Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vauvalle haitaksi ettei ole lainkaan ulkona?

Vierailija
19.08.2014 |

Ei edes nuku ulkona. Kyse noin 4kk ikäisestä vauvasta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan päästä ulos, kannattaa pitää visusti sisällä ihan sinne täysi-ikäisyyteen asti.

Vierailija
2/25 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole omasta lapsesta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion pitää lapsen sisällä 18-vuotiaaksi ja sittenkin ulos vain pieniä hetkiä kerrallaan.

Vierailija
4/25 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että asiaa on tutkittu.

Vierailija
5/25 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän raitis ilma tee kaikille hyvää.

Vierailija
6/25 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan aiheuttaako ongelmia vanhempana kun eivät vie ulos lainkaan. Helteillä parempi nukuttaa sisällä viileämmässä ilmastoidussa asunnossa mutta nyt on viileää joten hyvin nukkuisi ulkona.

Kyse ei ole lapsen tai äidin huonosta voinnista/sairaudesta. Äitikin valkoisempi kuin lakana.

Ap

Vierailija
7/25 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitis ilma tekee varmasti hyvää, mutta vielä enemmän olisin huolissani niistä syistä... Miksi lasta ei viedä ulos? Vanhemmat erakkoja? Eivät uskalla lähteä vauvan kanssa minnekään? Masennusta?

Vierailija
8/25 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa. Koiriakaan ei viedä päivän aikana ulos. Mietin että olisiko ls-ilmoituksen paikka jospa perhe tarttis apua?! Ap

Vierailija
9/25 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voit tietää etteivät koskaan käy pihalla? Kyttäätkö heitä jostain? Asut samassa talossa ja tuijotat jatkuvasti heidän ulko-oveaan, en ymmärrä..? Valaise

Vierailija
10/25 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap nyt vain huolissasi, koska nukuttavat sisälle, vai eivätkö poistu asunnosta? Eihän nyt kenenkään tarvitse nukuttaa lasta ulkona, eihän niin tehdä oikein missään muualla, kuin Suomessa. Mutta olisi varmasti ihan tervettä käydä välillä kodin ulkopuolellakin...

Vierailija
11/25 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on se käsitys, että valtaosassa läntistä maailmaa vauvoja ei juurikaan ulkoiluteta.

Tuo asia on varmasti paljon haitallisempi koirille, on todella väärin koiria kohtaan, jos eivät juurikaan pääse ulos ja saa liikuntaa!

Vierailija
12/25 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vauvoja ole nukutettu ulkona, koska asuinmaassa se ei ole tapana, ja sosiaaliviranomaiset olisivat tulleet nopeasti tutuksi jos lapsen olisi nähty nukkuvan ulkona yksin. Mutta tietenkin ulkona on käyty esim. kaupassa tai kävelylenkeillä. Ihan normaaleja tenavia noista on tullut.

Vierailija
13/25 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 08:22"]

Mietin vaan aiheuttaako ongelmia vanhempana kun eivät vie ulos lainkaan. Helteillä parempi nukuttaa sisällä viileämmässä ilmastoidussa asunnossa mutta nyt on viileää joten hyvin nukkuisi ulkona.

Kyse ei ole lapsen tai äidin huonosta voinnista/sairaudesta. Äitikin valkoisempi kuin lakana.

Ap

[/quote]

Eihän nyt vauvan ulkona tarvi nukkua. Ei meidänkään lapsi vauvana nukkunut koskaan ulkona. Mitä ongelmia siitä tulisi? Nyt lapsi 2-vuotias ja ulkoilee ihan normaalisti ja on terve.

Vierailija
14/25 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huolissani kun äiti ja vauva eivät poistu asunnosta lainkaan. Naapurista siis kyse.

Olen itse päivät kotona sairaslomalla ja oleilen paljon omalla pihalla (muualle en pääse) ja naapurin ulko-ovi vastapäätä. Muuta kautta eivät pääse ulos.

Toinen naapuri (joka varsinainen kyylä) on kiinnittänyt huomiota tähän myös. Tämä naapuri kyttää kaikkia liikkeitä.

Mietin tarttisko perhe/äiti apua masennukseen tms. Käy vauvaa sääliksi kun ei pääse ulos lainkaan.

Ap

Vierailija
15/25 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä kysymys, että onko äiti masentunut jos ei koskaan poistu kotoa. Mutta lapsen ulkoilu ei kyllä tähän liity.

Vierailija
16/25 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 08:35"]

Olen huolissani kun äiti ja vauva eivät poistu asunnosta lainkaan. Naapurista siis kyse.

Olen itse päivät kotona sairaslomalla ja oleilen paljon omalla pihalla (muualle en pääse) ja naapurin ulko-ovi vastapäätä. Muuta kautta eivät pääse ulos.

Toinen naapuri (joka varsinainen kyylä) on kiinnittänyt huomiota tähän myös. Tämä naapuri kyttää kaikkia liikkeitä.

Mietin tarttisko perhe/äiti apua masennukseen tms. Käy vauvaa sääliksi kun ei pääse ulos lainkaan.

Ap

[/quote]

No ei sitä vauvaa nyt tuon takia tarvi sääliä. En minäkään ensimmäisinä kuukausina käynyt vauvan kanssa juuri missään. Tuon ikäinen vauva tarvii ruokaa, läheisyyttä ja unta, ne riittävät hänelle.

Vierailija
17/25 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 08:35"]Olen huolissani kun äiti ja vauva eivät poistu asunnosta lainkaan. Naapurista siis kyse.

Ap

[/quote]

Mä en haluais olla sun naapuri, mutta entä jos ulkoilevat ennen kuin saat perseesi ylös sängystä aamuisin, jos olet kotona kaiket päivät? Käytkö vessassa, suihkussa? Jos livahtavat tällä välin, vai onko sulla videokuvaus?

Vierailija
18/25 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: mene heille kylään ja ehdota että haluaisit työnnellä vauvaa ulkona rattaissa että ois kiva joo :) muuta et voi tehdä kuin auttaa.

Vierailija
19/25 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustako puhut? Meidän vauva vihaa vaunuja, huutaa niissä suoraa huutoa. Eikä muutenkaan nuku päiväunia, on siitä erikoinen. Vaunulenkit ovat mahdottomuus.

Käydään hänen kanssaan kyllä muuallakin, esim. mummolassa, kaupassa jne. Just tehtiin reissu Kuopioon ja sitä ennen toiselle paikkakunnalle.

Ei, vauva ei välttämättä tarvitse vaunulenkkejä, hän voi saada muutakin aktiviteettia. Vahingollisempaa se varmaan olisi väkisin huudattaa vaunuissa.

Vierailija
20/25 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan oli kiva ulkoilla lastenvaunujen kanssa, sai samalla itse liikuntaa ja vauva nukkui tyytyväisenä. Välillä istahdin lukemaan. Haikeena monet kerrat muistellut koko lapsuusaikaa ja lapseni tänävuonna täysi-ikäinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän