G:Onko täällä muita onnettomia työttömiä? Oma kalenteri tyhjänä koko syksyn. Mies pääsee huomenna töihin, lapset ensi viikolla kouluun, itse mätänen kotona :(
Ei sosiaalista elämää, ei ystäviä. Vain minä ja Netflix.
Kommentit (34)
Joojoo. Sinä ja sun iänikuiset ulinasi.
Miksi olisin onneton?
Mulla riittää puuhaa kotona, sisällä ja ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisin onneton?
Mulla riittää puuhaa kotona, sisällä ja ulkona.
Jaa, no, minua kotityöt ei tee onnelliseksi, ovat pakollinen paha. Siksi meillä ei ole kummoinen piha. Ap
Mene opiskelemaan, se on hauskaa! Ammattikouluissa on jatkuva haku ja paljon linjoja valittavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisin onneton?
Mulla riittää puuhaa kotona, sisällä ja ulkona.Jaa, no, minua kotityöt ei tee onnelliseksi, ovat pakollinen paha. Siksi meillä ei ole kummoinen piha. Ap
Miksi alapeukkuja?
Vierailija kirjoitti:
Mene opiskelemaan, se on hauskaa! Ammattikouluissa on jatkuva haku ja paljon linjoja valittavana.
Ei varaa opintotukeen.
Olen opiskellut jo omaehtoisella ammatin
Olen kyllä hakenut työvoimakoulutukseen 2x tänä vuonna, en päässyt. Nyt hakemus vireillä, pitäkää peukkuja. Ap
Mun mielestä on aika surullista, jos ihmisen ainoa harrastus on työ. Ellei se ole joku tosi mielenkiintoinen työ, niin työ on vaan välttämätön paha, jolla ei ole mitään merkitystä.
Ap, olet 36v kolmen lapsen työtön äiti. 2 ammattia, velkaa ja aina vingut täällä.
Mene jakamaan postia tai henkilökohtaiseksi avustajaksi. Työkokeiluun päiväkotiin niin pääset heti tekemään keikkaa päikkyihin kun siellä on työvoima pulaa.
Mua risoo työttömyydessä vain yksi asia. Jatkuvasti saa pelätä millä verukkeella työkkäri laittaa karenssiin. Koitan täyttää kaikki ehdot mutta silti stressiä pukkaa. Tämä on niin älytöntä että alan ymmärtää miksi joudutaan mielenterveyden takia eläkkeelle.
Voisipa joskus oikeasti huilata ja olla vaan, parasta että lapset koulussa tai jossain ja akka töissä pitkää päivää.
Po rnhub premium, iso televisio ja home alone voide.
Koko kesän tehnyt taas 10-12h/pv/6pv/viikko.
Työtön ja onneton kyllä, mutta eri syystä. Minulla ei ole vapaa-ajan ongelmia, olen koko ajan kuolemanväsynyt, siitä pitää huolen muistisairas äitini. En ole virallisesti hänen omaishoitajansa, mutta käytännössä kyllä, ilman palkkaa vain. Olisin tosi onnellinen, jos saisin muutaman viikon rentoutua Netflixin parissa. Vaihdetaanko elämiä?
Ala liikkumaan. Ihan ilmaiseksi voi tehdä paljonkin.
Sama tilanne täällä. Ainoa keinoni tyhjyyden tunteeseen on askarrella aarrekarttoja. Teemaksi olen ottanut syksyn ja mitä toivon siltä. Se selkeyttää ja jättää kytemään ajatuksia, miten edetä toivettani kohden.
MYös toivelistat, millaisen työpaikan haluan. Pitää tietysti olla realisti ja toivoa astronautin homman sijaan vaikkapa osa-aikaista työtä. Painottaako palkkaa vai työkavereita tai työn mielekkyyttä. Niin tein ja aloitin TE-tston ammatinvalintapsykologilla, joka tsemppasi uskomaan itseeni. Se oli jo yksi askel ja millaisia mahdollisuuksia minulla olisi. Sain psykologilta puollon työkokeiluun ja hieman ovea auki, jos löytyisi minun osaamista vastaavia töitä vaikkapa kolmannelta sektorilta ja joissa työkokeilupaikkoja myös olisi saatavilla helpommin.
Yleensä yksi asia johtaan toiseen, vaikka kuinka uskoisi ettei mikään ensin vaikuta hyvältä
Nyky systeemi on perseestä, ne kenellä on töitä joutuvat tekemään ihan helvetisti ja toiset ei pääse töihin ollenkaan.
Meillä työt vielä vääristyneet täysin, talvella on lomautuksia, kaikilla muilla paitsi mulla ja koko kesän joutunut tekemään ihan vi - tusti töitä taas.
Kesäloma alkaa vasta 16.8
Lasten kanssa en päässyt taas tekemään oikein mitään koko kesänä.
Olen työtön, ja minulla on kyllä tekemistä ihan yllin kyllin ja jopa sosiaalista elämääkin (Netflixiä ei, kun ei ole moiseen aikaa). Mutta rahan puute tässä ahdistaa!
Vierailija kirjoitti:
Ala liikkumaan. Ihan ilmaiseksi voi tehdä paljonkin.
Joo ilmaiseksi pääsee töihinkin melkein mihin vain. Ei kiitos työstä pitää saada palkkaa.
Ei varmaan lohduta jos kovasti toivot sitä työtä mutta itsellä on työ, jossa huono ilmapiiri ja seläntakana puhumista paljon eli onneton olo siitä. Vapaa-ajalla kalenteri myös täysin tyhjä, ei ystäviä eikä yhtään mitään minkä voimin jaksaa taas kohta koittava pimeys ja pitkä talvi. Koita keskittyä lapsiisi ja tehdä kaikkea mukavaa heidän kanssa 🤗