Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordean laina-asiakkaat! Tiesittekö, että OP maksaa lainan summalle 0,25% bonuksen, jolla voi maksaa kodin vauutukset ja pankin palvelumaksut?

Vierailija
04.08.2021 |

Eli OP-Pohjolan vakuutukset voi maksaa bonuksilla. Jos lainaa on esim. 200 000€, bonus on vuodessa noin 500€.
Nordealla saattaa olla päivittäispalvelujen maksut muuten hieman halvempia ns. hyville asiakkaille, mutta OP:n bonus tekee sen palvelumaksuista ilmaisia ja lisäksi saa esim. kotivakuutuksen maksutta.
En itse ollut tätä tiennytkään. Lisäksi Nordea on muuttamassa 1.9.2021 alkaen mobiilipankkipalvelunsa hintaa ylöspäin 0€ -> 4,50€ /kk tai jos palvelu on laajempi niin 4,50€ -> ~7,95€ /kk.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aiemmin asuntolaina OP:ssa ja siinä oli jokin viiden vuoden kiinteä korkosopimus, eli että korkoa ei nostettaisi sinä aikana vaikka maailmantilanne muuttuisikin.

Noh, sopimus päättyi ja korot olivat juuri silloin todella matalalla. Pyysin päivitystä lainan korkoon, ja sain ihan todella todella surkean tarjouksen heiltä. Se oli vähän niin kuin märkä rätti kasvoille: emme halua pitää sinua asiakkaana.

Vaihdoin sitten pankkia. Ja olen siis aina hoitanut raha-asiani säntillisesti, ja minulla on yksin aika iso asuntolaina.

Vierailija
42/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sekä Nordean että OP:n asiakas ja kyllä Nordea vie voiton palvelussa ja kaikessa muussakin..

Mitä palvelua tarvitset pankilta? Sovelluksen kautta hoituu laskut, tilinsiirrot ja muut toimet. Harvemmin on mitään syytä olla pankkiin yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa syy olla OP:n asiakas on sukulainen pankinjohtajana eli todella halpa lainamarginaali. 

Vierailija
44/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaksi kertaa pyrkinyt OP:n asiakkaaksi. 

1. Sain perintöä ja sen kautta "ylimääräistä" rahaa 100.000e. En halunnut pitää sitä nykypankissa (Nordea) vaan hajauttaa varani useampaan pankkiin joten olisin avannut tilin OP:hen ja sijoittanut rahoja sitä kautta. Osa olisi jäänyt myös kasvamaan korkoa säästötilille. Tämä tapahtui yli 15v sitten jolloin tilillä makuuttamisestakin sai ihan ok koron. Tulos: OP:lta oltiin mielin kielin puhelimessa kun selostin asiaa ja varasin aikaa konttoriin (ainakin silloin piti käydä konttorissa tilin avaamisen takia). Kaikki oli hyvin siihen asti kun sattui tulemaan puheeksi että olen parhaillani äitiyslomalla enkä siis töissä. Palvelualttius tökkäsi siihen, henkilö puhelimessa muuttui todella epäystävälliseksi ja aika tilin avaamiseksi, jonka aikaisemmin piti löytyä "ihan miten sinulle sopii vaikka tänään voit tulla" olikin saatavilla aikaisintaan 1kk kuluttua. Juu ei kiitos. Sijoitin rahat muulla tavalla ilman OP:n asiakkuutta.

2. Vuosi sitten tuli taas tarve hajauttaa rahavaroja useamman pankin kesken. Olin boikotoinut OP:ta siihen asti mutta ajattelin mielessäni että tyhmäähän tämä on kun kerran OP:lla oli tuote joka minulle sopi. Mainostivat suuresti nettisivuillaan että "avaa palvelu x suoraan netissä" joten helpolta vaikutti. Täytin tiedot. Tulos: "Emme valitettavasti voi avata sinulle ko. palvelua sähköisesti, varaathan ajan konttoriimme jotta asia voidaan hoitaa". No en varannut. Vastaava palvelu löytyi Aktiasta ja sain avattua sähköisesti. 

Pitäkää tunkkinne OP:ssa.

Edes rahat eri pankeissa -strategia ei välttämättä auta laajassa pankkikriisissä, jos nurin menisi useampia pankkeja, koska vaikka talletussuoja on 100 000€, niin rahasto, jossa varoja varten on rahaa omaa vain 30-40% kaikkien pankkien talletusvaroista. Eli on mahdollista, että jokainen saa sataantuhanteen saakka 30-40% rahoistaan talletussuojasta, jos oikein huonosti käy. Ja koska pankit ovat kytköksissä toisiinsa, jos joku iso romahtaa, niin toisten isojen pelastaminen voi olla ihan käytännössäkin mahdotonta, vaikka halua olisi.

En itse aio pitää sen takia hirveästi käteisvaroja. Siirrän rahat mieluummin kultaan, koska euron arvon heikentyessä kullan ostovoima pysyy samana eli sen euromäärinen arvo kasvaa.

Ap

Vierailija
45/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai tiesin. Kaikkihan on kuitenkin kilpailuttaneet lainansa ja sitä myöten ovat tietoisia asiasta. Nordean asuntolaina vaan silti tulee halvemmaksi minulle. Pohjola vakuutuksen hinnoissa on älyttömästi ilmaa.

Sama täällä. Me oltaisiin saatu paljon huonommat lainaehdot OP:sta. Siis PALJON. Siksi valittiin Nordea.

Luuleeko ap olevansa ainoa, joka tietää pankkien eroista? 🤦‍♀️

Vierailija
46/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annakun minä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko OP:n trolli?

Eräitä huomioita OP-pankista;

Nettipankki kaatuilee liian usein, jos yrität maksaa jotain ..klo 16.00, et maksa, poikki on.

Usein muinakin aikoina.

Pankissa asiointi todella hankalaa, auki kassapalvelut 9- 12.30, ei hyvä kun se jono on sairaan pitkä.

Bonukset? Minulla tilillä 150k ja bonukset ööö 4 euroo!

Tilimaksut aika korkeet.

Vaihdoin S-pankkii valtaosan tileistä ja vallankin sen käyttötilin.

150 000 € bonus on 375€ vuodessa. Mutta rahan pitää olla säästämiseen tarkoitetulla tilillä, josta voi tehdä neljä nostoa vuodessa maksutta.

Ap

No eipä ole näkynyt. Se on sulkutili jota ei käytetä.

Vierailija
47/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annakun minä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annakun minä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko OP:n trolli?

Eräitä huomioita OP-pankista;

Nettipankki kaatuilee liian usein, jos yrität maksaa jotain ..klo 16.00, et maksa, poikki on.

Usein muinakin aikoina.

Pankissa asiointi todella hankalaa, auki kassapalvelut 9- 12.30, ei hyvä kun se jono on sairaan pitkä.

Bonukset? Minulla tilillä 150k ja bonukset ööö 4 euroo!

Tilimaksut aika korkeet.

Vaihdoin S-pankkii valtaosan tileistä ja vallankin sen käyttötilin.

150 000 € bonus on 375€ vuodessa. Mutta rahan pitää olla säästämiseen tarkoitetulla tilillä, josta voi tehdä neljä nostoa vuodessa maksutta.

Ap

No eipä ole näkynyt. Se on sulkutili jota ei käytetä.

Riippuu tosiaan siitä, millä tilillä rahat ovat.

Ap