Kävelytuoli vauvalle?
Paljonko maksaa?
Minkä ikäisen lapsen voi laittaa kävelytuoliin?
Onko jotain haittaa?
Entä hyötyä?
Kommentit (18)
Voi hidastaa kävelemään oppimista. Aiheuttaa tapaturmia, kypärä ainakin päähän jos tästä huolimatta hankit. Tästä oli oikein tutkimuskin jossain englanninkielisessä lääkärilehdessä, en nyt jaksa hakea, olisiko ollut BMJ eli British medical Journal
päinvastoin, rupesi varvastamaan..siinä sitten jokunen kuukausi pideltiin sisälläkin ollessa kenkiä pikkusella..ei kivaa ollut
Ei tarvittu kypärää, lapsi oppi ihan normaalisti kävelemään, ei varvistanut. En enää muista minkä ikäisenä siihen laitettiin. Voisiko ehkä olla 8kk?
Eli jos lapsi ei ole tuolissa koko ajan niin ei ole mitään haittaa.
Maksoi 50e ja meille ei ainakaan tuottanut harmia. Poika ei varvistanut, lähti kävelemään normaalisti 1v iässä. Mutta kovin pitkiä aikoja sitä ei käytetty. Poika oli siinä vain kun mun piti esim. laittaa ruokaa tms. eli lyhyitä aikoja ja ei edes päivittäin.
Hyppykiikku on kehittävämpi. Mutta paras lapsen on olla lattialla lelujensa kanssa.
Hyppykiikku toinen täysin turha kapistus. Osalla lapsista tulee hyppykiikun takia hyvin hankala varvastaminen
Meidän kahdella ekalla ei ollut (molemmat kävelivät ' vasta' 1v2kk), kolmannelle hankitiin -onneksi! Saa edes aamukahvin juoda rauhassa kun poika viihtyy hetken tuolissa.
Meillä oli myös hyppykiikku.
Mutta näissä on kait juuri se ettei lasta pidetä siinä aamusta iltaan. Mutta kyllä mä kans olin tyytyväinen noihin vempeleisiin kun toinen viihtyy niiden kanssa.
Työssäni valitettavasti näen viikottain esimerkiksi hyppykiikun aiheuttamia harmeja. kaikille lapsille niitä ei onneksi tule. Kävelytuolissa valistus on mennyt jo perille eikä niitä kovin paljon hankita.
varvistamista. Kenkien pitäminen pienellä on tosiaan aika kurjaa, meillä jouduttiin muusta syystä pitämään. Ei ollut kivaa, kun koko 18 oli liian iso pikkuiselle seisojalle. Kyllä äiti voi hankkia helpotusta arkeen muillakin keinoilla, viitaten jonkun aiempaan katkeransävyiseen vastaukseen. Terv. äiti x 4
Vierailija:
Kyllä äiti voi hankkia helpotusta arkeen muillakin keinoilla Terv. äiti x 4
sitterissä olostaan, hyppykiikusta ja kävelytuolista.
Istumaan oppi ilman tukea vajaa 7kk ja varvistanut ei ole koskaan ja ihan " normaalisti" tosiaan lähti kävelee
Minulla on siis 4 reilusti alle kolmessa vuodessa syntynyttä lasta, ja kiitollisena totean, että lapsista kovasti välittävä mies ja lisäksi lähellä sukua.
Mutta se helpotus: kaikki hommat tehdään, kun voidaan, esim. lasten unten aikana. Tasosta pitää myös karsia. Tärkeimmät ensin (eli meillä siis lapset). Ruoanlaittoa voi helpottaa paljon tekemällä paljon kerralla, ja yksinkertaista, mielellään uunissa ettei tarvitse niinkään vahtia. Lehden luku ja kahvin juonti onnistuu seisaaltaankin (kylmä kahvi onkin kauneuteni salaisuus...). Lelujen vaihto ajoittain " uusiin" eli vanhat piiloon, toisia esiin. Kodin " lapsisopivuus" siten, että voi olla varma, ettei ole vaaranpaikkoja. Tärkeimpänä varmaan oma hyvä tuuli - ei helppoa aina, mutta asiat ovat tosi paljon iisimpiä, jos on hyvällä tuulella. Lapsiin äidin tuuli tarttuu kovasti.
Eipä silti, en voi sanoa, että elämäni olisi kovin helppoa viime vuosina ollut.
Vierailija:
Minulla on siis 4 reilusti alle kolmessa vuodessa syntynyttä lasta, ja kiitollisena totean, että lapsista kovasti välittävä mies ja lisäksi lähellä sukua.Mutta se helpotus: kaikki hommat tehdään, kun voidaan, esim. lasten unten aikana. Tasosta pitää myös karsia. Tärkeimmät ensin (eli meillä siis lapset). Ruoanlaittoa voi helpottaa paljon tekemällä paljon kerralla, ja yksinkertaista, mielellään uunissa ettei tarvitse niinkään vahtia. Lehden luku ja kahvin juonti onnistuu seisaaltaankin (kylmä kahvi onkin kauneuteni salaisuus...). Lelujen vaihto ajoittain " uusiin" eli vanhat piiloon, toisia esiin. Kodin " lapsisopivuus" siten, että voi olla varma, ettei ole vaaranpaikkoja. Tärkeimpänä varmaan oma hyvä tuuli - ei helppoa aina, mutta asiat ovat tosi paljon iisimpiä, jos on hyvällä tuulella. Lapsiin äidin tuuli tarttuu kovasti.
Eipä silti, en voi sanoa, että elämäni olisi kovin helppoa viime vuosina ollut.
oli molemmat,eikä mitään haittaa niiden käytöstä tullu. Poika oppi kävelemään 10kk ikäisenä. Ja olen aikonut ottaa ne käyttöön myös tyttärellemme.
oli myös molemmat ja kävelemään ovat oppineet 1v iässä.
Tärkeäähän siinä on, että korkeus on oikea. ei liian ylhäällä niin että lapsella yltää vain varpaat maahan, vaan kantapään täytyy yltää maahan. Ja tietysti ettei pidetä liian pitkiä aikoja kerrallaan.
Voi muistan sen riemun kun poika 8kk vanhana huomasi, että " rollaattorilla" pääsee kivasti ympäri kämppää :)
Ja hyppykiikussa pomppimista melkein hiki hatussa. En olisi niin kauaa jaksanut käsillä itse hyppyyttää.
Molemmat osasivat siinä vaiheessa jo ryömiä ja kontata, joten siihen ei ollut vaikutusta.
motoriikalle vai mille....