Vuokramurjuissa asutaan saastan ja visvan keskellä.
Löytyipä tällainen blogi, jossa helsinkiläinen huoltomies (tai putkimies, ammatti ei käy selvästi ilmi, eikä tyyppi sitä paljasta), kuvailee niitä kerrostalojen vuokra-asuntoja, joissa hän joutunut heittämään keikkaa. Kertooko hän myös SINUN asunnostasi?:
http://salatut-elamat.blogspot.se/2011_10_01_archive.html
"Kolmessa vuodessa on ehtinyt jo syntyä selkeä käsitys siitä, millaisia ihmisiä missäkin asuu. Ihmiset voi jakaa viiteen ryhmään: 1. vanhukset, 2. lapsiperheet, 3. pariskunnat, 4. yksineläjät ja 5. hullut, alkoholistit, nistit, rikolliset ja erakot. Kaupungin vuokra-asunnoissa asuvista 60-70% voi suoraan laittaa ryhmään numero viisi."
"Lukemattomia kertoja on meinannut tulla oksennus ihmisten (=eläinten) asunnoissa. Kodeista ei näissä tapauksissa voida puhua. Koti merkitsee turvallisuutta, rauhallisuutta, menneisyyden muistoja ja tulevaisuuden suunnitelmia. Se on paikka jossa ihminen kokee olevansa oma itsensä ja jossa hän voi tehdä itselleen tärkeitä asioita.
Sellainen ihminen, joka kokee olevansa oma itsensä paskan ja saastan keskellä voi minun puolestani toteuttaa itseään Tattarisuon kaatopaikalla. Siellä muiden rottien, lokkien ja luteiden seassa voisivat sitten kusta ja paskoa minne ikinä mieli tekee. Syödä ja jemmata pilaantunutta ruokaa niin paljon kuin käsiinsä saa vain haalittua.
Tehdä kaikkia mahdollisia `itselle tärkeitä asioita´, ja lopulta kuolla onnellisena pirin surkastuttamien aivojensa suurimpaan aikaansaannokseen - pahvimajaan, jota voisivat ylpeinä kodikseen kutsua. Todellinen kuolinpesä sanan jokaisessa merkityksessä."
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:21"]Kylläpä osaa ruikuttaa tyhjästä. Toi on varmaan niitä tyyppejä, joilla on aina kaikki huonosti, vaikka kuun toisi taivaalta ja saisi tepastella ruusunlehdillä kaiken päivään. " Vittukun ruusunterälehet jää kiinni mun hikisiin jalkapohjiin ja öisin on hieman liian valoisaa ja näin naapurin Irmelin siluetin ja sen perse on ihan säkin mallinen vinkuvonkuparku".
[/quote]
:D
Kaikki vuokra-asunnot ovat 100 % varmuudella tismalleen samanlaisia kuin helsinkiläisen sekakäyttäjänistin kämäisin kämppä. Tämän on huoltomies todentanut blogissaan. Jep jep.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 19:13"]
Kaikki vuokra-asunnot ovat 100 % varmuudella tismalleen samanlaisia kuin helsinkiläisen sekakäyttäjänistin kämäisin kämppä. Tämän on huoltomies todentanut blogissaan. Jep jep.
[/quote]
Lue ensin blogi ennen sarkasmointia.
Aika hyvin osaa kirjoittaa, noin niinkuin putki/huoltomieheksi.
Kaveri kirjoittaa aika hauskasti kokemuksestaan luksusvessassa:
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 19:17"]
[/quote]
Duunarikin voi osata kirjoittaa hyvin. Työväenluokkaan kuuluminen ei vielä kerro älykkyydestä, yleissivistyksestä tai kielellisistä taidoista mitään. Tunnen esim. useita lukion jälkeen duunareiksi lähteneitä, joilla on loistava kirjallinen ulosanti ja jotka ovat verbaalisesti varsin taitavia sanankäyttäjiä. Ap.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 19:31"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 19:17"]
[/quote]
Duunarikin voi osata kirjoittaa hyvin. Työväenluokkaan kuuluminen ei vielä kerro älykkyydestä, yleissivistyksestä tai kielellisistä taidoista mitään. Tunnen esim. useita lukion jälkeen duunareiksi lähteneitä, joilla on loistava kirjallinen ulosanti ja jotka ovat verbaalisesti varsin taitavia sanankäyttäjiä. Ap.
[/quote]vastaavasti on maistereita ja tohtoreita joiden kirjalliset kyvyt ovat aika heikot tai rajoittuvat ammatilliseen puoleen
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 19:31"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 19:17"]
[/quote]
[/quote]vastaavasti on maistereita ja tohtoreita joiden kirjalliset kyvyt ovat aika heikot tai rajoittuvat ammatilliseen puoleen
[/quote]
Tämäkin on totta. Ap.
no olihan se viiltävää analyysiä. Täällä lähiössä asuva porukka on ainakin itsekeskeistä mutta ei niin sotkuista, osa hulluja, osa alkoholisteja ja puolisyrjäytyneitä.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 20:02"]
no olihan se viiltävää analyysiä. Täällä lähiössä asuva porukka on ainakin itsekeskeistä mutta ei niin sotkuista, osa hulluja, osa alkoholisteja ja puolisyrjäytyneitä.
