Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokramurjuissa asutaan saastan ja visvan keskellä.

Vierailija
19.08.2014 |

Löytyipä tällainen blogi, jossa helsinkiläinen huoltomies (tai putkimies, ammatti ei käy selvästi ilmi, eikä tyyppi sitä paljasta), kuvailee niitä kerrostalojen vuokra-asuntoja, joissa hän joutunut heittämään keikkaa. Kertooko hän myös SINUN asunnostasi?:

http://salatut-elamat.blogspot.se/2011_10_01_archive.html

"Kolmessa vuodessa on ehtinyt jo syntyä selkeä käsitys siitä, millaisia ihmisiä missäkin asuu. Ihmiset voi jakaa viiteen ryhmään: 1. vanhukset, 2. lapsiperheet, 3. pariskunnat, 4. yksineläjät ja 5. hullut, alkoholistit, nistit, rikolliset ja erakot. Kaupungin vuokra-asunnoissa asuvista 60-70% voi suoraan laittaa ryhmään numero viisi."

"Lukemattomia kertoja on meinannut tulla oksennus ihmisten (=eläinten) asunnoissa. Kodeista ei näissä tapauksissa voida puhua. Koti merkitsee turvallisuutta, rauhallisuutta, menneisyyden muistoja ja tulevaisuuden suunnitelmia. Se on paikka jossa ihminen kokee olevansa oma itsensä ja jossa hän voi tehdä itselleen tärkeitä asioita.

Sellainen ihminen, joka kokee olevansa oma itsensä paskan ja saastan keskellä voi minun puolestani toteuttaa itseään Tattarisuon kaatopaikalla. Siellä muiden rottien, lokkien ja luteiden seassa voisivat sitten kusta ja paskoa minne ikinä mieli tekee. Syödä ja jemmata pilaantunutta ruokaa niin paljon kuin käsiinsä saa vain haalittua.

Tehdä kaikkia mahdollisia `itselle tärkeitä asioita´, ja lopulta kuolla onnellisena pirin surkastuttamien aivojensa suurimpaan aikaansaannokseen - pahvimajaan, jota voisivat ylpeinä kodikseen kutsua. Todellinen kuolinpesä sanan jokaisessa merkityksessä."

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo tyyppi kirjoita enää? Viimeisin postaus 2012?

Sääli, kerrankin olisi kiinnostanut edes hiukan. Toi muuten mieleen Joe Paskon tyylin.

Tiedätkö, kuka naapurissasi asuu? Tiedätkö, miltä naapurissasi näyttää? Tiedätkö vain sen, että samassa rapussa on 10 tai 20 asuntoa ja joissain niistä asuu lapsiperheitä, vanhuksia tai muita tavallisia ihmisiä. Työni puolesta olen kolmen vuoden aikana käynyt tuhansissa asunnoissa ympäri Suomea ja olen nähnyt satoja ihmisraunioita, jotka ovat pudonneet oravanpyörästä. Ihmisiä, joilla ei ole tulevaisuutta. Ihmisiä, joilla on vain saastainen asunto täynnä tarinoita, joita kukaan muu ei ole päässyt näkemään. Tämä blogi sisältää fiktiivisiä tosi tarinoita salatuista elämistä.

Joe Pasko

http://joepasko.blogspot.fi/

Vierailija
22/22 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo saattaa olla totta Helsingissä, siellä nyt muutenkin asuvat kaikki Suomen kummaliisimmat ihmiset ihan tulotasoon katsomatta. Minä tunnen kaikki oman rappuni asukkaat, tosin seinänaapuri on juuri muuttamassa yhdeksän vuoden jälkeen pois. Viereisestä rapusta tunnen meidän autopaikkanaapurin hyvin ja pari muuta melko hyvin. Viereisestä talosta minulla on ystäviä. Tämä on kolmen kolmekerroksisen talon rypäs, joissa on yhteensä yhdeksän rappua.

Tämä siis Turussa sijaitsevassa vuokratalossa. Visvaa ja saastaa en ole nähnyt sitten pätkääkään kymmenen vuoden aikana. Pullan ja grillimakkaran tuoksua on tullut haistelluksi sitten sitäkin enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi