Olen nyt saanut sairausajalta palkan
Mutta miten nyt kun siirtyy kelan rahoille? Kuka hoitaa paperit kelaan ja milloin tulee rahaa?
Kommentit (15)
Työnantaja ei maksa palkkaa vaan be lähettää paperit kelang ja sieltä tulee hyvinâä joskus
Sinä hoidat paperit. Varaudu siihen, että päätös kestää pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vittua sä selität? .
Miksi olet noin ILKEÄ!! Ap.
Helpoiten teet jatkohakemuksen kirjautumalla Kelan sivuille. Sieltä löytyy ohjeetkin.
Kysy onko työnantaja antanut sinut kelan hoitoon
N57 kirjoitti:
Sinä hoidat paperit. Varaudu siihen, että päätös kestää pitkään.
Jatkohakemukset käsitellään nopeammin mitä ihan uudet.
Eli kun maksiaika on täynnä kela maksaa
Sairauspäivärahan jatkuminen vaatii ainoastaan lääkärintodistuksen, ei enää uutta hakemuslomaketta. Työnantaja yleensä ilmoittaa mihin saakka palkkaa maksetaan, milloin sen määrä on 2/3 palkasta, milloin 1/3 palkasta jne. Kun se päättyy, koko summa maksetaan sinulle (hakijalle itselleen) eikä enää työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Sairauspäivärahan jatkuminen vaatii ainoastaan lääkärintodistuksen, ei enää uutta hakemuslomaketta. Työnantaja yleensä ilmoittaa mihin saakka palkkaa maksetaan, milloin sen määrä on 2/3 palkasta, milloin 1/3 palkasta jne. Kun se päättyy, koko summa maksetaan sinulle (hakijalle itselleen) eikä enää työnantajalle.
Niinkö? Onko tuo muuttunut? Muutama vuosi sitten minun piti tehdä itse hakemus, kun työnantajan palkanmaksuvelvollisuus loppui. Ihan samalla sairaslomatodistuksella mentiin.
Kyllä mä hain Kelan sairauspäivärahaa heti samalla kun olin saanut käsiini sen lääkärintodistuksen, jolla sain 4 viikkoa saikkua. Tiesin, että Kelan kanssa kestää, joten miksi aikailla? Siihen hakemukseen piti vaan laittaa, miltä ajalta työnantaja maksaa sairausajanpalkkaa. Verokortinkin tilasin Kelalle, ettei mee poskettomat verot siitä.
Meillä työnantaja hoitaa paperit kelaan ja sitten sen jälkeen kela maksaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Onko tuo muuttunut? Muutama vuosi sitten minun piti tehdä itse hakemus, kun työnantajan palkanmaksuvelvollisuus loppui. Ihan samalla sairaslomatodistuksella mentiin.
Olin pitkään sairaslomalla 2018, kaikki meni työnantajan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä hain Kelan sairauspäivärahaa heti samalla kun olin saanut käsiini sen lääkärintodistuksen, jolla sain 4 viikkoa saikkua. Tiesin, että Kelan kanssa kestää, joten miksi aikailla? Siihen hakemukseen piti vaan laittaa, miltä ajalta työnantaja maksaa sairausajanpalkkaa. Verokortinkin tilasin Kelalle, ettei mee poskettomat verot siitä.
???
Sinä hoidat paperit kelaan. Aikuinen.