[/quote]
Pitäydy erossa heistä. Ap.
Huhuh, vai visvaa:). Mistäköhän sitä visvaa tulee?? Ei meillä ainakaan ole. Tosin ei asuta lähiössä. Kyllä nää jotkut jutu menee oikasti yli.
Eikös ihan vasta ollut juttu Eirasta ja Punavuoresta, missä putkimiehet kävi. Asunnoissa asui vanhoja , superrikkaita mummeleita, mutta kämppää ei ollut siivottu vuosikausiin. Nää on näitä juttuja...
Jahas. Ainakin mun naapureista kuuluu säännöllisin väliajoin imurin ja pyykkikoneen ääni. Itse siivoan perusteellisesti kerran viikossa. Ja kaupungin kerrostalo lähiössä on kyseessä. Toki rapussa törmää myös epämääräisen ja epäsiistin näköiseen porukkaan. En halua ajatella, miltä heidän kämppänsä näyttävät.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 19:15"]
[/quote]
[/quote]
Mä luin ihan riittävästi sen angstipaskaa. Vaihtaisi ammattia jos on noin vastenmielistä tehdä työtään.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 19:15"]
[/quote]
[/quote]
Mä luin ihan riittävästi sen angstipaskaa. Vaihtaisi ammattia jos on noin vastenmielistä tehdä työtään.
[/quote]
Aloitukseni on tehty 19:10, sinä vastasit klo 19:13. Luit siis kolmessa minuutissa riittävästi. Et ole uskottava. Ap.
Kylläpä osaa ruikuttaa tyhjästä. Toi on varmaan niitä tyyppejä, joilla on aina kaikki huonosti, vaikka kuun toisi taivaalta ja saisi tepastella ruusunlehdillä kaiken päivään. " Vittukun ruusunterälehet jää kiinni mun hikisiin jalkapohjiin ja öisin on hieman liian valoisaa ja näin naapurin Irmelin siluetin ja sen perse on ihan säkin mallinen vinkuvonkuparku".
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:21"]
Kylläpä osaa ruikuttaa tyhjästä. Toi on varmaan niitä tyyppejä, joilla on aina kaikki huonosti, vaikka kuun toisi taivaalta ja saisi tepastella ruusunlehdillä kaiken päivään. " Vittukun ruusunterälehet jää kiinni mun hikisiin jalkapohjiin ja öisin on hieman liian valoisaa ja näin naapurin Irmelin siluetin ja sen perse on ihan säkin mallinen vinkuvonkuparku".
[/quote]
Asutko sinä saastan keskellä? Kolkuttiko omatunto, kun noin piti hermostua? Ap.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:24"]
[/quote]
Asutko sinä saastan keskellä? Kolkuttiko omatunto, kun noin piti hermostua? Ap.
[/quote]
Jaa se olikin sinun blogi, jossa toisista tunnistettavia merkkejä jaellaan julkiseen levitykseen? Ei kyllä osunut omaan nilkkaan sinun ontuva pilkkasi.
Nyt täällä on joku jäämässä kakkoseksi huomiossa. MItä blogia itse kirjoititkaan? Ei kun älä kerro, eiköhän sitä ole jankattu aika tavalla. ohis
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:31"]
Nyt täällä on joku jäämässä kakkoseksi huomiossa. MItä blogia itse kirjoititkaan? Ei kun älä kerro, eiköhän sitä ole jankattu aika tavalla. ohis
[/quote]
[/quote]
En kirjoita blogia. En ole huomiohuora.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:48"]
Tuo saattaa olla totta Helsingissä, siellä nyt muutenkin asuvat kaikki Suomen kummaliisimmat ihmiset ihan tulotasoon katsomatta. Minä tunnen kaikki oman rappuni asukkaat, tosin seinänaapuri on juuri muuttamassa yhdeksän vuoden jälkeen pois. Viereisestä rapusta tunnen meidän autopaikkanaapurin hyvin ja pari muuta melko hyvin. Viereisestä talosta minulla on ystäviä. Tämä on kolmen kolmekerroksisen talon rypäs, joissa on yhteensä yhdeksän rappua.
Tämä siis Turussa sijaitsevassa vuokratalossa. Visvaa ja saastaa en ole nähnyt sitten pätkääkään kymmenen vuoden aikana. Pullan ja grillimakkaran tuoksua on tullut haistelluksi sitten sitäkin enemmän.
[/quote]
Itä-Helsinki on yksi suuri somalighetto.