Nordean laina-asiakkaat! Tiesittekö, että OP maksaa lainan summalle 0,25% bonuksen, jolla voi maksaa kodin vauutukset ja pankin palvelumaksut?
Eli OP-Pohjolan vakuutukset voi maksaa bonuksilla. Jos lainaa on esim. 200 000€, bonus on vuodessa noin 500€.
Nordealla saattaa olla päivittäispalvelujen maksut muuten hieman halvempia ns. hyville asiakkaille, mutta OP:n bonus tekee sen palvelumaksuista ilmaisia ja lisäksi saa esim. kotivakuutuksen maksutta.
En itse ollut tätä tiennytkään. Lisäksi Nordea on muuttamassa 1.9.2021 alkaen mobiilipankkipalvelunsa hintaa ylöspäin 0€ -> 4,50€ /kk tai jos palvelu on laajempi niin 4,50€ -> ~7,95€ /kk.
Kommentit (47)
En ole, vaan aiempi Nordean vaanoutunut asiakas, joka ei tiennyt mitään muiden pankkien palveluista tai tasokkuuseroista muutenkaan.
Ap
Kertokaa myös OP:n p...a.sk..asta palvelusta ja korkeista palvelumaksuista, jooko? OP on Suonen surkein pankki.
Höpöä.
https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/palvelumme/verkko-mobiilipalvelu…
Terveisin Nordean pienomistaja ja asuntolaina-asiakas.
Nordeassa sain kyllä hyvää palvelua, mutta jos tulee pankkikriisi ja Suomella on varaa pelastaa vain yksi pankki, niin se ei ole Nordea. Ja tällaisessa tilanteessa pankin laina-asiakkaat ottaa uusi pankin omistava taho, enkä uskalla luottaa siihen, että esim. korkokattosopimukset silloin satavarmasti pitävät.
OP rankattiin myös 2015, Bloomberginko se oli jollain listalla, maailman 7 vahvimmaksi pankiksi. Se oli kova suoritus, koska edellä ei ollut edes yhtäkään sveitsiläispankkia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Höpöä.
Niin no joo, sanoin virheellisesti tuon, totta. Oma lainani ei ole asuntolaina, niin en edes nähnyt, että asuntolaina-asiakkaille ei nouse. Tosin sen jälkeen, kun siirrän lainani en ole enää laina-asiakas lainkaan ja jos en ole pankin premiumasiakas,, niin olisin ”normaali” asiakas ja ne maksut nousisivat. Mutta isoimmalla osallahan laina-asiakkaista on asuntolaina, joten kirjoitukseni oli virheellinen.
Ap
Mutta Nordean Premium-asiakkuuden kriteereinä on joko 350 000€ lainat tai 80 000€ sijoitussalkku, joten en onneksi tipahda pois Premiumasiakkuudesta, vaikkei minulla ole tämän siirron jälkeen lainoja Nordeassa. Ts. minulla on sellainen hassu tilanne, että Nordeassa on osakkeita tällä hetkellä 73 000€ arvosta, (plus yksi listaamaton yhtiö 20 000€) joten minun ehkä tarvitsee ostaa 7 000€ :lla jotain pörssistä pysyäkseni Premiumasemassa :D
Ja olen aika pörssivastainen, ei ihan hirveästi huvittaisi ostaa sieltä mitään :D Mitä ostaisin? :) Ap
Op:n marginaalitarjous oli 0.2% korkeampi kuin danskessa. Bonuksia voi käyttää vain pohjolan vakuutuksiin, jotka olisivat olleet 35% kalliimmst kuin nykyiset. Op:lle siirtyminen oli maksanut minulle jokusen satasen vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöä.
Niin no joo, sanoin virheellisesti tuon, totta. Oma lainani ei ole asuntolaina, niin en edes nähnyt, että asuntolaina-asiakkaille ei nouse. Tosin sen jälkeen, kun siirrän lainani en ole enää laina-asiakas lainkaan ja jos en ole pankin premiumasiakas,, niin olisin ”normaali” asiakas ja ne maksut nousisivat. Mutta isoimmalla osallahan laina-asiakkaista on asuntolaina, joten kirjoitukseni oli virheellinen.
Ap
Arvostan. Nordeaa mustamaalataan usein syyttä mm. vuosikymmenen vanhojen rahanpesujuttujen takia edelleen, mutta siihen porukkaan et selvästi kuulunutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Op:n marginaalitarjous oli 0.2% korkeampi kuin danskessa. Bonuksia voi käyttää vain pohjolan vakuutuksiin, jotka olisivat olleet 35% kalliimmst kuin nykyiset. Op:lle siirtyminen oli maksanut minulle jokusen satasen vuodessa.
Itse en luota Danskeen, siksi en menisi sinne. En myöskään siksi, että Nordealla oli Apple Pay ja nyt se on onneksi myös OP:llä. Lisäksi Nordean verkkopankki ja mobiilipalvelut olivat hyvät ja kattavat, ja OP:n verkko- ja erityisesti mobiilipankki vaikuttavat aivan erinomaisilta. Todella selkeät toiminnot.
Jos tulee pankkikriisi, miten käy Dansken.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöä.
ApArvostan. Nordeaa mustamaalataan usein syyttä mm. vuosikymmenen vanhojen rahanpesujuttujen takia edelleen, mutta siihen porukkaan et selvästi kuulunutkaan.
Juu. Mä en lähde Nordealta siksi, että se olisi huonosti palvellut, päinvastoin. He ovat aina auttaneet minua tarvittaessa lyhennysvapailla jo ennen koronaa yms yms. Ja kaikki on toiminut asiallisesti.
Ap
Totta kai tiesin. Kaikkihan on kuitenkin kilpailuttaneet lainansa ja sitä myöten ovat tietoisia asiasta. Nordean asuntolaina vaan silti tulee halvemmaksi minulle. Pohjola vakuutuksen hinnoissa on älyttömästi ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on autovakuutus ifissä, mutta kotivakuutus on Pohjolassa. Se on 650€ vuodessa. Olen maksanut sen aiemmin kahdessa erässä ja niinä kuukausina lasku on tuntunut todella ikävänä kukkarossa. Saan sen jatkossa siis ilmaiseksi. Se on kiva.
Ap
Toisaalta OP:n marginaalitarjoukset ovat ilmeisesti aina korkeammat. Näillä bonuksilla pelataan tarjous kuitenkin kilpailijoita niukasti alemmaksi. Tartuimme tähän vastenhakoisesti, koska he tuputtivat aggressiivisesti korkokattoa ja takaisinmaksuturvaa ja heikensivät marginaalitarjousta kieltäytyessämme. Suunnitelmana on maksaa lainasta neljäsosa pois ja sen jälkeen kilpailuttaa pankit uudemman kerran. OP:n visaakaan ei enää kannata käyttää, kun Norwegian maksaa 0,5 % hyvityksen heidän Visansa käytöstä lentopisteiden sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai tiesin. Kaikkihan on kuitenkin kilpailuttaneet lainansa ja sitä myöten ovat tietoisia asiasta. Nordean asuntolaina vaan silti tulee halvemmaksi minulle. Pohjola vakuutuksen hinnoissa on älyttömästi ilmaa.
Ei ole älyttömästi ilmaa. Kun kilailutin kotivakuutusta, if ei ollut oleellisesti halvempi.
Lisäksi en ainakaan itse ole yleensä saanut parempia asuntolainatarjouksia muilta, tosin en ollut tainnut OP:stä kysyäkään, koska en missään tapauksessa halunnut vaihtaa pankkiani silloin, kun ekan lainani aikoinaan otin. Olin varmaan tavallaan tyhmä, koska muistaakseni he mainitsivat tuon bonuksen jo silloin, mutta se oli varmaan niin pieni, ettei kiinnostellut. Plus, että olen kyllä halunnut olla Nordean asiakas kaikki nämä vuodet tähän asti, pidin käytännössä kaikkia muita pankkeja juntteina maalaispankkeina :Dd Mutta koska mulla on muut syyt vaihtaa pankkia, kuin asettua maalle ja ryhtyä landepankin asiakkaaksi, niin hei, se on ”vaan” pankki!
Lisäksi TOIVON, että mun i tarttis edes vaihtaa palkkatiliä OP:iin eikä pääomatulojenkaan tiliä. Saa nähdä. Lainaa ei ole vielä allekirjoitettu.
Ap
Terveisiä OP:n markkinointiosastolle! Pientä yritystä nyt edes....
Olen kaksi kertaa kysynyt lainatarjousta OP:sta, mutta Nordea on molemmilla kerroilla tehnyt paremman vastatarjouksen.
Lisäksi OP näköjään lähettää ilmoituksen viesteihin ennakkoon sen kuun palvelumaksuista, jotka ovat siis maksettaviksi kertyneet ja jotka veloitetaan. En ole ainakan huomannut missä Nordea ilmoittaa tällaista. Tarkoitan, että palvelu on ollut koko ajan hyvin läpinäkyvää ja informoivaa. Nordealla enemmän odoteaan, että asiakas selvittää kaikkea itse. OP on enemmän ”for dummies” (tai kiireisille ja huithapeleille), koska panostavat mielestäni siihen, että asiakas ymmärtää myös ikävät puolet sopimuksissa tai omat velvollisuutensa. Tämä on hyvä. Meinaan, kun maailma muuttuu, eikä itsekään enää nuorru, niin on hyvä, mitä vähäisempi on riski siihen, että jotain menee ohi tms.
Ap
Tiesitkö että nordea saa on loistavat sijoituspalvelut jotka toimii myös mobiilissa
Oletko OP:n trolli?