Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaslääkärikäynnit - kallista!!

Vierailija
20.08.2014 |

Olen nyt joutunut käymään hammaslääkärillä kevät-kesä-akselilla useita kertoja, aina siis varattu uutta aikaa viisurin poistoon, paikkaukseen, hammaskiveen. Ajat ovat niin lyhkäsiä ettei siinä paljon ehdi työstää.

Laskun tullessa kotiin olen aina enemmän yllättyneempi toimenpiteen kustannuksista.

Olen mammalomalla, pienillä tuloilla tällä hetkellä ja kyllä vähän ahdistaa nuo summat, tänäänkin viisurin poistosta tuli reilu 80e lasku kotia. Tässä samalla siis tekivät tarkastuksen hampaista ja mitä kaikkea, mutta tosiaanki tämä operaatio jossa lääkäri luettelee hoitajalle jokaisen hampaan ja kertoo onko ok, reikä vai alkava hampaassa maksaa lähes 30e. Sitten röntgen melkin toistakymppiä. Puudutuspiikit ja itse käyntimaksukin.

Onhan nämä hinnastot netissä nähtävillä, ei sillä että valittaisin ettei näistä tietoa saa tarpeeksi mutta kyllä on _helvetin_ hintavaa kun puhutaan kuitenkin kunnallisesta hamppilääkäristä. Tämä siis oma mielipiteeni. Olis hyvä että näiden 30min aikojen sijaan saisi pitempiä toimenpideaikoja joiden aikana suussa saisi enemmän aikaan eikä aina tulisi uusia käynti ja kuvausmaksuja. Jep!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäthän että maksat vain pienen murto-osan todellisista kuluista? 30 e tarkastuksesta ei todellakaan ole paljon.

Vierailija
2/14 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän toki, pointtina vaan se että kyllä käynnille tulee hintaa jos on yhtään laajempi opetaatio meneillään. Ja jos käyntejä on useita pienen ajan sisään niin kyllä saa monta euroa pulittaa.

Mutta näiltäkin vältytään kun pitää vieläkin parempaa huolta palikoista niin ei käynneille tarvitse mennä :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein toistakymppiä? Hamppilääkäri? Siis sinun mielipiteesi!?

Kouluko jäänyt kesken?

Vierailija
4/14 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itte opiskelija, tulot n 400e kuukaudessa enkä viitsi edes aikaa varata koska tiedän ettei minulla ole varaa niitä maksaa:(

Vierailija
5/14 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sun maksamista maksuista pitää kuitenkin maksaa palkka kahdelle ihmiselle ja ylläpitää tilaa ja kalliita erikoislaitteita joissa/joilla töitä tehdään. Paikkauksessa maksaa paikkausmuovitarvikkeet, paikkausmuovi on tällä hetkellä kalliimpaa kuin kulta, vaikka kultakin on huippuhinnoissa. Voit lohduttautua sillä että poistettu viisuri ei tule ikinä kasvamaan enää takaisin :)

Vierailija
6/14 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 12:56"]

Olen itte opiskelija, tulot n 400e kuukaudessa enkä viitsi edes aikaa varata koska tiedän ettei minulla ole varaa niitä maksaa:(

[/quote]

Sitten sossun kautta, hoitamattomuus kostautuu kyllä varmasti viiveellä. Jos huonosti käy on edessä peruuttamattomat vauriot ja tuhansien eurojen hoidot.

Vierailija
7/14 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 12:55"]Melkein toistakymppiä? Hamppilääkäri? Siis sinun mielipiteesi!?

Kouluko jäänyt kesken?

[/quote]

Jep oma mielipiteeni tämä aloitus oli että on kallista touhua kun useita käyntejä tulee pienen ajan sisään.

Jokainen saa olla eri mieltäkin :D ja ei, koulut eivät ole jääneet kesken. Satun vain sanomaan välimlä hammaslääkäriä hamppilääkäriksi, sorry.

Vierailija
8/14 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelusta joutuu maksamaan. Jos olet käynyt yksityisellä hinnat eivät edes kuulosta pahoilta. Ota huomioon, että yksityisen hml-aseman kustannukset ovat valtavat, vuokra, palkat, työterveyshuolto, vedet, sähköt, vakuutukset, tarveaineet, laitteisto jne. Ihan esimerkkinä mm. Paikkauksessa käytettävät aineet maksavat jo ml tasolla useita kymmeniä euroja. Yhden hoitohuoneen hinnaksi laitteineen tulee kymmeniä tuhansia euroja ja tämä on halvimmasta päästä. Rtg-laitteet ja järjestelmät maksavat kymmeniä tuhansia euroja jne.

sinun 30min aikaasi tarvitaan vuokrattua tilaa, hml aikaa, hoitajan aikaa, tarveaineita, välineitä, hoitoyksikköä, sähköä, vettä jne.

Vierailija
9/14 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan tarkoitti sitä et miksi jokaista "ongelmaa" varten annetaan vain 10 minuutin aika ja joskus korkeintaan 20 minsaa vaikka kaikki tietää ettei aika riitä. Sit varataan uus aika joka kestää taas sen 10minsaa, mutta kuitenkin asiakas maksaa taas toimistokulut yms. Mun nuoruudessa aika saattoi olla vaikka tunnin jolloin operaatio kerettiin tekemään ja vaikka hinta olis ollut korkea niin asiakas maksoi vain yhdet perusmaksut yms.

Vierailija
10/14 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:10"]

Ap varmaan tarkoitti sitä et miksi jokaista "ongelmaa" varten annetaan vain 10 minuutin aika ja joskus korkeintaan 20 minsaa vaikka kaikki tietää ettei aika riitä. Sit varataan uus aika joka kestää taas sen 10minsaa, mutta kuitenkin asiakas maksaa taas toimistokulut yms. Mun nuoruudessa aika saattoi olla vaikka tunnin jolloin operaatio kerettiin tekemään ja vaikka hinta olis ollut korkea niin asiakas maksoi vain yhdet perusmaksut yms.

[/quote]

Ennen oli asiat toisin, nykyään kulut ovat korkeammat, jonot isommat. Monia syitä.

Vierailija
11/14 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:10"]Ap varmaan tarkoitti sitä et miksi jokaista "ongelmaa" varten annetaan vain 10 minuutin aika ja joskus korkeintaan 20 minsaa vaikka kaikki tietää ettei aika riitä. Sit varataan uus aika joka kestää taas sen 10minsaa, mutta kuitenkin asiakas maksaa taas toimistokulut yms. Mun nuoruudessa aika saattoi olla vaikka tunnin jolloin operaatio kerettiin tekemään ja vaikka hinta olis ollut korkea niin asiakas maksoi vain yhdet perusmaksut yms.

[/quote]

Tämä oli juuri pointtini! Kiitos :)

Tottakai tajuan että itse hoito ei ole edes kallista vaan kun esim itseltäni oltiin juuri 3vk sitten kuvattu hampaat ja varattu uusi aika kuvatulle ongelmalle, kuvattiin se taas uudestaan kolmen viikon päästä ja aika loppui kesken ja varattiin taas uusi aika ja vasta nyt tää operaatio saatiin päätökseen. Harmittaa just tää että yhteen ongelmaan saatat joutua pulittamaan usean käyntimaksun ym kulut.

Ap

Vierailija
12/14 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin opiskelija, pitkitin hammaslääkäriin menoa ihan viimeiseen asti. Kun vihdoin menin ja löytyi paikattavaakin, sain yllätyksekseni hammaslääkärikäynnit ilmaiseksi! Tätä ei taideta mainostaa. hammaslääkäri vain laittoi hoitosuunnitelman ylilääkärille ja sieltä tuli vastaus, että kaikki tarpeellinen hoidetaan nyt ja maksu menee terveyskeskusmaksukaton mukaan! Kysy tätä!

Vierailija
13/14 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja laskutus perustuu tehtyyn toimenpiteeseen, ei aikaan, aika yritetään antaa sen mukaan mitä seuraavaksi tehdään. Esim paikkaus laskutetaan paikan koon mukaan, viisurinpoisto sen mukaan onko Se normi poisto, vaativa poisto, leikkauksellinen poisto. Tarkastus sen mukaan onko Se normitarkastus vai erikoisalaan perustuva. Jossain toimenpiteissä otetaan huomioon mitä materiaaleja käytetään. Hammasteknikon kulut laskutetaan aina erikseen.

pyydä jatkossa, että varataan esim. Tunnin aika ja tehdään niin paljon kun keretään kerralla. Lasku on myös sitten sen mukainen. Yleensä käytetään tota 30min aikaa ja tehdään esim. Yksi tai kaksi paikkausta vaan kerralla ihan siksi, ettei asiakas saa kerralla ihan valtavaa laskua.

9

Vierailija
14/14 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallinen paikkaus s.joki, niin 5 kyl lasku aina alkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi