Raskaana ja ruoka ällöttää, mikä avuksi?
Olen raskausviikolla 14 ja edelleen ruoka ällöttää. Ainoat, mitä saan alas ilman kuvotuksen tunnetta, ovat puuro + marjat, kotimaiset omenat, luomukiivit , leipä ja juusto, suklaa.Pakottaudun syömään lihaa, broileria, kalaa ja yritän tehdä jotain lämpimiä vihanneslisukkeita, mutta niiden syönnin jälkeen on voimakas kuvottava olo 2-3 tuntia. Raakoja vihanneksia en saa alas. Perunan hajustakin tulee oksennus. Mitä tehdä?
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 17:38"]
Kyllä lapsi saa kaiken tarvitsemansa sinusta, vaikka söisit pelkkää omenaa. Tuo asiasta stressaaminen pahempaa kuin yksipuolinen syöminen. Itse söin pelkkiä suolatikkuja ja metvurstia kn ei muu maistunut.
[/quote]
Metwursti on kielletty raskausaikana ;) Listeriavaara nääs.
Älä panikoi, hyvin mahdollista että se palautuu se ruokahalu. Itse söin viikolle 12 asti suurimmaksi osaksi juustonaksuja, mehukeittoa ja appelsiineja, muut oksetti. Mutta sitten se yhtäkkiä muuttui ja maistui taas kaikki ruoka.
Joo, samaa sanoisin minäkin. Syöt sitä, mitä voit.
Voi moro. Syö niitä mitä pystyt. Itse rv 33 ha vieläkin kuvittaa kaikki, painoa tullut koko aikana 1,5 kg :(
Pelkään, että vauva ei saa tarpeeksi ravinteita. :( Syön kyllä niitä raskausajan vitamiineja.
Pelkään, että vauva ei saa tarpeeksi ravinteita. :( Syön kyllä niitä raskausajan vitamiineja.
Minulla oli sama ongelma. Nyt 24+0 ja ruokahalu on palannut suurempana kuin koskaan! Älä stressaa turhaan, syöt mitä saat alas ja napsit sitten vitskuja. Kyllä se ruokahalu jossain vaiheessa palaa. Tuntuu, että nyt saa olla koko ajan syömässä. Kroppa varmaan ottaa takaisin menetetyt herkuttelut :D
No ehkei mun sitten tarvi stressata. On vaan kurjaa aina ruokailun jälkeen taistella oksennusta vastaan, kun yrittää syödä "kunnon" ruokaa. Erityisesti ihmetyttää, kun liha niin ällöttää.
Niin, mun ei edes ole nälkä. Jossain vaiheessa päivää vaan huomaa, että tulee huono olo siitä, kun verensokeri laskee liian alas.
Kyllä lapsi saa kaiken tarvitsemansa sinusta, vaikka söisit pelkkää omenaa. Tuo asiasta stressaaminen pahempaa kuin yksipuolinen syöminen. Itse söin pelkkiä suolatikkuja ja metvurstia kn ei muu maistunut.