Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapsesi/sinä aikoinaan ollut koulusta omalla lomalla?

Vierailija
18.08.2014 |

Spinoffina tuosta toisesta ketjusta: onko lapsesi/oletko sinä itse koulua käydessäsi ollut koulusta omalla lomalla lukuvuoden aikana? Jos on, kuinka kauan? Miksi?

Lapsia ei ole mutta en itse ollut koskaan koulusta omalla lomalla lukuvuoden aikana. Luokallani oli kaksi tyttöä (bestikset) jotka olivat aina talvisin, lukukauden aikana, 2 viikkoa toisen tytön perheen kanssa ulkomailla laskettelemassa. Tyttöjen vanhemmat olivat hyvää pataa koulun opettajien ja rehtorin kanssa joten loman järjestyminen ei ollut koskaan mikään ongelma. Muut luokkalaiseni eivät omia lomia harrastaneet.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse ollut eivätkä ole lapsenikaan.

Vierailija
2/35 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika oli ylä-asteella joka vuos syyskuussa viikon pois lomamatkan takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut enkä aio lapsianikaan laittaa. Typerää tollanen. Lapsen oppiminen siinä kärsii. Sitä paitsi vaikuttaa tosi ylimieliseltä touhulta. "Meitä ei muiden säännöt koske." Mitähän varten ne varsinaiset lomat on?

Vierailija
4/35 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on ollut lomilla ja myöhästynyt koulusta muutaman päivän, isän kanssa reissannut. kaksi kertaa ei ole myöhästynyt koulusta, kerran peruskoulussa ja kerran lukiossa. Muuten aina myöhästynyt. Ei ole haitannut koulunkäyntiä, ka aina ollut yli 9

Vierailija
5/35 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut koskaan eikä kukaan meidän luokalta

Vierailija
6/35 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin yläaste- ja lukioaikoina lähes joka talvi viikon poissa. Ala-asteella en vielä. Omat lapset ovat noin viikon/lukuvuosi. Koulu sujui/sujuu kiitettävästi.

Vierailija
7/35 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ollut ikinä, mies ei varmasti ole ollut ikinä, kumpikaan lapsistamme ei ole ollut ikinä lomalla kouluaikana.

Vanhempi lapsi on jo yläkoulussa, koulumenestys ei mitenkään mahtavaa ole ollut joten en ole edes harkinnut. Nuorempi lapsi menee yläkouluun vasta syksyllä, alakoulu sujunut ihan hyvin, mutta tästäkään huolimatta en ole nähnyt tarpeelliseksi lomailla koulupäivinä.

Muistan alakoulusta muutamia oppilaita, jotka olivat lomalla kouluaikana. Yksi taisi ihan joka vuosi säännöllisesti lomailla. Normiperheen normikersoja eikä mitään silmäätekeviä.

Vierailija
8/35 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kanssa, omat lapset eivät ole vielä koulussa.

Vierailija
9/35 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi jonkun pätkän on omalla lomalla. 1-5 päivää. Tänä syksynä tulee olemaan kaksi päivää. Hommat hoidettu, mitään haittaa ei ole ollut.

Vierailija
10/35 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka vuosi ylimääräisen viikon hiihtoloman yhteydessä. Ei mitään ongelmaa. Ovat nyt jo lukiossa ja ysillä.

Vierailija
11/35 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:47"]

Lähes joka vuosi ylimääräisen viikon hiihtoloman yhteydessä. Ei mitään ongelmaa. Ovat nyt jo lukiossa ja ysillä.

[/quote]

niin ja itse en ollut koskaan "omalla lomalla" koulusta.

Vierailija
12/35 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella olin joskus kaverin kanssa 1-2pv, ruotsin risteilyn ajan, yleensä lähtö oli la tai Su, niin oltiin ma-ti lomalla.

Vierailija
13/35 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pari kertaa itse pois, pari viikkoa kerrallaan 90-luvulla.

Oma lapsi on ollut joka kouluvuonna pois, ja niin tulee olemaan tänä vuonnakin. Emme ole saaneet koululaisten syyslomaviikkoa itse lomailtua. Koulu menee hienosti ja tehtävät tehdään aina. Tukiopetusta ei ole tarvinnut viikon poissaolon takia.

Vierailija
14/35 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni en ole ollut lapsena. Meidän lapsi on kerran pitänyt aikaistetun kesäloman, aloitti viikkoa ennen kesäloman kun matkustimme ulkomaille 11 viikoksi. Pidempi "loma" oli/on 2 vuotta ulkomailla asumisen vuoksi.

Vierailija
15/35 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin on myös käsittämättömän ankeakarseista tuo että kuvitellaan että vanhemmat saavat omat lomansa juuri lasten loma-aikoina.

Meillä on duunissa kiertävät lomat ja lomakuukausien on touko-syyskuu, eli aika monena kouluvuotena lomat osuu niin että ovat lapsen kouluaikaan . Jos siis yhteistä lomaa lasten kanssa haluaa pitää, on lapsen oltava pois koulusta, valitettavasti .

Onneksi viikon loma on lapselle tarvittaessa järjestynyt , eikä opetuksessaan ole jälkeen jäänyt

Vierailija
16/35 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut, joitakin kertoja. Isälle osui kerran tai kaksi vuodessa työmatka, jolle pystyi ottamaan perheen mukaan ja ne ei yleensä olleet koulun loma-aikoina. Eipä haitannut viikon poissaolo, olin aina 9-10 oppilas ja luin matkalla enemmän kuin muut koulussa. Usein oli koe heti matkaa seuraavana päivänä ja niihinkin sain hyvin luettua.

Vierailija
17/35 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tainnut paljon porukka lomailla kesälomien ulkopuolella 80-luvulla, ainakaan meidän koulussa. En siis ollut millään lomalla kouluaikoina vanhempien kanssa. En muista oliko muukaan, mutta ei olisi haitannut, vaikka olisi ollut. Jokainen tehköön niin kuin parhaaksi katsoo. Jos nyt vaikka kerran parin vuoden aikana on kouluaikana lomalla, niin big deal! Jos joku oikeesti kuvittelee, että lapsen elämä menee pilalle vaikka joka vuotisesta 2 viikon lomasta kouluaikana, niin on idiootti. Se ei merkkaa lapsen kantilta yhtään mitään... 

Vierailija
18/35 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutamia kertoja lapsena. Kävimme ihan vain lomalla tai sitten lähdimme muu perhe mukaan isän työmatkalle. Myös moni muu luokallani teki samoin, eikä loman järjestyminen ollut koskaan kenellekään ongelma.

Meillä on mieheni kanssa lomat talvisin, joten aiomme anoa lapsillemme silloin lomaa matkaa varten, sitten kun ovat kouluiässä.

Vierailija
19/35 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse ollut ikinä (syntynyt 80-luvun loppupuoliskolla). Äitini jopa matkusti töiden takia paljon, ja olisi välillä voinut niiden puolesta ottaakin meidät mukaan, mutta emme koskaan olleet kouluaikaan mukana. Nuorin siskoni oli kerran lukioikäisenä äidin kanssa kouluaikaan matkalla, itse en kertaakaan ala-asteelta lukioikään. Matkustimme kesällä ja kävimme pohjoisessa hiihtolomilla. Kolme lasta eri luokka-asteilla (parhaimmillaan lukiolainen, yläasteikäinen ja ala-astetta lopetteleva yhtä aikaa) osoittautui aina mahdottomaksi yhtälöksi, aina jollain oli tulossa koeviikko tai tärkeä esitelmä / esitys (harrastimme ahkerasti). En koe jääneeni mistään paitsi, mutta en osaa tuomita kouluaikoina lomaileviakaan.

Omia lapsia ei vielä ole, enkä tiedä, mitä tekisin. Olen työpaikassa, jossa on helppo saada lomat koulujen kesä- ja joululomien aikaan ja vähän vapaata syys- ja talvilomillakin, joten jos tällä työnantajalla pysyisin, en varmaan kokisi tarvetta ottaa omaa lomaa kuin korkeintaan tammikuussa venyttää joululomaa parilla päivällä. Jos vaihdan epävarmemmalle alalle (mitä olen suunnitellut) saattaisi tilanne olla toinen, mutta siitä ei vielä ole kokemusta.

Vierailija
20/35 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin. Mm. silloisen bestikseni kanssa ulkomailla laskettelemassa... Mutta niinpä olivat muutkin luokaltani ja oma koulu sujui vähintäänkin kiitettävästi. Oma esikoinen aloitti juuri koulun ja lomamatka ensi talvelle on jo varattu. Oletan, ettei viikon poissaolo ole ongelma.