Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä olikaan se peruste että lapsilisä lakkaa 17-vuotiaana?

Vierailija
03.08.2021 |

Kun kulut on kaikkein suurimmillaan.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun 17-vuotias saa opintotukea melkein 150€/kk eli lähes saman mitä minä sain hänestä lapsilisää

Sanoinkin että normaalin perheen teini ei saa.

Normaali se on tuokin.

Suomessakin on ihan normaalia olla pieni- tai suurituloinen ja kaikkea siltä väliltä.

Eri

Vierailija
22/30 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun 17-vuotias saa opintotukea melkein 150€/kk eli lähes saman mitä minä sain hänestä lapsilisää

Sanoinkin että normaalin perheen teini ei saa.

Kyllä meillä on ihan normaali kahden hengen perhe. Vai onko normaalia vain perhe jossa on äiti, isä, tyttö, poika ja koira? Kyllä nykyisin taitaa kaikki perheet olla normaaleja

Olette erittäin pienituloisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lspsilisää maksetaan peruskoulun loppuun asti eli 17v asti ja toisen asteen koulutus alkaa sen jälkeen, jolloin maksetaan opintorahaa.

Ei makseta jos asuu kotona ja vanhemmat käyvät töissä. Tuloraja on surkea, meidän tytär ei saanut opintorahaa kun tuloraja ylittyi. Olen osa-aikainen myyjä ja mies lähihoitaja.

Ja se vanhempien maksuvelvollisuus säilyy siihen asti kunnes lapsi on täysi-ikäinen. Jos olisi vaikka muuttanut toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Ei näillä tuloilla kahta vuokraa ym kuluja olisi voinut maksaa.

Vierailija
24/30 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei asu sitten kotona enää.

Höpö höpö, ole hiljaa kun et mitään tiedä.

Vierailija
25/30 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei asu sitten kotona enää.

Kyllä se täällä mun kanssa asuu, on asunut syntymästään asti

Vierailija
26/30 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 17v. saisi opintotukea Kelan laskurin mukaan n. 17 € / kk, vaikka asuu pelkästään minun kanssani, jos oltaisiin isänsä kanssa vielä yhdessä, ei saisi mitään.

Vierailija
27/30 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kokoaikaisessa työssä valtiolla. Palkka siitä työstä on aika pieni, mutta riittävä. En valita koska pidän työstäni.

- se jonka 17v saa 150€/kk opintotukea

P.s. Saan myös asumistukea

Vierailija
28/30 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lspsilisää maksetaan peruskoulun loppuun asti eli 17v asti ja toisen asteen koulutus alkaa sen jälkeen, jolloin maksetaan opintorahaa.

Ei makseta jos asuu kotona ja vanhemmat käyvät töissä. Tuloraja on surkea, meidän tytär ei saanut opintorahaa kun tuloraja ylittyi. Olen osa-aikainen myyjä ja mies lähihoitaja.

Ja se vanhempien maksuvelvollisuus säilyy siihen asti kunnes lapsi on täysi-ikäinen. Jos olisi vaikka muuttanut toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Ei näillä tuloilla kahta vuokraa ym kuluja olisi voinut maksaa.

Minä sain 10€/kk opintotukea. Äiti suurtalouskokki ja isä kiinteistönhoitaja. Katkeamattomat työurat ja vanhat vanhemmat "uransa huipulla". Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Pikkuveljelle irtosi saman verran.

Vierailija
29/30 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei veronmaksaja jaksa ylettömästi maksaa. Maksa itse.

Olet varmaan itsekin ollut joskus lapsi. Ja sinusta on maksettu lapsilisää.

Kyllä, mutta 17-vuotias ei ole enää lapsi.

Mihin asti pitäisi maksaa? Kunnes muuttaa kotoa ja on kaksi korkeakoulututkintoa?

Vierailija
30/30 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei veronmaksaja jaksa ylettömästi maksaa. Maksa itse.

Olet varmaan itsekin ollut joskus lapsi. Ja sinusta on maksettu lapsilisää.

Kyllä, mutta 17-vuotias ei ole enää lapsi.

Mihin asti pitäisi maksaa? Kunnes muuttaa kotoa ja on kaksi korkeakoulututkintoa?

No on se lapsi kun se on oppivelvollinen eli ei edes voi mennä töihin ja alaikäinen.

18-vuotiaaksi.