Voiko nukkuvan 2-vuotiaan jättää 5 minuutiksi yksin kotiin? ev
Kommentit (8)
Voi tapahtua mitä hyvänsä: unohdat avaimet tai et muuten pääsekän sisään. Lapsi voi oksentaa unissaan tai mitä tahansa.
Me ulkoilutamme kissojamme valjaissa kotipihalla illalla (eivät arkoina uskalla ulos päivisin), kun lapsemme jo nukkuu. Pihalla menee vartti, helposti puolituntiakin. Mutta itkuhälytin on kyllä aina mukana... ilman sitä en lähtisi. Enkä kotipihalta kyllä lähtisi mihinkään.
Meilläkin kesällä lapsi nukkunut päikkärit kaikki sisällä, 2-3 h ja itse olemme olleet sen ajan yleensä puutarhatöissä omalla pihalla. Itkuhälytin mukana aina. Ei tuossa minusta tosiaan mitään ihmeellistä ole, mutta kuten sanoin, pihalta en lähtisi mihinkään, itkarin kantaman päässä oltava ja niin että pääsee äkkiä sisälle jos lapsi herää. En kyllä itse lähtisi minnekään lähikauppaan tai kioskille, tosin meillä nyt onkin matkaa lähikauppaan kilometrin verran. Nytkin omalla pihalla joskus hermostuttaa, että otinhan varmasti avaimen mukaan... yhdellä tutulla kun kävi juuri niin että lapsi(vauva) jäi sisälle ja ovi loksahti lukkoon ja avaimet oli sisällä :/
Niillä oli isovanhemmilla vara-avain, mutta siinä meni reilut puoli tuntia avaimen saamisessa paikalle. Lähes koko sen ajan vauva itki täyttä kurkkua :/ Onneksi oli lattialla, ettei voinut pudota mistään, oli jotain 3-4 kuukautta silloin, osas nippanappa jo kääntyä. Mutta kyllä siinä oli jo mietitty ikkunan rikkomistakin...
olen jättänyt vauvan päiväunille silloin tällöin kun olen käynyt hakemassa eskarilaisen nopeasti autolla 1,5 km päästä. Eihän sillä vauvalla mitään hätää siellä pinnasängyssä ole 10 minuutissa. Tosin kyllä silti sydän pamppailee kun näin joudun joskus tekemään. Olen ajatellut asian näin että sama aika menee jos polttaisin tupakkaa ja kävisin ulkona tupakalla tai isolla hädällä, tai haen postin ja samalla vaihdan pari sanaa naapurin kanssa (mielestäni normaalia). Entäs ennen vanhaan kun oli pakko mennä navetalle ja ulkohuussiin tms, eikä aina ollut vahteja. Mutta jos olisi lattialla eikä pinnasängyssä niin en ikinä jättäisi! No joo.. seli seli mutta hyvä äiti olen mielestäni kuitenkin.
Tietenkin pitää katsoa ettei ole mitään vaaraa pudota tms.
Kyllä itsekin melko juoksujalkaa kävin ja sydän tykytti.