Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelu ja äippäloma..

27.08.2006 |

Opiskelen ammattikorkeessa ja mulla on la 12.12. Äippäloma alkaisi 6.11.. Ensimmäiset äitiyslomarahat saa kuitenkin vasta joulukuussa, joten mitä tässä pitäisi tehdä? Pystyykö opintotukea saamaa vielä marraskuulle, jos yrittäisi vielä käydä koulussa? Siis vaikka äitiysloma olisikin jo alkanut.. Vai pitääkö tosiaan olla ilman rahaa se marraskuu??

Voisitteko kertoa omia kokemuksia.. Ja vinkkejä:)

Mietityttää nää asiat..

Kommentit (5)

1/5 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laralei:

Opiskelen ammattikorkeessa ja mulla on la 12.12. Äippäloma alkaisi 6.11.. Ensimmäiset äitiyslomarahat saa kuitenkin vasta joulukuussa, joten mitä tässä pitäisi tehdä? Pystyykö opintotukea saamaa vielä marraskuulle, jos yrittäisi vielä käydä koulussa? Siis vaikka äitiysloma olisikin jo alkanut.. Vai pitääkö tosiaan olla ilman rahaa se marraskuu??

Voisitteko kertoa omia kokemuksia.. Ja vinkkejä:)

Mietityttää nää asiat..

Mä nostin opintotukea vielä helmikuunkin, kun laskettu aika oli maaliskuun alkupäivinä ja siinä olis tosiaan jääny aika pitkä väli rahattomana. Täytyy tietty vaan huolehtia, että saa tarpeeks opintoviikkoja kasaan, ettei tarvi opintotukia sit takasin maksella. Siis ei oo mitään estettä ainakaan jos saat vaan minimiäitiyspäivärahaa. Jos äitiyspäivärahasi on korkeampi kuin minimi, niin sitten en tidä vaikuttaako se tuohon korotukseen jotenkin (laskee minimiksi tai jotain..)

Vierailija
2/5 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minimirahahan sieltä tulee.. Pitää käydä sit kelassa vielä noista vaikka puhumassa. Kun pitää kuitenkin olosuhdemuutosilmotus tehä..

Mut se ei siis vaikuta siihen äippärahaan jos vielä opiskelee sen viimisen kuun..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivaa !

Kannattaa tarkkaan selvittää noi asiat Kelan kanssa, jotta ei sitten joudu maksamaan takaisin jossain vaiheessa. Itse opiskelin tokavikan vuoteni raskaana sekä viimeisen ollesani äitiyslomalla ja vanhempain vapaalla, irtisanouduin silloin kokonaan opintutuen piiristä ! Pää periaate on kuitekin se, ettei Kelalta voi saada kahta tukea yhtäaikaa

Tsemmpiä opintoihin, reippaana vaan pois mahdollisimman paljon nyt koska vauvelin kanssa opiskelu on jokseenkin haastavaa : )

Vierailija
4/5 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minimiäippärahaa ja opintotukea voi nykyisin saada yhtä aikaa. Tärkeää on tietenkin muistaa, että opintoja täytyy sitten kertyä jokaiselle maksetulle kuukaudelle!

Eli voit nostaa hyvin sen marraskuun opintotukea!

Vierailija
5/5 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeytti paljon:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi