Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nyt saanut sairausajalta palkan

Vierailija
03.08.2021 |

Mutta miten nyt kun siirtyy kelan rahoille? Kuka hoitaa paperit kelaan ja milloin tulee rahaa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä hoidat paperit kelaan. Aikuinen.

Vierailija
2/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ei maksa palkkaa vaan be lähettää paperit kelang ja sieltä tulee hyvinâä joskus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä hoidat paperit. Varaudu siihen, että päätös kestää pitkään.

Vierailija
4/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vittua sä selität? .

Miksi olet noin ILKEÄ!! Ap.

Vierailija
5/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoiten teet jatkohakemuksen kirjautumalla Kelan sivuille. Sieltä löytyy ohjeetkin.

Vierailija
6/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy onko työnantaja antanut sinut kelan hoitoon

Vierailija
7/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N57 kirjoitti:

Sinä hoidat paperit. Varaudu siihen, että päätös kestää pitkään.

Jatkohakemukset käsitellään nopeammin mitä ihan uudet.

Vierailija
8/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun maksiaika on täynnä kela maksaa

Vierailija
9/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauspäivärahan jatkuminen vaatii ainoastaan lääkärintodistuksen, ei enää uutta hakemuslomaketta. Työnantaja yleensä ilmoittaa mihin saakka palkkaa maksetaan, milloin sen määrä on 2/3 palkasta, milloin 1/3 palkasta jne. Kun se päättyy, koko summa maksetaan sinulle (hakijalle itselleen) eikä enää työnantajalle.

Vierailija
10/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairauspäivärahan jatkuminen vaatii ainoastaan lääkärintodistuksen, ei enää uutta hakemuslomaketta. Työnantaja yleensä ilmoittaa mihin saakka palkkaa maksetaan, milloin sen määrä on 2/3 palkasta, milloin 1/3 palkasta jne. Kun se päättyy, koko summa maksetaan sinulle (hakijalle itselleen) eikä enää työnantajalle.

Niinkö? Onko tuo muuttunut? Muutama vuosi sitten minun piti tehdä itse hakemus, kun työnantajan palkanmaksuvelvollisuus loppui. Ihan samalla sairaslomatodistuksella mentiin.

Vierailija
11/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä hain Kelan sairauspäivärahaa heti samalla kun olin saanut käsiini sen lääkärintodistuksen, jolla sain 4 viikkoa saikkua. Tiesin, että Kelan kanssa kestää, joten miksi aikailla? Siihen hakemukseen piti vaan laittaa, miltä ajalta työnantaja maksaa sairausajanpalkkaa. Verokortinkin tilasin Kelalle, ettei mee poskettomat verot siitä. 

Vierailija
12/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työnantaja hoitaa paperit kelaan ja sitten sen jälkeen kela maksaa

Vierailija
13/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa

Vierailija
14/15 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Onko tuo muuttunut? Muutama vuosi sitten minun piti tehdä itse hakemus, kun työnantajan palkanmaksuvelvollisuus loppui. Ihan samalla sairaslomatodistuksella mentiin.

Olin pitkään sairaslomalla 2018, kaikki meni työnantajan kautta.

Vierailija
15/15 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä hain Kelan sairauspäivärahaa heti samalla kun olin saanut käsiini sen lääkärintodistuksen, jolla sain 4 viikkoa saikkua. Tiesin, että Kelan kanssa kestää, joten miksi aikailla? Siihen hakemukseen piti vaan laittaa, miltä ajalta työnantaja maksaa sairausajanpalkkaa. Verokortinkin tilasin Kelalle, ettei mee poskettomat verot siitä. 

???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä