Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordean laina-asiakkaat! Tiesittekö, että OP maksaa lainan summalle 0,25% bonuksen, jolla voi maksaa kodin vauutukset ja pankin palvelumaksut?

Vierailija
04.08.2021 |

Eli OP-Pohjolan vakuutukset voi maksaa bonuksilla. Jos lainaa on esim. 200 000€, bonus on vuodessa noin 500€.
Nordealla saattaa olla päivittäispalvelujen maksut muuten hieman halvempia ns. hyville asiakkaille, mutta OP:n bonus tekee sen palvelumaksuista ilmaisia ja lisäksi saa esim. kotivakuutuksen maksutta.
En itse ollut tätä tiennytkään. Lisäksi Nordea on muuttamassa 1.9.2021 alkaen mobiilipankkipalvelunsa hintaa ylöspäin 0€ -> 4,50€ /kk tai jos palvelu on laajempi niin 4,50€ -> ~7,95€ /kk.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Op in jää yet jälkeen digissä

Vierailija
22/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä OP:n markkinointiosastolle! Pientä yritystä nyt edes....

Missäköhän firmassa markkinointiosastolta joku vaivautuisi promoamaan sattumanvaraisilla nettifoorumeilla?

Oli pankkisi tai vakuutusyhtiösi mikä hyvänsä, niin kilpailuttaminen kannattaa. Ei toki pakosti aina kustannukset tipu, mutta tuleepahan tarkistettua jos vaikka tippuisi. Itse perkaan 2-3 vuoden välein eri kustannuksiani läpi ja tarkistan voisinko saada saman palvelun edullisemmin. Jos tippuu hinnat, joskus ei. Kaikki on kotiinpäin, mitä säästää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko op:lla sellaista asuntolainaa mihin voi ottaa lisää perään vaikka remontti rahaa?

Kaikki tutut ovat valittaneet että joka pankista joutuu ottamaan erillisen remontti tai vastaavan lainan ja minä olen aina saanut nordeasta entisen perään lisää rahaa.

Tuon ominaisuuden takia ei kannata vaihtaa pankkia, lisäksi lainassa on jousto jonka rajoissa voi säätää kuukausierää, esim joulukuussa maksaa vain minimin joka on alle 100€.

Vierailija
24/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Olen kaksi kertaa kysynyt lainatarjousta OP:sta, mutta Nordea on molemmilla kerroilla tehnyt paremman vastatarjouksen.

Mulla se saisi olla yli 0,25% parempi, että hinnan takia miettisin asiaa, mutta en vaihtanut pankkia hinnan takia, vaan siksi, ettei pankkikriisi vaikeuttaisi elämääni. Italiasta saattaa lähteä liikkeelle koko maailmaa ravisuttava pankkikriisi. Koska pankit ovat kytköksissä toisiinsa jotenkin (en ole pankkialan asiantuntija). Kauppalehdessä on jo ollut Italialaisten varoituksia, että siellä on joku pieni pankki jo vaikeuksissa. Italiassa on ollut pankeilla lyhennysvapaita (”velkamoratoriot”)koronan takia 31.7.2021 asti, ja kun ne loppvat, niin voi alkaa rasahdella. Tämä oli siis ekonomisti Tuomas Malisen ennustus keväällä 2021 (tai ehkä jo aiemminkin).

Ap

Vierailija
25/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko op:lla sellaista asuntolainaa mihin voi ottaa lisää perään vaikka remontti rahaa?

Kaikki tutut ovat valittaneet että joka pankista joutuu ottamaan erillisen remontti tai vastaavan lainan ja minä olen aina saanut nordeasta entisen perään lisää rahaa.

Tuon ominaisuuden takia ei kannata vaihtaa pankkia, lisäksi lainassa on jousto jonka rajoissa voi säätää kuukausierää, esim joulukuussa maksaa vain minimin joka on alle 100€.

En tiedä. Itsekin aikoinaan otimme Nordeasta asuntoon 20 000€ ylimääräistä lainaa remontteihin ym. Nordeasta ja ei kukaan nikotellut mitään. En edes ole tiennyt, ettei tuo olisi normi? Johtuuko se siitä, että asiakkaalla on antaa muitakin vakuuksia, kuin ostettava asunto, kuten itselläni on aina ollut, eikä pankista?

Ap

Vierailija
26/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että op pohjolan vakuutukset on niin kalliita, kuten vakuutukset yleensäkin että bonukset on äkkiä käytetty ja sitten rahaa alkaa häipymään tililtä.

Vierailija
27/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OP:n digipalvelut on perseestä.

Mitä tarkoitat? En ole juurikaan vielä käyttänyt. Nordean verkkopankki on ainakin laskujen maksussa todella kätevä, se on totta. Onko OP:llä viivakoodin luku laskuissa?

Ap

Vierailija
28/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP oli huippu ennen kun alkoi yhdistäytyä suuriin yksiköihin. Nyt on pankki muiden rinnalla, ei oikeasti enää yksilöllistä palvelua.

Vierailija
29/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko OP:n trolli?

Eräitä huomioita OP-pankista;

Nettipankki kaatuilee liian usein, jos yrität maksaa jotain ..klo 16.00, et maksa, poikki on.

Usein muinakin aikoina.

Pankissa asiointi todella hankalaa, auki kassapalvelut 9- 12.30, ei hyvä kun se jono on sairaan pitkä.

Bonukset? Minulla tilillä 150k ja bonukset ööö 4 euroo!

Tilimaksut aika korkeet.

Vaihdoin S-pankkii valtaosan tileistä ja vallankin sen käyttötilin.

Vierailija
30/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että op pohjolan vakuutukset on niin kalliita, kuten vakuutukset yleensäkin että bonukset on äkkiä käytetty ja sitten rahaa alkaa häipymään tililtä.

Mulla oli Pohjolassa kotivakuutus joka tapauksessa. Mutta siis en usko, että kotivakuutukseni olisi Ifissä nolla euroa, mikä se tulee OP:ssä olemaan. Voisin kuvitella, että vakuutus olisi Ifissä ehkä 150€ per vuosi halvempi, vähän riippuen varmaan summista ja omavastuu vaikuttaa totta kai, mutta siis 150€ säästö ei ole sama, kuin 650€ säästö.

Tästä bonuksesta on tietenkin eniten hyötyä muihin maksuihin heille, joilla on isohkoja lainoja tai iso varallisuus tilillä (siitäkin maksetaan 0,25% bonusta, jos on säästämisen tilillä rahaa).

Ap

Vierailija
31/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Op:n marginaalitarjous oli 0.2% korkeampi kuin danskessa. Bonuksia voi käyttää vain pohjolan vakuutuksiin, jotka olisivat olleet 35% kalliimmst kuin nykyiset. Op:lle siirtyminen oli maksanut minulle jokusen satasen vuodessa.

Minullakin on autovakuutus ifissä, mutta kotivakuutus on Pohjolassa. Se on 650€ vuodessa. Olen maksanut sen aiemmin kahdessa erässä ja niinä kuukausina lasku on tuntunut todella ikävänä kukkarossa. Saan sen jatkossa siis ilmaiseksi. Se on kiva.

Ap

Saat kotivakuutuksen ilmaiseksi?

Vierailija
32/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annakun minä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko OP:n trolli?

Eräitä huomioita OP-pankista;

Nettipankki kaatuilee liian usein, jos yrität maksaa jotain ..klo 16.00, et maksa, poikki on.

Usein muinakin aikoina.

Pankissa asiointi todella hankalaa, auki kassapalvelut 9- 12.30, ei hyvä kun se jono on sairaan pitkä.

Bonukset? Minulla tilillä 150k ja bonukset ööö 4 euroo!

Tilimaksut aika korkeet.

Vaihdoin S-pankkii valtaosan tileistä ja vallankin sen käyttötilin.

150 000 € bonus on 375€ vuodessa. Mutta rahan pitää olla säästämiseen tarkoitetulla tilillä, josta voi tehdä neljä nostoa vuodessa maksutta.

Ap

Vierailija
33/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki bonus systeemit on kusetusta niin se vaan on.

Samoin kun s ryhmä, asiakkaalla maksetetaan kaikki ei ne tyhmiä ole ja saavat ihmiset sitoutumaan ryhmän muihinkin palveluihin.

Vierailija
34/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Op:n marginaalitarjous oli 0.2% korkeampi kuin danskessa. Bonuksia voi käyttää vain pohjolan vakuutuksiin, jotka olisivat olleet 35% kalliimmst kuin nykyiset. Op:lle siirtyminen oli maksanut minulle jokusen satasen vuodessa.

Minullakin on autovakuutus ifissä, mutta kotivakuutus on Pohjolassa. Se on 650€ vuodessa. Olen maksanut sen aiemmin kahdessa erässä ja niinä kuukausina lasku on tuntunut todella ikävänä kukkarossa. Saan sen jatkossa siis ilmaiseksi. Se on kiva.

Ap

Saat kotivakuutuksen ilmaiseksi?

Mulla on se muutenkin Pohjolassa, enkä olisi ollut sitä vaihtamassa. Se on 650€ vuodessa, tulen saamaan niitä bonuksia suunnilleen juuri sen verran.

Ap

Vierailija
35/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki bonus systeemit on kusetusta niin se vaan on.

Samoin kun s ryhmä, asiakkaalla maksetetaan kaikki ei ne tyhmiä ole ja saavat ihmiset sitoutumaan ryhmän muihinkin palveluihin.

Ei ole, aina kannattaa vertailla silti, mikä on itselle paras ja halvin vaihtoehto. Mutta jos tietää, että oma tankkausbomus on vaikkapa 3 snt/l, niin ei haittaa myöskään maksaa sen verran enempää bensasta, koska ostettu bensa nostaa ruuasta saatavaa bonusporrasta ja prosenttia.

Ap

Vierailija
36/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekä Nordean että OP:n asiakas ja kyllä Nordea vie voiton palvelussa ja kaikessa muussakin..

Vierailija
37/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pankit ole ihmisiä, ei ne ole ”auttavaisia” tai ”ystävällisiä”. Kaikki on sattumaa, ja resursseja, OP:lla kaikkein huonoimmat resurssit.

Vierailija
38/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP:ssa kaikki kestää. Kestää, kestää ja kestää.

Sopii hämäläisille.

Vierailija
39/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksi kertaa pyrkinyt OP:n asiakkaaksi. 

1. Sain perintöä ja sen kautta "ylimääräistä" rahaa 100.000e. En halunnut pitää sitä nykypankissa (Nordea) vaan hajauttaa varani useampaan pankkiin joten olisin avannut tilin OP:hen ja sijoittanut rahoja sitä kautta. Osa olisi jäänyt myös kasvamaan korkoa säästötilille. Tämä tapahtui yli 15v sitten jolloin tilillä makuuttamisestakin sai ihan ok koron. Tulos: OP:lta oltiin mielin kielin puhelimessa kun selostin asiaa ja varasin aikaa konttoriin (ainakin silloin piti käydä konttorissa tilin avaamisen takia). Kaikki oli hyvin siihen asti kun sattui tulemaan puheeksi että olen parhaillani äitiyslomalla enkä siis töissä. Palvelualttius tökkäsi siihen, henkilö puhelimessa muuttui todella epäystävälliseksi ja aika tilin avaamiseksi, jonka aikaisemmin piti löytyä "ihan miten sinulle sopii vaikka tänään voit tulla" olikin saatavilla aikaisintaan 1kk kuluttua. Juu ei kiitos. Sijoitin rahat muulla tavalla ilman OP:n asiakkuutta.

2. Vuosi sitten tuli taas tarve hajauttaa rahavaroja useamman pankin kesken. Olin boikotoinut OP:ta siihen asti mutta ajattelin mielessäni että tyhmäähän tämä on kun kerran OP:lla oli tuote joka minulle sopi. Mainostivat suuresti nettisivuillaan että "avaa palvelu x suoraan netissä" joten helpolta vaikutti. Täytin tiedot. Tulos: "Emme valitettavasti voi avata sinulle ko. palvelua sähköisesti, varaathan ajan konttoriimme jotta asia voidaan hoitaa". No en varannut. Vastaava palvelu löytyi Aktiasta ja sain avattua sähköisesti. 

Pitäkää tunkkinne OP:ssa.

Vierailija
40/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tyytyväinen op:n asiakas. Asuntolainan korko tällä hetkellä 0,17 % (niin vanha laina että korko vähennetään marginaalista). Sain tarjouksen uudesta isommasta lainasta 0,54%, mikä sekin on mielestäni tosi hyvä ottaen huomioon, että ostan yli 200 000 e kämppää yksinhuoltajana.

Vakuutukset menee tosiaan suurelta osin bonuksista, mutta kyllä niistä silti lähes nelinumeroinen lasku tulee vuodessa (koti-, matka-, auto- ym vakuutukset.

Sijoitankin, ja siinä on tosi pienet kulut, vai olikohan kuluja "omistaja-asiakkaille" lainkaan, kun säästää indeksirahastoon kuukausittain.

Vakuutusten kalleus on ainoa mikä hiertää, mutta yksinkertaisuuden nimissä on helpointa pitää nekin pohjolassa. verkkopalvelut, mobiilisovellus on musta erinomaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi