Äitini halusi viedä lapset kylpylään, nyt jurottaa huoneessaan kun on väsynyt ja lapset soittelee minulle kun on tylsää
Kävivät kylpylän puolella, olivat pari tuntia ja sitten menivät syömään ja huoneeseen. 2 päivää pitäisi olla siellä!
Käskin lasten pyytää mummilta kolikoita ja mennä pelaamaan, kai nyt sen verran osaavat liikkua siellä hotellissa. 9 ja 6 vuotiaat siis.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos mummo saa sydärin ja kuolee kun lapset katselee
Se on elämää, sellaista tapahtuu.
Yhdeksänvuotias osaa jo käyttää puhelinta ja hälyttää apua. Kuusi vuotiaskin voi juosta käytävälle huutamaan apua.
Harvaa haluaa omille lapsille tuollaisia traumoja. Oma isoäitini sai infarktin, kun olimme kahdestaan kotona. Olin 4-vuotias. Isoäiti ei tuossa vaiheessa vielä kuollut, mutta kokemus oli pelottava.
Ostamaan suitsait pelikortit ja mummo opettamaan lapsenlapsille pasianssia, ristiseiskaa ja mustaa maijaa. Jos löytyy uno-kortit niin vielä parempi. Aika monessa kylpylässä on lapsille leikkihuonetta, voivat varmasti sinne mennä kaksistaankin tai niin, että mummo siemailee drinkkiä lähipöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoneessaan? Onko lapsilla eri huone? Eihän mummo vaan dokaile siellä?
Yhteinen huone kaikilla ja ei, ei juo. On vain väsynyt. Äiti on hirveän väsynyt nykyisin, alkoi viime talvena tehdyn pallolajennuksen jälkeen.
Ap
Sairas ihminen ja rasitat äitiäisi. Olisit antanut yksin mennä.
Äiti nimenomaan halusi lapset mukaan, pelästyi kun kuolema meinasi purra pyllystä ja päätti että haluaa edes kerran elämässä tehdä reissun lastenlasten kanssa. Etenkään kun eivät ole kumpikaan enää mitään vaippapeppuja joita pitää vahtia joka hetki.
Ap
Olisit mennyt mukaan.
Miten kylpylässä voi tulla aika pitkäksi? Siellä kylpyläosastolla kuuluu olla tuntikausia, 3 tuntia vierähtää helposti, jos on kiva kylpylä, jossa lapsetkin viihtyy. Ruokailuun kannattaa myös käyttää aikaa, ettei tarvitse siellä hotellihuoneessa kökkiä. Me ollaan aina menty kylpylään iltapäivällä ja lähdetty seuraavana päivänä puoleenpäivään mennessä pois, eikä ikinä oo ollu tylsää luppoaikaa. Parin päivän aikana ehtii hyvin poistua välillä kylpylän alueelta ja mennä tutkimaan muutakin ympäristöä. Nyt on kesä, niin luulisi viihtyvän ulkonakin, ellei sada kaatamalla.
Onkohan tullut nyt valittua väärä kylpylä, vai onko äidilläsi tapana suorittaa kaikki äkkiä pois alta sen sijaan, että rauhassa ajan kanssa menisi?
Anna niiden lasten juosta pitkin hotellia tutkimassa paikkoja, mitä siinä voisi muka tapahtua?
Ihme sääntöjä ja hysteriaa nykyisin, minä olen teistä varmaan hirmuisen huono äiti annoin ruotsinlaivalla 12veen mennä yksin taxfreehen! Hyttimme oli heti alapuolella olevalla kannella ja pojalla oli kännykkä.
Vierailija kirjoitti:
Miten kylpylässä voi tulla aika pitkäksi? Siellä kylpyläosastolla kuuluu olla tuntikausia, 3 tuntia vierähtää helposti, jos on kiva kylpylä, jossa lapsetkin viihtyy. Ruokailuun kannattaa myös käyttää aikaa, ettei tarvitse siellä hotellihuoneessa kökkiä. Me ollaan aina menty kylpylään iltapäivällä ja lähdetty seuraavana päivänä puoleenpäivään mennessä pois, eikä ikinä oo ollu tylsää luppoaikaa. Parin päivän aikana ehtii hyvin poistua välillä kylpylän alueelta ja mennä tutkimaan muutakin ympäristöä. Nyt on kesä, niin luulisi viihtyvän ulkonakin, ellei sada kaatamalla.
Onkohan tullut nyt valittua väärä kylpylä, vai onko äidilläsi tapana suorittaa kaikki äkkiä pois alta sen sijaan, että rauhassa ajan kanssa menisi?
Kokeile tuota iäkkäänä sydänpotilaana, voi olla eri kokemus.
Nykyään on lapset tottuneet kokoaikaiseen viihteeseen. Joku laite tai ihminen pitää olla tuomassa virikkeitä. Itse ei voida tutustua ja opetella. Se on sääli. Tuon ikäisenä itse keräiltiin pullonkorkkeja ja heiteltiin leipäkiviä jokeen, kuulosteltiin missä linnunpesiä, laskettiin automerkkejä, sateella pelattiin korttia tai sanapelejä.
Kuinka moni perhe enää tekee automatkaakaan ilman älypuhelinta tai tablettia? Ennen osattiin etsiä itse virikkeet ja olla uteliaita.
Ei ihme että mummo on ymmällään.
Se väsymys kannattaa tutkituttaa.
Miksi ihmeessä päästät tuon kuntoisen äitisi yksinään lastesi kanssa kylpylään?