Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko synnytksen jälkeinen masennus kestää?

Vierailija
18.08.2014 |

Lapsi on 8kk, tappelemme melkein päivittäin ja minusta tuntuu että vaimoni purkaa minuun muita asioita suuttumalla milloin mistäkin ihan kohtuuttomasti, usein häntä ahdistaa tai masentaa, seksiä ei ole ollut kuin muutama kerta jne. Alkaa vähän kiristää, vaikka olen koettanut olla ymmärtäväinen ja avuksi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein meitä naisia tosiaan masentaa ja ahdistaa synnytyksen jälkeen, kun tajutaan, että tätäkä tää sitten tulee oleen vähintään seuraavat 16 vuotta eli penskan ehdoilla eloa. Lisäksi synnytyksen jälkeen yleensä tajuaa, jos miehellä on pieni penis ja se lisää masennusta.

Vierailija
2/4 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, se on ihan oikea masennus eikä mikään sellainen hetkellinen alakulo. Sitä alakuloa sanotaan "baby bluesiksi" ja se on lyhyt aika. Jos on 8kk ajan ollut masennusoireita, niin siihen pitäisi hakea apua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien kokemusten mukaan masennus loppuu siihen kun nainen kuolee. Meillä masennusta kestänyt nyt 13v. Vaikka kaksi lasta tuon esikoisenkin jälkeen on tullut. Jippii!

Vierailija
4/4 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko istuneet kunnolla alas ja jutelleet asiasta rauhallisesti? Itse kärsin ajoittaisesta masennuksesta, enkä oikein aina tajua, kuinka paljon se vetää miestäkin alas. Mieheni on istuttanut minut pöydän ääreen ja kertonut suoraan ja rehellisesti, miltä hänestä on synkistelyni tuntunut, miten hän kokee käyttäytymiseni ilman, että on alkanut syyllistämään siitä minua. Olemme yhdessä pohtineet, mitä voin/voimme asialle tehdä, sopineet pelisäännöistä ja ryhtyneet toimenpiteisiin. Olen hakenut apua työterveyslääkäriltä, käynyt terapiassa, josta on ollut valtavasti apua, syönyt hyvin, liikkunut yhdessä miehen kanssa ja syönyt tarvittaessa nukahtamis- ja masennuslääkkeitä pahimpiin oireisiin. Onneksi tähän asti ei ole tarvinnut maksaa terapiakuluja, mutta olemme sopineet, että laitamme rahaa terapiaan, mikäli sellaiselle tulee tarve. Saisitte muuten varmasti neuvolasta apua. 

Meillä menee muuten parisuhteessa hyvin ja kunnioitan miestäni syvästi, että hän jaksaa seisoa rinnallani, ottaa asian aina tarvittaessa puheeksi ja kannustaa minua menemään hoitoon. Mies tajuaa, että hän ei ole millään lailla edesauttanut masennustani. Ongelma on täysin omassa päässäni, masennus on tauti. Se ei johdu kenestäkään tai mistään ulkopuolisesta, vaan ainoastaan siitä, mitä masentuneen pään sisällä tapahtuu, aivokemiasta ja perintötekijöistä. Ulkopuoliset asiat ainoastaan voi laukaista masennuksen, mutta ne ei oo syitä masennukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän