Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko työkone-kuvioinen reppu liian lapsellinen 3-luokkalaiselle?

Vierailija
03.08.2021 |

Toisen ketjun ansiosta aloin asiaa miettimään, meillä lapsella ollut ekasta luokasta lähtien työkone (traktori, kaivuri ym.)-kuvioinen reppu. Nyt lapsi menossa kolmoselle ja on sitä mieltä että haluaa edelleen käyttää samaa reppua.
Nyt kun luin tuota yhtä ketjua jossa oli juttua siitä kuinka hahmo ym. lapselliset reput eivät enää sovi 3-luokkalaiselle, niin aloin miettiä että mahtaako tällainen työkone-aihe olla yhtä lailla liian lapsellinen ja joutuuko siitä kiusatuksi?
En toisaalta haluaisi lapselle sanoa että nyt ei saa enää käyttää tykkäämäänsä reppua kun siitä joku voi kiusata.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään ole, kyseessä on ihan täysi lapsi.

Vierailija
2/41 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se muksu osaa itse sanoa millaisen repun haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän työkoneet kiinnosta aikuisia miehiäkin että ei ole minusta mitenkään liian lapsellinen. Ja jos lapsi sitä haluaa käyttää niin en todellakaan menisi sanomaan että nyt pitää hankkia uusi reppu.

Vierailija
4/41 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ne toisessa ketjussa mainitut liian lapselliset reput sitten ovat jos työkonereppu vielä ok tuon ikäiselle?

Vierailija
5/41 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia ne toisessa ketjussa mainitut liian lapselliset reput sitten ovat jos työkonereppu vielä ok tuon ikäiselle?

Ei sellaisia ole. Lapsi (ja tietysti aikuinenkin) saa käyttää juuri sellaista reppua kuin haluaa.

Vierailija
6/41 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä oli joku ekalle luokalle itkupotkuraivarin kanssa haluttu hahmoreppu, jota oli vannottu käytettäväksi kunnes hajoaa.

Joo meidänkin tyttö sai 6-vuotiaana ekalle Hello Kitty -repun ja muistaakseni 3. luokalla vaihdettiin urheilumerkin reppuun. Äkkiä se aika siitä Kittystä meni ohi.

Nyt lukiossa on musta Kånken.

Kauhia, kun lapset kasvavat!

Vierailija
7/41 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellisiä. Kysy siltä lapselta, älä täältä.

Vierailija
8/41 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kolmannella luokalla oppiaineita tule lisää ja repuun pitäisi mahtua välillä enemmän kirjoja kuin eka- ja tokaluokalla? Kolmoselle menevälle voi mielestäni luvata uuden repun. Jos haluaa aloittaa vanhalla repulla, niin aloittakoon. Ei kai sitä reppua ole pakko ostaa ennen koulun alkua? Joskus lapsenkin mieli voi muuttua ja voikin haluta uuden repun kun koulua on muutama päivä käyty. Itse antaisin mahdollisuuden uuteen reppuun.

Vierailija
9/41 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ollut siitä, että toisen ketjun hahmoreppu olisi ollut aikuisten mielestä liian lapsellinen tuonikäiselle. Kuitenkin usein käy niin, että lapsi itse alkaa pitää vastaavaa reppua liian lapsellisena. Mikäli ei ala pitää, niin antaa käyttää vaan.

Vierailija
10/41 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menin ekaluokalle, minulle ostettiin kukallinen reppu, jossa oli mm. kukkia valkoisen, punaisen ja vihreän eri sävyissä mustalla pohjalla. Se osoittautui hyväksi valinnaksi. Käytin sitä noin 12-vuotiaaksi asti, kunnes sain pitkään himoitsemani mustan Kipling-repun. Senkin jälkeen käytin kukkareppua aina silloin tällöin, eli kyse ei ollut siitä, että se olisi ollut lapsellinen. 

Jos minulla olisi lapsi menossa ekaluokalle, yrittäisin varmaan lobata jotain klassista mallia/kuosia (raidat, ruudut, pallot, kukat jne.) joka menee pidempään, vaikka lapsi tietenkin tekisi valinnan lopulta itse. 

Vierailija
11/41 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille lapsille ei toisten mielipide ole tärkeä. Oma lapsi kulki alakoulusta ysiin asti siskolta perityssä repussa, jossa oli vaaleanpunaisia sydämiä. Poika siis kyseessä. Nyt inttiin joutui ostamaan uuden repun, muuten oli tosi kestävä reppu.

Jos haluaa työkoneita niin ihan fine.

Vierailija
12/41 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikea kysymys ja vaikea sitä on lapselle itselleenkin esitää. Voisiko lapsi mennä ensimmäisenä päivänä ilman reppua kouluun ja katsoa ja vaikka jutellakin muiden kanssa että minkälaiset heillä on ja aikovatko ostaa uudet. Tai voisiko soittaa parille, kolmelle kaverilleen ja kysyä minkälaisilla repuilla he aikovat mennä. Vaikea kysymys etenkin kun lapsi itse pitää reppua sopivana. Jos hän menisi sillä entisellä repulla ja katselisi ja kyselisi koulussa että ovatko muut hankkineet uuden tai aikovatko hankkia. Ehdota tuota jälkimmäistä. 

Vierailija
13/41 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikea kysymys ja vaikea sitä on lapselle itselleenkin esitää. Voisiko lapsi mennä ensimmäisenä päivänä ilman reppua kouluun ja katsoa ja vaikka jutellakin muiden kanssa että minkälaiset heillä on ja aikovatko ostaa uudet. Tai voisiko soittaa parille, kolmelle kaverilleen ja kysyä minkälaisilla repuilla he aikovat mennä. Vaikea kysymys etenkin kun lapsi itse pitää reppua sopivana. Jos hän menisi sillä entisellä repulla ja katselisi ja kyselisi koulussa että ovatko muut hankkineet uuden tai aikovatko hankkia. Ehdota tuota jälkimmäistä. 

Miksi ihmeessä asiasta pitäisi tehdä näin monimutkaista kyselyä ja pohdiskelua. Jos lapsi on itse ilmoittanut että haluaa tuota reppua edelleen käyttää niin silloin hän voi sitä käyttää eikä tarvita mitään gallup-kysleyjä millaiset reput koulukavereilla on.

Vierailija
14/41 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskainen Kånken, niin silloin tenava on normi kouvolatukkalapsi. MOT

Vierailija
15/41 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan miehille mikään ei ole liian lapsellista. Kysy penskalta itseltään.

Vierailija
16/41 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tuleva kolmonen halusi vaaleanpunaisen koiranpentu repun. En tiedä onko jonkun mielestä jo lapsellinen, mutta hän itse sen halusi. Ja ei välitä muiden mielipiteistä, tykkää kissoista ja koirista. Kuitenkin kyseessä vielä 8v.

Vierailija
17/41 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lapsi kauppaan ja anna itse valita.

Vierailija
18/41 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsamanin RH-kaivinkone -reppu olisi varmaan tosi cool, samoin Ford pyöräkuormaajan kuvalla oleva reppu :D

Vierailija
19/41 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikea kysymys ja vaikea sitä on lapselle itselleenkin esitää. Voisiko lapsi mennä ensimmäisenä päivänä ilman reppua kouluun ja katsoa ja vaikka jutellakin muiden kanssa että minkälaiset heillä on ja aikovatko ostaa uudet. Tai voisiko soittaa parille, kolmelle kaverilleen ja kysyä minkälaisilla repuilla he aikovat mennä. Vaikea kysymys etenkin kun lapsi itse pitää reppua sopivana. Jos hän menisi sillä entisellä repulla ja katselisi ja kyselisi koulussa että ovatko muut hankkineet uuden tai aikovatko hankkia. Ehdota tuota jälkimmäistä. [/

No voi ju_ma_lau_ta, ei kolmasluokkalaisen repusta tarvitse tehdä mitään elämää suurempaa ongelmaa, saatikka soitella kavereille! Se on reppu, jokainen käyttää sellaista, reppu haluaa.

Vierailija
20/41 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vaan hyvä, jos reppu tuntuu omalta ja tutulta. Kauppiaiden pitää tehdä kauppaa, niin tyrkytetään koko ajan uutta. Itse en edes muista omia koululaukkujani, liekö olleet silloin niin iso juttu kuin nykyisin. Reput eivät olleet silloin niin muotia.