Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintatulehduksen kokeneita - neuvoja kaivataan

Vierailija
20.08.2014 |

Olen 2kk ikäisen vauvan äiti, ja maanantai-iltana alkoi täysin yllättäen raju rintatulehdus ja kuume nousi yli 39:n parissa tunnissa. Kävin sitten päivystyksestä hakemassa antibioottikuurin (kefexin). Aluksi halusin vain seurata tilannetta ja imettää tiheään (kuume oli laskenut panadolilla, rinta oli tuolloin aika pehmeä ja punoitti vain aavistuksen), mutta yöllä kuume nousi lähes 40 asteeseen ja rinta muuttui punaisemmaksi, joten aloitin antibiootit.

Seuraavana aamuna koko rinnan yläosa oli tummanpunainen ja siinä oli iso kova alue. Olen nyt syönyt antibiootteja puolitoista päivää (vasta) ja imettänyt koko ajan vain kipeästä rinnasta ja pumpannut tervettä. Tänään aamulla kuume vihdoin laski hieman yli 37:n, mutta rinta on edelleen syvänpunainen ja kova alue on ja pysyy. Saan rinnan melko tyhjäksi imettämällä ja pumppaamalla, mutta tuo kova alue ei edes pehmene vaikka mitä tekisin.

Onko tuollainen ihan normaalia rintatulehduksessa? Kuinka pian punaisuus yleensä laskee antibioottien jälkeen ja kovat alueet tms katoavat? Pelkään, että tulehdus olisi muuttunut rintapaiseeksi ja mietin, pitäisikö mennä pian uudestaan lääkäriin. Rinnan iho näyttää ihan samalta kuin ruusu ja punainen alue on turvonnut, ja tuo kova patti ei minusta tunnu samalta kuin aiemmat tiehyttukokset. Onneksi kuume on nyt laskemassa, tähän aamuun asti se on siis pysynyt yli 39:n.

Neuvoja ja kokemuksia rintatulehduksesta otetaan vastaan!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli asteen verran ärhäkämpi rintatulehdus. Olin vkon tiputuksessa sairaalassa.

Vierailija
22/24 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintatulehdus voi kyllä olla ihan tosi raju! :(

Eilisen hieronnan jälkeen patti oli tänään isomman tuntuinen kuin aiemmin. Olen nyt kokeillut kuumavesipulloa ja imetystä ja pumppausta, ja *ehkä* se kova alue on pehmentynyt ja pienentynyt hieman. Eli toivon kyllä, että se voisi vielä parantua kotihoidolla. Lääkäriaika on muutaman tunnin päästä, toivoisin saavani lähetteen ultraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukokseen auttaa imeminen. Kaikkein paras tähän on puoliso, mutta itsekin sen voi tehdä, jos yltää. Ime tukos pois heti, kun huomaat sen ilmestyneen. Mulla on neljä tukosta lähtenyt tällä konstilla heti. Vauva ei ime tarpeeksi kovaa, joten olen tehnyt sen itse.

Vierailija
24/24 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt koittanut hieroa nyt ja imettää jinyang-asennossa, joksi mies sitä kutsuu kun vauvan jalat on mun kasvojen edessä makuultaan. Ehkä hitusen on tuo kova alue pienentynyt ttai turvotus siitä vähentynyt, että toivossa eletään. :) Mutta vielä ei kyllä todellakaan ole tukos auennut, tai voihan se olla että ihan paisekin. Seuraavina päivinä varmaan selviää!