Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki syyt jotka estävät meitä liikkumasta ovat tekosyitä

Vierailija
20.08.2014 |

Muuan valtionpäämies, jota en tosin muuten suuresti arvosta, sanoi noin fiksusti aikanaan.

Tuosta salikortti maksaa liikaa -ketjusta tuli taas mieleen, miten uskomattoman hyviä jotkut on keksimään itselleen ja muille selityksiä, miksi ei voi harrastaa liikuntaa. Ketjun aloittajan on ilmeisesti jäätävä kotisohvalle kattoon telkkaria, koska vain yksi 100 euroa kuussa maksava sali kelpaa.

Halvimmat salit on pari kymppiä kuussa ja ne on aivan kelvollisia. Vapaat painot, tangot, kyykky ja jokunen penkki on kaikki mitä salilla oikeasti tarvitsee. Vapaat painot on aina paremmat, tehokkaammat ja luonnollisimmat kuin jotkut paineilmalla toimivat ihmelaitteet. Se että istuu reidenlähentäjälaitteessa lukemassa MeNaisia, ei todellakaan pidä kroppaa kunnossa.

Rahan puute ei todellakaan estä ketään liikkumasta. Itse vedän lenkkarit kotiovella jalkaan ja lähden juoksemaan. Eikä maksa mitään.

Toinen huvittava juttu on tämä ajan puute. Kaikilla meillä on joku pulska tuttava, joka ei yksinkertaisesti millään kerkeä yhtään liikkua. Hassua, kun tämä sama tuttava kertoo seuraavansa sitä ja sitä telkkarisarjaa, ja töllön ääressä vierähtääkin helposti 15-20 tuntia viikossa...

Sitten ihmettelee, mitä minä syön niin paljon ja olen silti hoikka. Varmasti eroaa meidän aineenvaihdunta vaan toisistaan niin paljon!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan kuin liikkuminen olisi elämässä ykkösasia! Onhan se ihan kannatettavaa mutta vouhkaamisen voisi lopettaa."

Juu, on mennyt jo liiallisuuksiin, vaikka olenkin terveiden elämäntapojen kannattaja. Liikunnasta ja painonhallinnasta on tullut uusi krist. uskonto, jonka varjolla aikoinaan puututtiin ihmisten elämään, hyvinkin suoraan ja epäkohteliaasti. Nyt sen tekevät tämä "liikuntauskovaiset" jotka ovat pappien ja uskovaisten tapaa ottaneet omat ohjakset käsiinsä ja moralisoivat ihmisten elämää ja valintoja. Hyvä, etteivät polta noitaropiolla ihmisiä. Ja näin tekevät karhunpalvelukset hyville elintavoille. Missä on hienotunteisuus ja hyvät käytöstavat, kun syyllistämisen tai panettelun sijaan, eivät kuitenkaan tarjoa mitään konkreettista.

Vierailija
22/22 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile 12h työpäiviä ja pieni lapsia. Voihan sitä joku kutsua tekosyyksi, että mieluummin vietän edes tunnin lapseni kanssa päivässä kuin käytän sen urheiluun. Minulle se on kyllä ihan syy. 

Viikonloppuna juoksen juoksurattaiden kanssa lenkin tai kaksi, mutta muu liikunta saa nyt jäädä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla