Piristääkö mikään muu kuin kofeiini?
Tuli mieleen tässä kun niin maan perkeleesti tuppaa väsyttämään... johtuu siis aivan puhtaasti rasituksesta ja osittain unenpuutteesta. Ei ole kuitenkaan aikaa nukkua tarpeeksi.
Piristääkö mikään muu kuin kofeiini? Juon kahvia aamulla mutta illalla en enää viitsisi kun sitten en saa nukuttua sitä vähääkään, eikä mahakaan oikein kestä.
Kommentit (26)
Maca?
mulle on suositeltu magnesiumglysinaattia ja tauriinia yöunen parantamiseksi..
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 20:08"]Energiajuomat toimii mulla.
[/quote]
Kysymys oli muu kuin kofeiini.. :D Kyllä ne energiajuomat taitaa ihan sitä sisältää...
[/quote]
On niissä kyllä muutakin. Muistaakseni tauriini nimistä ainetta. Kaikki eivät tykkää kahvin mausta, siksi energiajuomat ovat hyvä piriste tarvittaessa.
[/quote]
On, mutta on myös kofeiinia. Ja ap nimenomaan halusi kofeiinittoman ratkaisun.
Ginseng piristää. C-vitamiini myös. Matéssa (yerba) on kofeiinia, mutta ei käy vatsan päälle.
Kyllä se amfetamiini on sulle ainoo ratkasu.
Laadukas kahvi (ei mikään juhlamokka), guarana, gingseng ja raakakaakao toimii mulla.
Amfetamiini oli mielestäni myös ihan hyvä vinkki.
Ainiin joo mutta noi kyllä pärisee ja piristää vielä pidempään kuin kofeiini, että ei ehkä sitten kannata illalla ottaa jos nukkuakin haluaa.
t. 22
Ehkä sellainen hienovaraisempi piristys ja energiaboosti tulee kun ottaa semi-ison annoksen (esim. 5g spirulinaa ja 5g chlorellaa, jauhetta 1rkl=5g). Ne antaa energiaa mutta ei ole estänyt minua ainakaan nukkumasta.
Ja sen lisäkis tietty joidenkin juttujen välttäminen, esim. sokeri ja vehnä.
Myöskin jos juot aamukahvin, niin iltapäivällä ja illalla väsyttää enemmän vaan, kun kofeiini laskee. Eli kannattaa miettiä ylipäätään, kannattaisitko kokeilla selviytyä päivästä kokonaan ilman stimulantteja.
D-vitamiini on eritäin tärkeä, varsinkin puutos väsyttää/masentaa. M40
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 20:05"]
Amfetamiini
[/quote]
olin juuri tulossa vastaamaan saman
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 20:05"]
Amfetamiini
[/quote]
Voiko jäädä koukkuun???
No joo vitsi vitsinä... Mutta oisko kellään mitään hyviä vinkkejä? AP
Liikunta, uni ja terveellinen ruoka.
Juo teetä alkuillasta? Sellaista missä on vain vähän kofeiinia. Ota aamulla vitamiinitabletti. Sitrushedelmät voisi muuten iltapäivällä syötynä virkistää?
Nuku kunnon yöunet. Tai pienet päiväunet?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 20:08"]Energiajuomat toimii mulla.
[/quote]
Kysymys oli muu kuin kofeiini.. :D Kyllä ne energiajuomat taitaa ihan sitä sisältää...
No ihan käsikauppatavarasta voisi mainita gingsengin, c-vitamiinin ja ihan tavallisen veden, sekä kevyen liikunnan raittiissa ilmassa.
ja oikeasti väsymys hidastaa sua niin paljon, että yhtä hyvin sulla olis varaa nukkuakin.
Jos aivot ovat kroonisen rasituksen vuoksi menneet epäkuntoon niin ainakin itse olen huomannut että mikään ei enää auta. Eli jotain aineita on vain liian vähän / ei ollenkaan aivoissa, ja se aiheuttaa samanlaisen olon kuin olisi jatkuva aivotärähdys. Väsyttää ja pää on raskas, ajatukset eivät kulje kuin pintapuolisesti ja elämänhalu on mennyt. Kahvi ei auta. Mikään ei enää auta. Ei saisi koskaan päästää tilannetta siihen.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 20:08"]Energiajuomat toimii mulla.
[/quote]
[/quote]
On niissä kyllä muutakin. Muistaakseni tauriini nimistä ainetta. Kaikki eivät tykkää kahvin mausta, siksi energiajuomat ovat hyvä piriste tarvittaessa.
Pittää varmaan tuota amfetamiinia kokeilla kun väsyttää niin tuhottomasti! D-vitamiinia napsin purkista säännöllisesti, tämä väsymys on nytten tilapäistä ja johtuu raskaasta työstä ja siitä kun ei ehdi nukkua viikolla tarpeeksi. Jatkuu enää onneksi vain pari viikkoa! Mutta kun pitäs tässä saada kaikkea muutakin tehtyä ettei menis päivät ihan hukkaan...
Ainakin tuota ginsengiä voisin sitten testailla, en ollut aiemmin kuullukaan :) AP