuttamaan, jos rautaa on vähän. Siksi ne oireetkin on kaiketi samoja.

4

Vierailija
8/8 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:36"]Voisiko olla myös matala hemoglobiini? En nyt lähde googlaamaan, kuinka yleistä on, että kulkevat käsi kädessä, mutta meidän suvun naisilla ainakin näin on. Esim. itselläni on verenpaine yleensä jotain 110/70, ja joskus todella kuumilla ilmoilla ollut jopa 90/58 (!), joka kyllä sitten on jo oikeasti pyörryttänyt. Mutta heikotusta ja hapenpuutetta olen  yleisesti tuntenut eniten aneemisena, raskauden aikana esim. hemoglobiinini laski nopeasti (olisiko ollut viikko 16, kun mitattiin neuvolassa?) 95:een, ja se tosiaan tuntui.

[/quote]

Hemoglobiini oli kesäkuussa 126 kun luovutin verta. Söin rautatabletteja kuukauden sen jälkeen. Yhtenä aamuna verenpaine oli 88/66 ja pulssi 55. Sydämen vajaatoimintaakin jo pohdin. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme