Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako terapeutille suuttua?

Vierailija
19.08.2014 |

Hänen mielipiteensä joskus eroavat niin suuresti omistani eikä hän anna minulle tilaa kertoa itse asioistani vaan keskittyy epäolennaiseen! Hän on vanhanaikainen ja painostaa minua seurustelusuhteeseen vaikka en sitä halua. Uteliaana kyselee perheyrityksemme tilasta tai kaverieni kuulumisista vaikka aloittaisin kertomaan omista murheistani. Nauraa peloilleni joskus tai kuittaa vaikeat asiat sanomalla voi harmi. Onko terapeuteilla joku tarkoitus suututtaa asiakas? Tekisi välillä niin mieli mököttää, tiuskia, huutaa... Mutta aina vain nyökkään ja nielen kiukkuni :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä saako terapeutista kiihottua?

Vierailija
2/10 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako haaveilla, että se on kuin onkin rakastunut asiakkaaseensa?

Vierailija
4/10 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia on tarkoitettu osittain nimenomaan tunteiden läpikäyntin. On tarkoitus, että terapeutille suututaan, häneen ihastutaan jne ja sitten niitä tunteita käsitellään. Terapia on turvallinen paikka opetella vihan ilmaisemista. Ihastuksen kohteenakin terapeutti on turvallinen, koska ammattietiikka kieltää viemästä suhdetta eteenpäin. Siinä voi turvallisesti kiintyä ja kun pystyy irrottautumaan, on valmis tosielämään ja terapia ohi.

Vierailija
5/10 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ja pitää. Se ettet suutu, vaikka suututtaa heijastelee sitä perustavaa ongelmaa persoonassasi, miksi olet terapiassa. Terapia on mahdollisuus korjata tämä tapasi olla vuorovaikutuksessa muiden kanssa. Suutu ja tarkastelkaa sitten ajatuksia ja reaktioitasi niin tehdessäsi. Ammattitaitoinen terapeutti tietää miten jatkaa ja kääntää asia terapoivaksi kokemukseksi. Käytä se. Muuten terapia on hyödytöntä ja hukkaan heitettyä aikaa ja rahaa.

Vierailija
6/10 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tälläistä kävikin mielessä että terapiassa olisi oikeastaan hyvä suuttua. Yksi ongelmistani onkin että olen liian kiltti ja annan ihmisten käyttää minua hyväksi. Pelkään että terapeutti loukkaantuu jos ilmaisen suuttumukseni... Naurettavaa ajattelua mutta ainakin tiedostan ongelman. Ap

Vierailija
7/10 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:04"]

Terapia on tarkoitettu osittain nimenomaan tunteiden läpikäyntin. On tarkoitus, että terapeutille suututaan, häneen ihastutaan jne ja sitten niitä tunteita käsitellään. Terapia on turvallinen paikka opetella vihan ilmaisemista. Ihastuksen kohteenakin terapeutti on turvallinen, koska ammattietiikka kieltää viemästä suhdetta eteenpäin. Siinä voi turvallisesti kiintyä ja kun pystyy irrottautumaan, on valmis tosielämään ja terapia ohi.

[/quote]

No, tämä on aika vanhanaikaista ajattelua. Esim. käyttäytymisterapiassa ei ole tarkoitus edetä psykodynaamisesssa mielessä, vaan keskitytään ongelmaan, etsitään ratkaisuja esim. kotitehtäviä antamalla.

Vierailija
8/10 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, 8, mutta tuo ei liity kysyjän ongelmaan.

Vierailija
9/10 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies joi, loukkasi saoin ja oli väkivaltainen. Meillä oli kolme pientä lasta  Perheterapiassa kaksi naista alkoivat milti syyttää minua kun en ymmärrä miestäni. Tai että itse aiheutan tuon kaiken. Kotimatkalla itkin, mieheni sanoi että tuonne ei enää mennä, ei ne sinua ymmärrä. Nyt on 37 v oltu yhdessä Vieläkin mies juosairaudet kyllä paljon rajoittaa elämää. Haukkuakin osaa Lyömiset on jääneet kun pidän puoleni ja mieskin on rauhoittunut ei enää niin äkkipikainen Tietty helpottaa kun lapset jo isoja on vapaus ja voi  lähteä milloin haluaa Ymmärrän miestäni on kotonanaan ollut isänsä useitten pahoinpitelitten kohde. Eikä ole vielä kaikkea tuskaa osannut käsitellä tai antaa anteeksi. kävin myös kerran avioliittoneuvojalla ei osannut kun kauhistella kaikkea, siitä nyt ei apua ollut, mutta hyvä oli uitenkin kertoa jollekkin.  Me ollaan aina kuitenkin luotettu ja rakastettu toisiimme. Ja moleminpuolinen uskollisuus on ollut meitä yhdistävä voima. Iha ja hyvä on aina ollut seksielämämme. Usein minä se haluavanpi osapuoli. En ole koskaan antanut katkeruudelle siaa elämässäni siksipä kai lapsillakin on hyvät välit isäänsä, vakka ei helppoa heidän lapsuus ollutkaan Kyllä sivat pelätä välillä ja karkuunkin lähteä.

Vierailija
10/10 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin. Ei terapiassa kannata käydä nielemässä tunteitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan