Ollaan lomamatkalla Helsingissä ja vaimolle ei taaskaan kelpaa mikään
Ei syödä tuolla, tuonne en jaksa mennä, mennään hotellihuoneeseen katsomaan telkkaria ja ostetaan Siwasta kolmioleivät mukaan. Kaksi päivää pitäisi vielä kestää tuota kiukuttelua. Oma ideansa oli lähteä reissuun ja nyt ei halua tehdä mitään. Pelkkää nalkutusta koko ajan.
Lähdin yksin hotellin terassille ja vedän kohta perseet:
Kommentit (29)
Vaimolla on nälkä, kysy respasta hyvä ravintola ja taksilla sinne.
Siwoja ei oo ollu olemassa 8 vuoteen
Vierailija kirjoitti:
Olen havainnut, että jos ei käytä alkoholia, matkailu on vähän tylsää.
KAIKKI illanviettotavat näyttävät kietoutuvan alkoholin ympärille.
Kuten nyt ap terassilla.
Helsingissä ei oo muuta tekemistä.
Kuvaus kuulostaa ylipainoiselta. Pitää vältellä paikkoja, väsy tulee nopeasti, ei haluta ihmisten ilmoille, mieluiten mussutetaan kolmioleipää tv:tä katsellen.
Vierailija kirjoitti:
Omalle miehelle iskee kanssa ihme pihivaihe päälle kun ollaan päästy reissuun. Ravintolat valitsisi hinnan mukaan ja söisi mieluiten grillillä tai sitten jotain hotellihuoneessa. Itse nautin, kun pääsee kotikaupunkia laajemman ravintolavalinnan pariin. Aika vähän ollaan käyty missään muutamaan vuoteen, ei tuollaista jaksa.
Kyllä huomaa että sinä et ole maksaja noissa ravintolareissuissa
Vierailija kirjoitti:
Olen havainnut, että jos ei käytä alkoholia, matkailu on vähän tylsää.
KAIKKI illanviettotavat näyttävät kietoutuvan alkoholin ympärille.
Kuten nyt ap terassilla.
Onneksi reissata voi myös aamulla ja päivällä. Kun ei hillu iltoja terassilla, jaksaa aamusta lähteä kiertämään nähtävyyksiä.
Yhdellä kivalla reissulla mentiin yksivuotiaan tahtisesti kasin-ysin maissa nukkumaan ja nukuttiin päiväunetkin hotellilla (mies ja lapsi nukkui, itse luin kirjaa). Oli tosi rentouttavaa ja ehdittiin käymään turistikohteita ja ravintoloitakin läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalle miehelle iskee kanssa ihme pihivaihe päälle kun ollaan päästy reissuun. Ravintolat valitsisi hinnan mukaan ja söisi mieluiten grillillä tai sitten jotain hotellihuoneessa. Itse nautin, kun pääsee kotikaupunkia laajemman ravintolavalinnan pariin. Aika vähän ollaan käyty missään muutamaan vuoteen, ei tuollaista jaksa.
Kyllä huomaa että sinä et ole maksaja noissa ravintolareissuissa
Maksan puolet. Kyllä huomaa, että olet idiootti.
Miksi vaimosi käyttäytyy näin? Jännittääkö hän, ettei "osaa käyttäytyä" tai osaa mennä oikeisiin paikkoihin ja vain nolaisi itsensä? Onko huono itsetunto? Eikö ole turvallinen olo? Onko teillä suunnitelmat valmiina, että mitä piti tehdä? Vai ajatteliko vaimo tulevansa "suurkaupunkiin" ja kokevansa kaupunkiloman tekemättä itse mitään se eteen tai vaihtoehtoisesti tajusi, ettei Helsinki nyt kovin ihmeellinen ole ja pettyi/ahdistui?
Neuvoksi sanoisin, että puhukaa tunteistanne. Puhu sinä niin, että käytät vain minä-sanaa ("minusta tuntuu pahalta, kun minä", "minä haluaisin", "minä toivoisin") eikä mitään "kun sinä aina" tai "kun sinä olet tuollainen". Huumori voi olla hyväksi myös, ihmisestä ja tilanteesta riippuen.
Oletteko Seinäjoelta?